Začátky

1875

Ferdinand Porsche se narodil 3. září v české obci Vratislavice nad Nisou (Maffersdorf). Po absolvování obecné školy ve Vratislavicích a státní průmyslové školy v Liberci (Reichenberg) nastoupil v roce 1889 jako klempířský učeň do podniku svého otce.

1900

Na Světové výstavě v Paříži byl představen elektromobil Lohner Porsche. Mladý konstruktér Ferdinand Porsche se proslavil svými elektromotory v nábojích kol i v mezinárodním měřítku. Ještě téhož roku vyvinul Ferdinand Porsche jako světovou novinku závodní vůz s pohonem všech kol a hybridní vozidlo kombinující motor na benzin s elektromotorem.

1906

Ferdinand Porsche se stal technickým ředitelem společnosti Austro-Daimler ve Vídeňském Novém Městě. Ve věku pouhých 31 let zodpovídal za modelovou paletu jednoho z největších evropských výrobců automobilů.

1909

Dne 19. září se ve Vídeňském Novém Městě narodil Ferdinand Anton Ernst Porsche, nazývaný později přezdívkou „Ferry“.

1910

Cestovní vůz Austro-Daimler zkonstruovaný Ferdinandem Porschem dosáhl trojnásobného vítězství v soutěžní jízdě Prinz-Heinrich-Fahrt. Za volantem vítězného vozidla seděl osobně Ferdinand Porsche.

1923

Ferdinand Porsche zkonstruoval jako technický ředitel a člen představenstva stuttgartské společnosti Daimler-Motoren-Gesellschaft legendární sportovní vozy Mercedes přeplňované kompresorem. V roce 1924 zvítězil pod jeho vedením vyvinutý dvoulitrový závodní vůz v závodě Targa Florio. Vozy Mercedes-Benz s typovým označením S dominovaly mezinárodnímu motoristickému sportu od roku 1927.

1931

Jako korunovaci své profesní kariéry založil Ferdinand Porsche 25. dubna ve Stuttgartu kancelář pro „Konstrukci a poradenství v oblasti motorů a vozidel“. Z pověření renomovaných výrobců, jako například Wanderer, Zündapp nebo NSU, vznikala kromě automobilových konstrukcí také inovativní detailní řešení, jako např. odpružení Porsche s torzními tyčemi.

1933

Porsche vyvinul pro Auto Union závodní vůz Grand Prix s 16válcovým motorem uloženým uprostřed. Koncepce malého vozu (typ 32) zkonstruovaného pro NSU s motorem uloženým vzadu byla později použita ve vozech Volkswagen Brouk.

1934

Společnost Dr. Ing. h.c. F. Porsche KG obdržela oficiálně zakázku na konstrukci a výrobu německého lidového vozu (Volkswagen). Již o rok později byly provedeny první zkušební jízdy s prototypy VW. První Brouk byl smontován v garáži Porscheho vily ve Stuttgartu.

1935

Dne 11. prosince se ve Stuttgartu narodil Ferdinand Alexander Porsche jako nejstarší syn Ferryho Porscheho.

1936

Souběžně s jízdními zkouškami typu 60 vzniká pod technickým vedením Ferdinanda Porscheho výrobní zařízení pro lidový vůz přejmenovaný na „KdF-Wagen“.

1939

Pod typovým označením 64 vznikají u Porscheho v Zuffenhausenu tři závodní kupé. Vozy konstruované pro vytrvalostní závod „Berlín-Řím“ jsou považovány za předchůdce všech pozdějších sportovních vozů Porsche.

1944

Kvůli válce se konstrukční kancelář společnosti Porsche KG přestěhovala do Gmündu v rakouské spolkové zemi Kärnten (Korutany).

1946

Pod vedením Ferryho, syna Ferdinanda Porscheho, byla zahájena konstrukce závodního vozu Grand Prix „Cisitalia“ (typ 360) s pohonem všech kol. Zadavatelem je italský průmyslník Piero Dusio.

1948

356 je prvním sportovním vozem se značkou Porsche. „Číslu 1“ byla v červnu udělena registrace k provozu na veřejných komunikacích. Jen o měsíc později dosáhl lehký roadster s motorem uprostřed prvního vítězství ve třídě v innsbruckém městském závodě.