DOMŮ

Hlavní navigace
Modely

Sport pro vás

Porsche znamená opravdový Motorsport. Porsche nejen vybojovalo mnoho vítězství, ale současně je jasně patrná a zřejmá fascinace, kterou svět motoristických závodů pro Porsche znamená.

Již pouhý měsíc po tom, co vzniklo Porsche 356 Nr. 1, vůbec první vůz Porsche, dosáhl tento vůz na silničním závodě v Innsbrucku prvního místa ve své třídě. V roce 1951 vybojovalo hliníkové Coupé Porsche 356 při dosažení pozoruhodného rychlostního průměru 145 km/h prvního místa své třídy v závodě 24 hodin Le Mans. Právě v tomto období vznikla ta správná vášeň. Porsche od té doby vybojovalo po celém světě více než 30 000 vítězství takřka ve všech světových šampionátech a závodních sériích.

Kromě závodních vozů, které byly navržené k vyhrávání, však Porsche stavělo také sériové vozy, které v hojné míře využívaly právě zkušenosti a znalosti získané ve světě automobilových závodů. Pro Porsche stálo vždy na prvním místě zaměření na závodění svých zákazníků, stejně tak jako na pokroková technická řešení. Na závodních okruzích a tratích je vůdčí a organizační silou Porsche Motorsport. Právě Porsche Motorsport stojí za přenosem mýtu Porsche na závodní tratě.

V roce 1990 Porsche odstartovalo novou éru zákaznického závodění, když přišlo s myšlenou Porsche Carrera Cup Deutschland, která spočívala v závodní sérii, jíž se účastní výhradně legendární vozy 911. Tato a ještě dalších 7 světových sérií spolu s vrcholným pohárem Porsche Mobil 1 Supercup jsou ideálním prostorem pro poměřování schopností. Týmy a závodní jezdci totiž používají stejné technické zázemí.

Porsche Intelligent Performance

Stejně jako každé Porsche, i závodní speciály jsou věrné stejným zásadám, které vyjadřuje spojení „Porsche Intelligent Performance“. Jde tedy o větší výkonnost při nižší spotřebě paliva, což znamená větší účinnost při menší produkci emisí CO2.

Porsche Intelligent Performance – to je podstatou našich závodních vozů již po více než 60 let. Výkonnost vozů Porsche je založena na nápadech a řešeních našich inženýrů. Závisí na účinných motorech a lehkých karoseriích.

V roce 2010 oslavil na ženevském autosalonu svoji premiéru pokrokový hybridní závodní vůz Porsche 911 GT3 R. Tím se po 45 letech úspěšné závodní historie modelu 911 otevřela její zcela nová kapitola.

Model 911 GT3 R Hybrid určený pro sezónu 2011 byl vybaven jedinečným hybridním hnacím systémem, jehož komponenty byly navržené přímo pro závodní nasazení a značně se liší od prvků používaných v konvenčních hybridních systémech. Jeho plochý čtyřlitrový šestiválec o výkonu 465 k umístěný vzadu je totiž doplněn elektromotorem s výkonem 75 kW pohánějícím kola přední nápravy.

Pojízdná laboratoř 918 RSR přenáší v závodech odzkoušený hybridní systém na další experimentální rovinu. Spojení „Porsche Intelligent Performance“ v typu 918 RSR znamená další vývoj směřující k dalšímu zvýšení účinnosti pod všemi náročnými podmínkami závodních okruhů, časů na kolo, zastávek v boxech, stejně tak jako spolehlivosti – tedy v každé oblasti, v nichž bylo Porsche v posledních 60 letech tak úspěšné.

Zkoušky na závodních tratích

Namísto testování v utajení a nekonečného postupného zdokonalování zvolilo Porsche při vývoji tohoto systému jinou cestu: Zkoušení těchto nových technologií v praxi na největším jevišti, které si můžete představit – na závodních okruzích celého světa.

Máme nejvyšší cíle, vyhrávat závody, a tím se učit pro použití na běžných silnicích.