Porsche E-Performance představuje vše, co od Porsche očekáváte. A více. Je to husí kůže. Přetížení. Adrenalin. Nespokojíme se přece jen s navyšováním efektivnosti, když můžeme současně dosáhnout i vrcholového výkonu a potěšení z jízdy. Ne nadarmo se ve vývoji soustřeďují všechny naše zkušenosti a úspěchy z motoristického sportu. Jádrem Porsche E-Performance je vozidlo samotné. Proto musí naše hybridní technologie plug-in plnit hned 2 vysoké nároky: Za prvé musí drasticky snížit spotřebu a emise. Za druhé musí řidiče zatlačit hluboko do sedačky. Přesně tak, jak tomu u Porsche má být.
Na objevování nových cest je potřeba odvaha. Jistě, to není nic nového. A přesto na tom trváme. Je tedy téměř samozřejmé, že další krok týkající se Porsche E-Performance podnikneme se sportovním vozem, který již způsobil revoluci v segmentu limuzín. Výsledkem je proto rozum i výkonnost. Hybridní pohon, který optimálně kombinuje spalovací motor a elektromotor. Pro Váš všední den. Pro Váš pocit z jízdy. Pro budoucnost sportovního vozu.
Před Vámi stojí sportovní vůz, který uskutečňuje vše, co potřebujete, abyste se dostali dál. V práci. V běžném životě. A mimo něj. Projekty v zásuvce? Místa, která jste vždy chtěli navštívit? Sportovní cíle, které jsou nesplnitelné? Jde se na to.
Přijmout a plnit sny. To je princip vozu Panamera Sport Turismo. Charakterizují ho výrazný sportovní charakter, vysoká využitelnost pro každodenní potřebu a design, který nastavuje měřítka nejen u Porsche. Segment? Do žádného nezapadá? A už vůbec nesnese škatulkování. Mnohem raději si přímo podmaňuje silnici.
Pohání ho výkonnostně silné motory nové generace. Odvaha přenést se přes konvence ho žene dopředu. Opravdové Porsche? Netypická Panamera? Nová Panamera Sport Turismo je v první řadě sama sebou.
Byla zkonstruována pro ty, co nečekají, až jim někdo řekne, co dál. Nýbrž pro ty, kteří mají odvahu pustit se do práce. Nejraději hned.
Nová Panamera Sport Turismo. Pohonem je jí odvaha.
Nové modely Sport Turismo přesně odrážejí to, co Panamera symbolizuje: Výkon a komfort nejsou v rozporu, nýbrž v jednotě. Rovněž dynamika a účinnost spolu nesoupeří - naše inženýry žene touha zvýšit stejnou měrou obojí.
To je všechno krásné a dobré. Ale jako Sport Turismo jde nová Panamera ještě o krok dál, a to nejen v designu. Místo hledání kompromisu přivádí zaměstnání, rodinu, volný čas a radost z jízdy do dynamického napětí, kterému se nic nevyrovná. Koncepce sedadel 4+1. Velký prostor pro hlavu a nohy. Velký objem ložného prostoru - na prezentační materiály, na karbonové závodní kolo, na cestovní zavazadla. Nebo na schůzku s obzvlášť důležitou osobou: s Vámi.
Systém regulace podvozku jako Porsche Dynamic Chassis Control Sport (PDCC Sport) nebo řízení zadní nápravy zintenzivňují požitek z jízdy - a bezpečnost. Asistenční systémy jako Porsche InnoDrive přinášejí větší bezpečí a uvolnění. Všechny modely Panamera Sport Turismo jsou kompletně digitálně propojeny s aplikací Porsche Connect. Co tak člověk všechno potřebuje, když má namířeno do budoucnosti.
Nejsilnější pohon všech dob? Sny. A odvahu naplnit je.
Musí vlastně sportovní limuzína vypadat jako limuzína? Nebo raději o něco atletičtěji? Co třeba s pevnou linií střechy, jejíž rovný a harmonický průběh nechává vzpomenout spíše na dvoumístný vůz?
Silueta a proporce nových modelů Panamera mají víc stylu Porsche než kdykoliv předtím. Jasné světlé hrany, silné svaly a ostřejší silueta sportovního vozu zdůrazňují preciznost nového designu.
Rozvor kol se oproti předchůdci zvětšil o 3 cm – kratší přesah vpředu a delší vzadu vytváří optickou dynamiku. Díky výraznějšímu tvarování boků vyniká typická středová linie a lehkost vozů Porsche.
Markantní rozlišovací prvek na čele: hlavní LED světlomety se 4bodovými světly pro denní svícení. Rozlišovací prvky v jasně zelené barvě: brzdové třmeny, ukazatele na přístrojové desce, ohraničení nápisů „e-hybrid“ na předních dveřích a u označení modelu na dveřích kufru.
Charakteristické pro všechny modely Panamera: světelný pás na zádi a úzká trojrozměrná záďová světla s LED technologií a 4bodovými brzdovými světly. Vysouvatelný zadní spoiler integrovaný do karoserie snižuje vztlak na zadní nápravě při vysokých rychlostech.
Interiér byl vytvořen zcela znovu – a přesto zůstal v typickém stylu Porsche: Zvyšující se středová konzola. Palubní deska je plochá a zdůrazněná do šířky. Analogový otáčkoměr je umístěn uprostřed sdruženého přístroje.
Nový je rovněž koncept obsluhy: Porsche Advanced Cockpit. Středová konzola s ovládáním Direct Touch Control je kromě skleněného optického povrchu vybavena dotykovými tlačítky pro přímý přístup k nejdůležitějším funkcím. Mezi nimi: kompaktní volicí páka. Na palubní desce je integrován 12palcový dotykový displej s vysokým rozlišením. V kombinaci se čtyřzónovou automatickou klimatizací mají cestující na zadních sedadlech k dispozici další dotykovou obrazovku. Vpravo a vlevo od otáčkoměru zobrazují displeje s vysokým rozlišením virtuální nástroje, mapy a další informace.
Především je ale k dispozici spousta místa komfortu. Pro sportovní vůz netypicky. Ale typicky pro nový vůz Panamera.
Kompletně nové šestiválcové turbomotory ve vozech Panamera a Panamera 4, stejně jako šestiválcové motory se dvěma turbodmychadly v modelech Panamera 4 E-Hybrid a Panamera 4S a osmiválcový motor se dvěma turbodmychadly ve vozech Panamera Turbo jsou vybaveny systémem VarioCam Plus: systémem pro přestavení vačkových hřídelů a zdvihu ventilů. Obě turbodmychadla se nachází uvnitř mezi řadami válců. To zkracuje vzdálenost, kterou musí výfukové plyny urazit do dmychadla – pro rychlejší reakci.
U osmiválcového dvojitě přeplňovaného motoru modelu Panamera Turbo jsou použity turbíny twin-scroll s dvojitými svody výfukových plynů. Zde jsou výfukové plyny vedeny do kola turbíny odděleně – pro optimální změnu zatížení motoru. Výsledek: vyšší točivý moment již při nižších otáčkách.
Kdo je na špici, musí jít vždy dál. Zde je důkaz: Panamera Turbo S E-Hybrid. Vysoce výkonný hybrid čerpá svůj potenciál z výkonnostně silného osmiválcového motoru se dvěma turbodmychadly o objemu 4,0 l a elektromotoru. Výkon.
Více síly z motorů má smysl pouze tehdy, když víte, kam s ní. A to rychle a efektivně. Nové modely Panamera Sport Turismo jsou proto vybaveny 8stupňovou dvouspojkovou převodovkou Porsche (PDK), která převádí enormní sílu motorů na zrychlení odpovídající sportovnímu vozu.
Převodové stupně 1 až 6 jsou sportovně dimenzovány, přičemž nejvyšší rychlosti je dosaženo v 6. převodovém stupni. Stupně dosaženo. 7. a 8. Stupeň je dlouhý a stará se o nízké otáčky i při nízkých rychlostech – pro efektivní a komfortní jízdu na dlouhé vzdálenosti. Precizní řazení se odehrává v milisekundách a bez znatelného přerušení tažné síly – jak to má u sportovního vozu být.
Všechny modely Panamera Sport Turismo jsou vybaveny funkcí Porsche Traction Management (PTM) – aktivním pohonem všech kol s elektronicky ovládanou, podle více parametrů řízenou lamelovou spojkou – aby byla síla optimálně rozdělována v každé jízdní situaci. Pro vynikající pohon na dlouhých rovných úsecích, v úzkých zatáčkách a na površích s různými součiniteli tření.
Lamelová spojka řídí rozdělení hnací síly mezi zadní a přední nápravu. Stav vozidla se přitom trvale kontroluje a je tedy možné bleskurychle reagovat na různé situace, které mohou za jízdy vzniknout. Senzory mimo jiné kontrolují otáčky všech 4 kol, podélné a příčné zrychlení vozu, stejně jako úhel řízení. Pokud při zrychlování hrozí prokluzování zadních kol, je prostřednictvím silnějšího záběru lamelové spojky přidělena větší hnací síla dopředu.Je úplně jedno, jestli se nacházíte na sedadle řidiče, nebo jste cestujícím vpředu či vzadu: Ve vozu Porsche se budete za jízdy cítit jako při sportu, ne jako při dopravě. Pohodlně, ne namačkáni.
Podvozek nových modelů Panamera Sport Turismo překonává tento rozpor mezi sportem a komfortem velice snadno – a maximálně: díky pokročilým volitelným technologiím podvozku. Příklady jsou adaptivní vzduchové odpružení s 3komorovou technologií a o 60 % větším objemem vzduchu než u předchůdce, nové ovládání podvozku Porsche Dynamic Chassis Control Sport (PDCC Sport) a řízení zadní nápravy. Nové je rovněž integrované ovládání podvozku Porsche 4D-Chassis Control, který centrálně analyzuje jízdní situaci ve všech 3 dimenzích – například klonění, klopení a stáčivé pohyby vozidla –, z čehož se vypočítají optimální jízdní stavy a synchronizují se všechny systémy podvozku v reálném čase: 4. dimenze. Pro optimalizovaný celkový výkon. A pro maximální odstupňování sportovnosti a komfortu.Řízení zadní nápravy je na přání k dispozici pro všechny modely Panamera Sport Turismo. Rovnoměrně zvyšuje výkon a použitelnost pro všední den.
Při nízkých rychlostech řídí systém zadní kola proti zatočeným předním kolům. To vede k účinnému zkrácení rozvoru kol. Poloměr otáčení se zmenšil, agilita zvýšila a parkování je citelně snazší.
Při vyšších rychlostech řídí systém zadní kola ve stejném směru jako zatočená přední kola. Toto virtuální prodloužení rozvoru kol zvyšuje jízdní stabilitu.
Řízení zadní nápravy jasně dokládá, že si stabilita a agilita, stejně jako výkon a použitelnost pro všední den neodporují. Výsledek: lepší ovladatelnost a jízdní bezpečnost v každodenním provozu – a výrazné zvýšení jízdního výkonu.PASM slouží pro elektronické přestavování systému tlumičů. Nepřetržitě a aktivně reguluje sílu tlumení pro každé jednotlivé kolo v závislosti na stavu vozovky a jízdním stylu. Pro snížené pohyby karoserie, a tedy větší komfort.
K dispozici máte 3 nastavení: „Normal“, „SPORT“ a „SPORT PLUS“. Snímače monitorují pohyby karosérie, které vznikají při výrazném zrychlení, brzdění, rychlé jízdě v zatáčkách nebo na nerovné vozovce. Řídicí jednotka Porsche 4D-Chassis Control z údajů vypočte aktuální stav vozidla a podle zvoleného režimu nastaví tvrdost tlumení. S citelným výsledkem: vyšší stabilitou při jízdě, větším komfortem a vyšším výkonem.Nová funkce Porsche Dynamic Chassis Control Sport (PDCC Sport) je systémem ovládání podvozku pro aktivní stabilizaci klopení s obzvláště sportovním nastavením. Registruje boční náklon při jízdě v zatáčkách hned od počátku a podle potřeby ho omezuje. Současně snižuje boční rozkmitání vozu na zvlněném podkladu.
Nové jsou aktivní elektromechanické stabilizátory. Reagují rychleji a jsou sportovně vyladěny. Výsledek: zlepšený výkon.
V kombinaci s funkcí PDCC Sport zvyšuje PTV Plus jízdní dynamiku a stabilitu. V závislosti na úhlu rejdu, poloze plynového pedálu, rychlosti stáčení a rychlosti vozu zlepšuje chování vozidla při řízení i přesnost řízení promyšlenými zásahy brzdy pro levé, resp. pravé zadní kolo. Jak při vysokých rychlostech, tak i při zrychlení při výjezdu ze zatáček zajistí elektronicky regulovaná uzávěrka diferenciálu zadní nápravy s plně variabilním rozdělováním momentu vyšší stabilitu jízdy a trakci.
Celkový výsledek: vysoká příčná dynamická stabilizace vozu, a tím i zklidnění pohybů karoserie. Vysoká trakce. Vůz projeví příjemnou čilost při jakékoli rychlosti a bude přesně najíždět do zatáček s vyrovnanou změnou zátěže. Pro ještě více zábavy v zatáčkách.
Adrenalin stiskem tlačítka: paket Sport Chrono pro ještě sportovnější sladění podvozku, motoru a převodovky. Tvoří ho digitální a analogové stopky, ukazatel podélného a příčného zrychlení ve sdruženém přístroji a ukazatel jízdního chování pro časy ujetých kol v systému Porsche Communication Management (PCM).
Spínač režimů s tlačítkem SPORT Response na volantu byl převzat z modelu 918. Jeho pomocí si můžete vybrat ze 4 jízdních režimů: „Normal“, „SPORT“, „SPORT PLUS“ a „Individual“, jehož prostřednictvím můžete vůz ještě individuálněji nastavit podle svého jízdního stylu.
U modelu Panamera 4 E-Hybrid Sport Turismo je sada Sport Chrono součástí sériové výbavy - a na rozdíl od modelů čistě se spalovacím motorem je speciálně vyladěna na elektrický výkon. Spínačem režimů specifickým pro hybridní verze vybíráte mezi režimy „E-Power“, „Hybrid Auto“, „SPORT“ a SPORT PLUS“. „E-Hold“, „E-Charge“ a „Individual“ si zobrazíte pomocí systému Porsche Communication Management (PCM).
Již v režimu SPORT reaguje nový vůz Panamera Sport Turismo s větší dynamikou a přímějšími jízdními vlastnostmi. V režimu SPORT PLUS je motor ještě dravější. Současně je nastavena přísná kontrola otáček. Porsche Active Suspension Management (PASM) a Porsche Dynamic Chassis Control Sport (PDCC Sport) jsou připraveny ještě tvrdší tlumení a přímější vjíždění do zatáček. Adaptivní vzduchové odpružení se sníží do hloubky a přepne se na tvrdší pružení. Řízení zadní nápravy reaguje ještě agilněji. Další funkce: Launch Control. Pro optimální zrychlení při rozjezdu.
Stopky na palubní desce měří čas nebo alternativně ukazují aktuální čas. Pro zobrazování, ukládání a vyhodnocování časů jednotlivých okruhů, stejně jako časů na jiných trasách je Porsche Communication Management (PCM) rozšířen o ukazatel sportovních výkonů.
SPORT Response
Prostřednictvím tlačítka uprostřed spínače režimů se motor a převodovka připravují na co nejrychlejší náběh výkonu, například při předjíždění.
To znamená: maximální reakční vlastnosti - po dobu cca 20 sekund.
PSM Sport
Ve spojení s paketem Sport Chrono je systém Porsche Stability Management (PSM) rozšířen o režim Sport. Umožňuje výrazně sportovnější styl jízdy, systém PSM zůstává aktivní v pozadí. Pro ještě lepší zážitek z jízdy.
Již více než 60 let pracujeme na tom, abychom byli rychlejší. Samozřejmě při zpomalení. Nové modely Panamera jsou proto vybaveny brzdovým zařízením se 6pístkovými hliníkovými jednodílnými kotoučovými brzdami s pevným třmenem vpředu a 4pístkovými hliníkovými jednodílnými kotoučovými brzdami s pevným třmenem vzadu. Brzdové kotouče – 360mm vpředu a 330mm vzadu u modelů Panamera 4S, 410mm vpředu a 380mm vzadu u Panamera Turbo – jsou vnitřně ventilované a drážkované. Tím se zlepší vlastnosti při brzdění také za extrémních podmínek a teplo je odváděno efektivněji. Jednodílné třmeny kotoučové brzdy jsou uzavřené. Výsledkem jsou vysoká tvarová pevnost a nižší hmotnost. Dráha pedálu je rovná, bod záběru přesný, brzdná dráha působivě krátká.
Ještě delší dohled nabízí čelní LED světlomety s technologií Matrix. Matrix Beam deaktivuje cílené segmenty stálých kuželů dálkových světel. 84 individuálně ovládaných diod LED se vypnutím nebo ztlumením přizpůsobí situaci. Vozidla jedoucí před vámi nebo v protisměru již nebudou oslněna, oblast před nimi nebo vedle nich bude dále zcela osvětlena. Pro optimalizaci výhledu budou nejenže z osvětlení selektivně odstíněna protijedoucí vozidla, ale bude zesvětlena také oblast vpravo od mezery v osvětlení, aby řidič lépe viděl na řízení. Oslnění řidiče zabraňuje segmentové odstínění silně odrazivých dopravních značek. Čelní světlomety LED Matrix včetně PDLS Plus: jasné, homogenní, bezpečné.
PDLS Plus obsahuje kromě funkcí PDLS poprvé elektronické svícení do zatáček a osvětlení křižovatky podle dat z navigace. Blížíte-li se ke křižovatce, nebo při odbočování aktivuje funkce osvětlení křižovatky levé a pravé směrové světlo – světelný kužel se rozšíří a zkrátí. Pro lepší osvětlení okolí.V dobách globálních změn klimatu si každý výrobce automobilů klade otázku, jakou odpověď může dnes nabídnout. Naše zní: vysoký výkon při vysoké efektivnosti.
Spotřeba a recyklace
Vozy Porsche ukazují, že i výkonné sportovní vozy ve své příslušné kategorii mohou dosáhnout nízkých hodnot spotřeby a emisí. Dosahují toho na jedné straně díky efektivnímu využívání paliva s pomocí technologií, jako je Auto Start-Stop, termomanagement, napájení palubní sítě energií získávanou rekuperací, adaptivní řízení válců, a plachtěním. Na druhou stranu zajišťují katalyzátory s řízením dvěma sondami Lambda účinné čištění výfukových plynů.
Inteligentní lehká konstrukce je u Porsche součástí sebeuvědomění. Vyznačuje se vysokým podílem hliníku, hořčíku, umělých hmot a velmi pevných ocelových plechů. Všechny materiály jsou vybírány cíleně a používají se především laky na vodní bázi šetrné k životnímu prostředí. Veškeré materiály lehké konstrukce jsou velmi dobře recyklovatelné. Všechny materiály jsou označeny pro účely pozdější recyklace.
Palivo
Všechny modely Porsche - tedy i modely Panamera - jezdí samozřejmě na paliva s podílem etanolu až 10 %, např. „E10“. Ethanol zlepšuje bilanci CO2 – Biopaliva se totiž vyrábějí z rostlin, které přijímají CO2 z atmosféry.
Hybridní technologie
Hybridní technologie. Elektromobilita je tématem současnosti. Konec konců je žádána odpověď na jednu z největších výzev naší doby: Jak lze šetřit zdroje? Jak snížit spotřebu energie a emise CO2? Porsche E-Performance poskytuje odpovědi. Ne někdy - dnes. Protože spotřeba paliva a emise CO2 musí globálně klesat. Jsme přesvědčeni, že jako výrobce sportovních vozů musíme zaměřit své síly tam, kde můžeme s promyšlenou celkovou koncepcí skutečně něco změnit: v každodenním životě našich řidičů. Není divu, že Porsche E-Performance pro nás znamená víc než jednu z nových koncepcí pohonu.Systém řídí zcela samostatně řídí rychlost Vašeho vozu Panamera Sport Turismo podle vzdálenosti od vpředu jedoucího vozidla. Za tímto účelem kontrolují oblast před Vaším vozem radarové senzory v přední části vozu. Jedete-li v určitém tempu a blížíte se k pomalejšímu vozidlu jedoucímu před vámi, sníží systém Vaši rychlost tím, že ubere plyn nebo citlivě přibrzdí. A to tak dlouho, dokud nebude dosaženo předem nastavitelné vzdálenosti.
Váš vůz Panamera Sport Turismo nyní dodržuje vzdálenost od vpředu jedoucího vozidla. Pokud toto vozidlo zabrzdí, sníží rychlost i adaptivní tempomat – a to až do úplného zastavení. Jakmile bude Vaše cesta znovu volná, Panamera zrychlí na původně nastavenou rychlost.Kdo jede v Porsche, chce jet. Čím sportovnější, komfortnější, efektivnější a bezpečnější, tím lepší. Porsche InnoDrive Vám pomáhá při jízdě zcela novým způsobem.
Tento systém rozšiřuje adaptivní tempomat o doplňující, inovativní funkce.
Optimalizuje Vaši rychlost na základě předvídavosti. Prostřednictvím dat a informací radarových a video senzorů s vysokým rozlišením r rozpoznává Porsche InnoDrive omezení rychlosti a charakteristiky vozovky na vaší trase, jako jsou stoupání nebo poloměry zatáček, před tím, než k nim dojedete – a přizpůsobí tomu strategii řazení a rychlost vozu Panamera Sport Turismo. Pro inteligentní jízdu a jasnou výhodu efektivity.
Pocit z jízdy můžete přizpůsobit stisknutím tlačítka SPORT. Podle režimu systém zvolí optimální parametry řízení motoru, řazení včetně plachtění a zpomalení.
Tento systém optimálně naplánuje v horizontu až 3 kilometrů zrychlení, jízdu konstantní rychlostí a zpomalování, a tím se stará o harmonický zážitek z jízdy.
Například dříve rozpozná před vozidlem se nacházející a pro řidiče dosud neviditelné dopravní značky, jako třeba rychlostní omezení, a zahájí manévr plachtění šetřící palivo.
Porsche InnoDrive je typickým uplatněním úsporné jízdy od Porsche – pro větší komfort a více potěšení z jízdy.
Asistent pro dopravní zácpy
Další součástí Porsche InnoDrive s adaptivním tempomatem je asistent pro dopravní zácpy. Pomáhá Vám v zácpách na dobře postavených zemských silnicích a dálnicích.
Systém při tom při rychlostech do přibližně 60 km/h udržuje vůz jemnými pohyby volantu uprostřed jízdního pruhu, upravuje vzdálenost k vepředu jedoucímu vozidlu v rámci hranic systému následuje vepředu jedoucí kolonu. Při tom se asistent pro zácpy orientuje na značení a další vozidla na vozovce. Pro zcela zřetelné uvolnění a více komfortu na dlouhých trasách.
*Porsche InnoDrive řidiče podporuje v rámci svých systémových mezí. Řidič musí kdykoli kontrolovat způsob jízdy a v případě pochyb zasáhnout. Systém lze brzdou a plynovým pedálem kdykoli deaktivovat.
Porsche InnoDrive není v některých zemích k dispozici.Asistent změny jízdního pruhu sleduje prostřednictvím radarových senzorů prostor za Vaším vozidlem a v mrtvém úhlu. Změníte-li jízdní pruh, informuje Vás systém optickým signálem ve venkovním zpětném zrcátku o vozidlech, která se rychle blíží zezadu nebo která se nacházejí v mrtvém úhlu. Tuto funkci můžete aktivovat v PCM. Pro větší komfort a bezpečnost, zejména na dálnici.
Při odbočování za nízkých rychlostí Vám pomáhá nový asistent odbočování umístěný v zádi. Po najetí do křižovatky Vás asistent odbočování opticky varuje před předměty, které se k Vašemu vozu blíží v mrtvém úhlu.Výstraha před opuštěním jízdního pruhu rozpoznává čelní kamerou omezovací čáry na vozovce. Systém ulehčuje řidiči posilovačem řízení, který pomáhá, aby se vozidlo udrželo v jízdním pruhu.
Integrované rozpoznávání dopravních značek zjišťuje na základě obrázků z kamery a dat z navigace rychlostní omezení, zákazy předjíždění a také nepřímé zákazy, jako například místní ukazatele, a zobrazuje je na sdruženém přístroji. Výhoda: Oproti informacím uloženým v databázi navigace mohou být evidovány i dočasná rychlostní omezení.
Novinkou u Porsche jsou pokyny pro zatáčky. Rozšiřují rozpoznávání dopravních značek: Na základě dat z navigačního systému a rozpoznávání značek zatáček pomocí kamery systém zobrazí na obrazovce sdruženého přístroje před úzkými zatáčkami pokyny týkající se směru jízdy. Dlouho před tím, než k zatáčce přijedete.
Co z toho všeho máte? Větší komfort. A větší odlehčení, například při delších jízdách.ParkAssistent varuje ve všech modelech Sport Turismo Panamera pomocí akustického signálu před překážkami nacházejícími se před a za vozem. Výstraha je vydávána zvukově a navíc i opticky na centrálním displeji schématickým zobrazením vozidla.
Volitelná kamera usnadňuje přesné couvání při parkování vozidla a manévrování a rovněž manipulaci při připojování přívěsu. Řidič je přitom naváděn obrazem kamery a dynamickými vodicími čárami na obrazovce PCM, které informují o pohybu vozidla v souladu s aktuální polohou volantu.
Volitelný Surround View doplňuje kameru pro couvání o 3 další kamery s vysokým rozlišením, umístěné v přední části vozu a ve spodní části venkovních zpětných zrcátek. Z informací poskytnutých všemi 4 kamerami systém vytvoří virtuální ptačí perspektivu pohledu na vozidlo a přenese ji na displej PCM. Podle potřeby můžete přepínat mezi pohledy jednotlivých kamer, abyste například v úzkých prostorách výjezdu získali lepší přehled.
Sportovní pro zajížďku na rychlostní okruh. Komfortní pro dlouhou jízdu ve čtyřech. Tady není „buď anebo“. Ale Panamera. Jeho promyšlená ergonomie sportovního vozu je přizpůsobena řidiči a výkonu – aniž by přitom byli zanedbáni cestující.
Několik příkladů: zvedající se středová konzola pro rychlé přehmátnutí z volantu na volicí páku. Nová koncepce obsluhy a ukazatelů: Porsche Advanced Cockpit s nově zkonstruovanou středovou konzolou se skleněným optickým povrchem a logicky seskupenými dotykovými tlačítky. 12palcový dotykový displej s vysokým rozlišením. Sdružený přístroj se středovým analogovým otáčkoměrem a dvěma displeji s vysokým rozlišením umístěnými vlevo a vpravo od něj. Multifunkční sportovní volant.
U nových modelů Panamera Executive máte vzadu ještě více prostoru na nohy. Elektrická komfortní sedadla se speciálně tvarovanými komfortními opěrkami hlavy patří k sériové výbavě. Volitelná výbava jako velká středová konzola nebo výklopné stolky zpříjemňují práci na zadních sedadlech ještě více.
A kromě toho? Vyberte si: Varianty sedadel, kožená nebo dvoubarevné příslušenství? Ušlechtilé dřevo, hliník nebo karbon? Sportovnější? Luxusnější? Obojí? Početné možnosti individualizace nekladou Vašim přáním takřka žádné hranice.
Velká středová konzola vzadu a výklopné stolky
Volitelně je pro modely Panamera Executive k dostání velká středová konzola pro prostor vzadu, která kromě úložného prostoru navíc nabízí i další odkládací přihrádku na chytrý telefon pro optimalizovaný příjem, další USB rozhraní a po jedné zásuvce 12V a 230V.
Ve spojení s velkou středovou konzolou jsou na přání k dispozici výklopné stolky pro prostor vzadu. Ve sklapnutém stavu jsou zapuštěné do velké středové konzoly. Podobně jako v letadle se mechanicky vyklápějí a lze nastavit jejich vzdálenost.
Nový Porsche Rear Seat Entertainment.
Velké kino ve druhé řadě: Nový systém Porsche Rear Seat Entertainment je vyvinut speciálně pro vysoké požadavky ve vozu Porsche a nabízí plně integrované a síťové informace a zábavu za jízdy. Oba systémy jsou vyjímatelné, lze je tedy komfortně používat uvnitř i mimo vozidlo.
Porsche Rear Seat Entertainment je pomocí WLAN připojen k Porsche Communication Management (PCM) a má tak přístup k rádiu, médiím, navigaci a funkcím Vašeho vozu Panamera. Díky 2 samostatným 10palcovým dotykovým obrazovkám na zadní straně předních sedadel, 32GB vnitřní paměti, slotem na karty MicroSD a rozhraní Micro-USB, Bluetooth® a NFC (Near Field Communication) se Vám otevírá spousta možností zábavy. Pomocí připojení k WLAN routeru mají moduly Connect Plus přístup k internetu, a tím k nějakému milionu aplikací a her, k filmům a hudbě, audioknihám, e-knihám a kancelářským aplikacím z GOOGLE® Play Store.
Pro neomezený zvukový zážitek je možný zvukový výstup přes integrované reproduktory, zvukový systém vozu nebo bezdrátová sluchátka Bluetooth®.
Velké kino ve druhé řadě: Nový systém Porsche Rear Seat Entertainment je vyvinut speciálně pro vysoké požadavky ve vozu Porsche a nabízí plně integrované a síťové informace a zábavu za jízdy. Oba systémy jsou vyjímatelné, lze je tedy komfortně používat uvnitř i mimo vozidlo.
Porsche Rear Seat Entertainment je pomocí WLAN připojen k Porsche Communication Management (PCM) a má tak přístup k rádiu, médiím, navigaci a funkcím Vašeho vozu Panamera Sport Turismo. Díky 2 samostatným 10palcovým dotykovým obrazovkám na zadní straně předních sedadel, 32GB vnitřní paměti, slotem na karty MicroSD a rozhraní Micro-USB, Bluetooth® a NFC (Near Field Communication) se Vám otevírá spousta možností zábavy. Pomocí připojení k WLAN routeru mají moduly Connect Plus přístup k internetu, a tím k nějakému milionu aplikací a her, k filmům a hudbě, audioknihám, e-knihám a kancelářským aplikacím z GOOGLE® Play Store.
Pro neomezený zvukový zážitek je možný zvukový výstup přes integrované reproduktory, zvukový systém vozu nebo bezdrátová sluchátka Bluetooth®.Analogové je kombinováno s digitálním: Sdružený přístroj nových modelů Panamera Sport Turismo dává vzpomenout na historii motoristického sportu u Porsche – a současně je tak moderní, jak jen může být.
Ve středu a v přímém výhledu řidiče se nachází analogový otáčkoměr, úplně klasický s ručičkou. Vlevo a vpravo od nyní nachází po jednom displeji s vysokým rozlišením. Na těchto displejích můžete nechat podle potřeby zobrazovat různé informace, například navigaci nebo asistenta nočního vidění.
Hned vlevo od otáčkoměru je tachometr. V jeho středu můžete například nechat zobrazit data z adaptivního tempomatu. Displej na levé vnější straně můžete volitelně obsadit ukazatelem omezení rychlosti jízdy, rozpoznáváním dopravních značek nebo ukazatelem venkovní teploty.
Na pravé straně jsou možnosti ještě rozmanitější. Na vnitřním displeji se nachází ukazatele palubního počítače, ukazatel stavu nádrže nebo dojezdová vzdálenost. Vpravo vně můžete také nechat zobrazit hodiny. Kromě toho máte možnost zobrazit mapu z navigačního systému.Přední sedadla
Přední sedadla jsou komfortní a při dynamické jízdě v zatáčkách nabízí neomezenou oporu. Elektricky nastavitelná výška posedu, sklonu sedáků a opěradla stejně jako podélné pozice.
Komfortní sedadla
Model Panamera Turbo Sport Turismo je vpředu vybaven komfortními sedadly (14 poloh, elektrická) včetně paměťového paketu. Kromě toho nabízí také podélné nastavení sedáku a 4polohovou bederní opěrku pro řidiče a spolujezdce. Paměťová funkce ukládá kromě polohy sedadla polohu sloupku řízení, obou vnějších zrcátek a další individuální nastavení vozidla.
Adaptivní sportovní sedadla
Na přání obdržíte adaptivní sportovní sedadla (18 poloh, elektrická) včetně paměťového paketu, která nabízí ještě lepší boční vedení – díky zvýšeným bočnicím u sedáků a opěradla. Jsou elektricky nastavitelná a starají se tedy o komfort na dlouhých trasách a dokonalé boční vedení v zatáčkách.
Zadní sedadla
Díky nové koncepci 4+1 nabízí zadní sedadla místo k sezení až pro 3 cestující. 2 zadní sedadla vlevo a vpravo navržená jako samostatná nabízejí velký prostor pro nohy a hlavu a velmi dobrou boční stabilitu při dynamické jízdě do zatáček bez omezení komfortu. Na přání je volitelně k dostání „klasická“ čtyřsedadlová konfigurace s elektricky nastavitelnými komfortními zadními sedadly.
Vyhřívání a odvětrávání sedadel
Přední sedadla nových modelů Panamera jsou vybavena vyhříváním, u Panamera Turbo i zadní sedadla. Příjemně vyhřívá sedák a opěradlo. Volitelné odvětrávání sedadel funguje pomocí aktivní ventilace střední části sedadla a opěradla a stará se o příjemné klima – samozřejmě i ve velkém horku.
Masážní funkce
Komfortní sedadla mohou být na přání vybavena také masážní funkcí – vpředu a vzadu. Vždy 10 vzduchových polštářů v opěradle masíruje zádové svalstvo. Při tom si můžete vybrat z 5 programů s 5 intenzitami. Pro lepší komfort sezení a na dlouhých trasách.
Vítejte ve Vaší osobní klimatizované zóně. Čtyřzónová automatická klimatizace disponuje individuální regulací teploty pro řidiče a spolujezdce a rovněž samostatnou regulací pro zadní sedadla.
Ve spojení s volitelnými komfortními zadními sedadly disponuje čtyřzónová klimatizace doplňkovým dotykovým panelem vzadu.
Filtr s aktivním uhlím zadržuje částice, pyl a zápach a důkladně filtruje jemný prach z venkovního vzduchu před tím, než se dostane dovnitř.
Novinkou je volitelná ionizace. Zlepšuje kvalitu proudu vzduchu. Za tímto účelem je vzduch z automatické klimatizace před tím, než bude vypuštěn do interiéru vozu, proháněn ionizátorem. Dojde k redukci virů, bakterií a spór, vzduch v interiéru se znatelně osvěží a klima bude ještě příjemnější.Koncertní sál na kolech? Panamera Sport Turismo. Burmester® 3D High-End Surround SoundSystem inscenuje zvuk jako v nejlepších světových koncertních síních. Cestující uslyší v prostoru celou šíři pódia s rozeznatelnými jednotlivými nástroji.
Ticho prosím pro 1 455 wattů celkového výkonu 21 individuálně ovládaných reproduktorů včetně aktivního subwooferu se 400wattovým zesilovačem třídy D, systémem s dvoupásmovými středovými reproduktory a více než 2 500 cm² celkové plochy membrán. O jemnou, čistou a nezkreslenou reprodukci se starají pásmové vysokotónové reproduktory.
Filtry reproduktorů jsou vzájemně perfektně vyladěné a poskytují maximum v oblasti basového ozvučení, rozlišení a impulzní přesnosti. Výsledkem je přirozený a bohatý zvuk, a to i při maximální hlasitosti. Obzvláště působivý je nový 3D zvukový zážitek, který je vytvářen pomocí reproduktorů zabudovaných ve sloupcích střechy a speciálního 3D algoritmu.
I opticky na té nejvyšší úrovni. Lemování membrán reproduktorů je bíle osvíceno nebo – v kombinaci s volitelným ambientním osvětlením – v 7 volitelných barvách. Nekompromisní zvuk i design.
PCM – jako základ pro Porsche Connect – je Vaše centrální řídící jednotka pro systém audio, navigaci a komunikaci. Nová generace s on-line navigací, přípravou pro připojení mobilního telefonu, audio rozhraními a ovládání hlasem je vybavena 12palcovým dotykovým displejem, jehož pomocí se dá snadno ovládat většina funkcí vozu.
Přes widgety na individuálně nastavitelné úvodní obrazovce máte snadný a rychlý přístup k jednotlivým nejdůležitějším funkcím. Novinkou je ve spojení s volitelnou 4zónovou automatickou klimatizací i doplňkový dotykový displej v zadní části vozu. Zde mohou cestující pohodlně ovládat například klimatizaci a funkce infotainmentu.
Za jízdy si můžete užívat rozmanitých aplikací z oblasti infotainmentu a poslouchat rádio nebo vaši oblíbenou hudbu pomocí CD/DVD mechaniky, z SD karet, interního 10GB pevného disku (Jukebox), vstupu Aux nebo pomocí konektoru USB například z vašeho iPodu®/iPhonu®. Ovládání probíhá komfortně pomocí 12palcového dotykového displeje, otočného ovladače nebo hlasovými pokyny.
Modul Connect Plus se ve vašem vozu Porsche stará o maximální konektivitu. Je vybaven LTE telefonním modulem se čtečkou SIM karet pro vysoký komfort ovládání a optimalizovanou kvalitu hovorů a rovněž bezdrátový přístup k internetu. Tak můžete i ve svém vozidle používat koncová zařízení, jako je např. tablet, laptop nebo smartphone s funkcí WLAN – v případě potřeby i současně.
Odkládací přihrádka na smartphone ve středové konzole přenáší signál vašeho mobilního telefonu do antény vozu, přičemž šetří baterii v telefonu – pro optimální mobilní příjem. Kromě toho můžete váš smartphone připojit, aby se nabíjel, nebo pro sdílení jeho obsahu.
V modelech Cayenne se ve středové konzole místo odkládací přihrádky na smartphone nachází odkládací přihrádka s univerzálním audio rozhraním a vstupem AUX.
Kromě toho modul Connect Plus umožňuje využívání početných služeb Porsche Connect. Tím získáte více z vašeho všedního dne a multitasking přenechte vašemu sportovnímu vozu – abyste měli víc času jezdit s Porsche.
Více informací o dostupných službách a aplikacích naleznete na zde.
S Porsche Connect a modulem Connect Plus máte přístup k užitečným službám, například k informacím o dopravě v reálném čase. Tak budete již před vyjetím vždy vědět, po které trase se nejrychleji dostanete do cíle. Za jízdy se dopravní informace v reálném čase pravidelně aktualizují – a vaši trasu optimalizují.
Pro lepší orientaci za jízdy a v cíli slouží mimo to GOOGLE® Street View a GOOGLE® Earth s 360stupňovým zobrazením a satelitními obrázky v mapovém náhledu PCM. GOOGLE® Street View je z důvodu vaší bezpečnosti k dispozici jen tehdy, když vůz stojí.
Více informací o dostupných službách a aplikacích naleznete na zde.
Porsche Connect nabízí kromě inteligentních služeb další dvě aplikace pro smartphony: Porsche Car Connect pro vyhledávání dat vozidla a rovněž k dálkovému ovládání některých funkcí vozu pomocí smartphonu nebo Apple Watch®. Další součástí je Porsche Vehicle Tracking System (PVTS) s rozpoznáním krádeže vozu.
Druhou aplikací je aplikace Porsche Connect. Její pomocí odešlete do svého vozu Porsche cíle své cesty ještě před vyjetím. Jakmile se váš smartphone spojí s PCM, zobrazí se tyto cíle ve vozu a přímo spustíte navigaci. Na PCM rovněž přímo vidíte kalendář vašeho smartphonu a můžete zahájit navigaci podle v něm uložených adres. Kromě toho vám aplikace Porsche Connect díky integrovanému streamování hudby nabízí přístup k milionům hudebních titulů.
Více informací o dostupných službách a aplikacích naleznete na zde.
Čerpáme z bohatých a dlouhodobých zkušeností. Od prvopočátků totiž Porsche plnil přání zákazníků. Do roku 1986 jsme tomu říkali program speciálních přání - dnes je to závod Porsche Exclusive. Filosofie zůstává stejná: Ruku na to.
Máme rádi to, co děláme. Máme rádi svou práci. Každému švu, každému čtverečnímu centimetru kůže, i tomu nejmenšímu detailu věnujeme stejné úsilí. Tak probouzíme sny k životu. A vytváříme tak unikáty. Z výrobního závodu.
To jde jen s originalitou, inspirací a nadšením - což začíná již u poradenství. Protože na jedno myslíme již před vším ostatním. Na Vaše přání. Plníme je ochotně a s velkou péčí - přesnou ruční prací, vysoce kvalitními materiály jako je kůže, Alcantara®, karbon nebo hliník.
Vaše přidaná hodnota? Produkt vytvořený s úsilím a díky ruční práci. Jinak vyjádřeno: prolínání sportovnosti, komfortu, designu a Vašeho osobního vkusu. Zkrátka Porsche s Vaším rukopisem.
Nabízíme Vám celou řadu individuálních možností. Vizuálně a technicky. Pro exteriér a interiér. Od menších změn až po rozsáhlé úpravy. Nechejte se inspirovat našimi unikáty na následujících stránkách a získejte na www.porsche.com/exclusive veškeré informace o konfiguraci těchto unikátů.
Se speciálními produkty z nabídky Porsche Tequipment si Vaše Porsche přizpůsobíte Vašim individuálním přáním a potřebám. Všechny takto nabízené produkty podléhají stejným směrnicím a požadavkům jako samotná vozidla a všechny jsou vyvinuty, testovány a pečlivě zkoušeny ve vývojovém centru v závodě Weissach. Pracují na nich stejní inženýři a designéři firmy Porsche, kteří vytvořili vůz. Proto jsou tyto produkty navrhovány a vyráběny vozům Porsche přesně na míru.
A záruka? Ta samozřejmě zůstává zachována v plném rozsahu Bez ohledu na to, jakými produkty z nabídky Tequipment si Vaše vozidlo vybavíte.
© 2023 Porsche Inter Auto CZ spol. s r.o. | Zásady ochrany osobních údajů | Ochranné známky | Zásady používání souborů cookie | VOP | Rádiová zařízení dle EU | Deklarace konformity EU