1. Podle metody WLTP budou výsledky zkoušek vyšší. Znamená to, že se moje spotřeba paliva zvýšila?
V praxi a s jinak neupravenou technologií se skutečná spotřeba paliva nebude měnit. Pro jedno a to samé vozidlo budou hodnoty emisí CO2 a spotřeby paliva podle zkoušky WLTP vyšší než zkoušky NEDC, a to z jednoduchého důvodu, že se u těchto dvou zkušebních cyklů liší jízdní profily a podmínky měření (maximální rychlost, dynamika atd.). To znamená, že WLTP je mnohem reprezentativnější, pokud jde o dnešní dopravní podmínky, než NEDC. Hodnota emisí CO2 podle WLTP tedy díky změně metody měření více odpovídá očekáváním zákazníků.
2. Ovlivní zkouška WLTP výši mé daně z motorového vozidla?
Ve většině členských států je výše registrační daně (jednorázové) a/nebo daně z motorového vozidla (roční) závisí na emisích CO2 vozidla. Dosud ovšem nebylo jasně stanoveno, do jaké míry nový zkušební postup ovlivní toto ustanovení. Přizpůsobení zdanění emisí CO2 je výsadou jednotlivých členských států, a proto je upraveno platným vnitrostátním právem.
3. Jak se může stát, že má osobní vůz najednou dvě různé hodnoty CO2?
Bude-li osvědčení typu vydáváno pro nový vůz po 1. 9. 2017, bude oficiální osvědčení o shodě obsahovat jak emisní hodnoty podle nové laboratorní zkoušky (WLTP), tak hodnoty NEDC simulované pomocí korelačního nástroje nebo skutečně naměřené pomocí aktualizované zkoušky NEDC.
When a new car is type approved after 01.09.2017, the official Certificate of Conformity for the vehicle contains both the CO2 emissions values according to the new laboratory test (WLTP) as well as the NEDC values simulated using the correlation tool or actually measured using the updated NEDC test.
Takže po 1. 9. 2017, kdy se přejde ze staré zkoušky NEDC na WLTP, můžete v dokumentu CoC svého vozidla nalézt dvě hodnoty emisí CO2. Od 1. 9. 2018 musí být pro všechna nová vozidla uváděny hodnoty emisí CO2 podle NEDC i WLTP. Předpokládá se, že od roku 2021 budou v dokumentu CoC uváděny již jen hodnoty WLTP.
Sdělování hodnot podle WLTP zákazníkům dosud nebylo naplánováno a bude určeno v jednotlivých zemích.
4. Kdy vstoupí tyto změny v platnost?
Úplný legislativní balíček platí od 27. 7. 2017. To znamená, že od 1. 9. 2017 je u nových typů vozidel prováděno schválení typu podle WLTP. Od 1. 9. 2018 bude typové schválení všech nových vozidel (nových registrací) schvalován podle WLTP. Existují ustanovení právních předpisů pro tzv. "doprodeje", které umožňuje skladování omezeného počtu vozidle schválených podle starého postupu a jejich prodej do 31. 8. 2019.
5. Proč dosud Porsche neuvádí žádné hodnoty WLTP?
Porsche není schopno uvádět hodnoty WLTP, protože v souladu s novým postupem nebyl schválen typ žádného nového modelu Porsche. Navíc podle právních předpisů není používání hodnot WLTP v komunikace se zákazníkem povinné. Ovšem až do 1. 9. 2018 je povinné uvádět hodnoty NEDC.
6. Euro 6d-Temp platí od podzimu 2017. Splňuje moje vozidlo tuto emisní normu?
Norma Euro 6d-Temp bude platit pro nová vozidla se schválením typu od 1. 9. 2017. To znamená, že se všechny nové modely předkládané zákonodárcům pro schválení typu musí nacházet v rámci emisní normy. U stávajících modelů a těch, jež jsou aktuálně v prodeji, bude emisní norma Euro 6c povinná pro registraci od 1. 9. 2018. Schválení typu / registrace, které již byly dokončeny, zůstávají platné, i když budou platit nové normy.
Schválení typu / registrace, které již byly dokončeny, zůstávají platné, i když budou platit nové normy.
7. Proč Porsche již dnes nevyrábí vozidla, která odpovídají již známým normám (např. Euro 6c)?
V souvislosti s modelovými cykly zaručujeme, že všechny naše vozy odpovídají normám a předpisům požadovaným zákonodárci po celou dobu jejich prodeje a dodávky. Naneštěstí nelze v celém období zajistit, že budou zohledněny budoucí normy.
8. Chtěl bych od Porsche potvrzení, že nebudu znevýhodněný, pokud nebude můj vůz těmto novým normám odpovídat. / Musím nechat své staré Porsche přezkoušet?
Nejsme schopni vydávat podrobnější potvrzení s ohledem na změny podmínek právního nebo regionálního rámce.
9. Mohu svůj vůz modernizovat z Euro 5 na Euro 6?
Za současného stavu není možné modernizovat Porsche podle novějších norem při současném zachování našich norem kvality a bezpečnosti.
10. Porsche by určitě mělo vynaložit veškeré úsilí, aby zajistilo, že budu moci nadále používat svůj vůz Euro 5 bez omezení.
Porsche velmi pozorně sleduje politickou a mediální debatu o identifikaci vozidel s nízkými emisemi – včetně všech potenciálních důsledků pro současné vozové parky. V zásadě vítáme a podporujeme úvahy, které slouží ke zvýhodnění a ochraně občanů. Proto všechny současné modely odpovídají normám Euro 6, a tím i nejnovějším požadavkům. Současně vezměte prosím na vědomí, že nedokážeme poskytovat řešení, o nichž se dosud jedná a která zatím nebyla jasně definována. Doufáme, že je díky odkazu na naše pozorné sledování tématu evidentní, že se Porsche zajímá o možné optimalizace emisních výsledků našich vozů a také příslušné právní předpisy.
11. Kdy bude filtr částic dostupný pro všechny modely Porsche (zážehové motory)? Je dostupná modernizace?
Vezměte prosím na vědomí, že v tento okamžik nejsme schopni učinit žádná konkrétní prohlášení o modernizaci již registrovaných vozů, pokud jde o modernizaci modelů. Můžete si ovšem být jisti, že Porsche podrobně sleduje rychle se měnící technologii a právní předpisy v této oblasti a bude patřičně reagovat.
12. Kdy budu mít možnost zakoupení vozů Porsche splňujících normu Euro 6c?
Právní předpisy stanoví, že registrace všech nových vozidle bude od 1. 9. 2018 možná pouze s Euro 6c.
13. Co je to filtr částic pro zážehové motory? (PPF)
Filtr částic v benzinu je filtr částic pro zážehové motory. Jeho účelem je snížení emisí jemných sazí.
14. Proč můj vůz potřebuje PPF?
Dosud byly filtry pevných částic známy pouze ze vznětových motorů, ovšem technologie přímého vstřikování, která se stále častěji používá u zážehových motorů zvyšuje v porovnání se vstřikováním se sacím potrubím emise pevných částic. Protože je palivo vstřikováno přímo do spalovací komory, mohou se jednotlivé kapky usazovat na stěnách válců, pístů nebo ventilů. kde se částečně neúplně spálí a zůstávají jako nepatrné částečky sazí.[1]
[1] Zpráva t-online.de: VW bringt Partikelfilter für Benzinmotoren (VW zavádí filtry pevných částic pro zážehové motory) 3/8/2016, 16:42 | Hanne Schweitzer, SP-X
15. Jaký dopad bude mít PPF na životnost vozu, konkrétně motoru? / Jak náročný je PPF na údržbu?
Stejně jako v případě filtrů částic používaných u vznětových motorů nepředpokládáme žádné zkrácení životnosti vozidel se zážehovými motory a filtry pevných částic.
Není vyžadována ani předpokládána žádná údržba. Neexistuje žádný dopad na životnost motoru, protože nejsou překročena termodynamické ani mechanické mezní hodnoty. Regenerace filtru je v zásadě pasivní, takže o ní řidič neví. Pouze v případě dlouhého provozu vozidla s velmi nízkým zatížením motoru v kombinaci s krátkými vzdálenostmi a častými studenými starty budou provozní parametry vozu nastaveny, aby umožňovaly provedení pasivní regenerace (např. vyšší řazené rychlosti).
16. Má můj vůz filtr částic?
Naše vozidla se zážehovými motory nejdou v současné době vybavena filtry pevných částic. Naše vozidla se vznětovými motory od EU 4 plus jsou všechna vybavena filtrem pevných částic vznětového motoru.
17. Bude mít WLTP vliv na cenu vozu?
Na to nejsme v současné době schopni odpovědět.
18. Proč již dnes Porsche neuvádí spotřebu paliva podle WLTP? / Proč Porsche neuvádělo v minulosti spotřebu paliva podle obou norem?
Zveřejňujeme pouze oficiálně schválené údaje o emisích CO2 a spotřebě paliva. Protože na trhu zatím nemáme žádné modely homologované podle WLTP, nejsme schopni uvést jakékoliv hodnoty. Protože ke dni vstupu WLTP v platnost (1. 9. 2017) nebyly přijaty právní předpisy o komunikaci se zákazníky, zůstávají závazné hodnoty podle NEDC.
19. Budu si muset nechat své staré Porsche přezkoušet?
Ne. Platí ustanovení platná v okamžik registrace.
22. Jaká je souvislost mezi změnou/homologací podle WLTP a PPF?
V zásadě nic. Cílem filtru pevných částic pro zážehové motory je shoda s právními předpisy RDE (Real Driving Emissions, emise za skutečných podmínek).
23. Jaký je rozdíl mezi NEDC 1.0 a NEDC 2.0?
Hodnoty podle NEDC 1.0 jsou hodnoty určené pomocí dřívějších zkušebních postupů NEDC. Vozidla podle NEDC mají již schválený typ podle normy WLTP; uváděné hodnoty NEDC jsou tedy hodnoty, které byly odvozeny (korelovány) z WLTP.
24. Jaká je skutečná spotřeba mého vozu (ani NEDC, ani WLTP)?
Skutečná individuální spotřeba paliva závisí na celé řadě faktorů (tedy okolní teplotě, dopravní situaci, stylu řízení, tlaku v pneumatikách, nadmořské výšce, sklonu, větru zepředu/zezadu atd.). WLTP ovšem pravděpodobně poskytuje realističtější hodnoty emisí CO2 a spotřeby paliva.