DOMŮ

Hlavní navigace
Modely

Pavilon Porsche

Pavilon Porsche v Autostadtu ve Wolfsburgu

Společnost Dr. Ing. h. c. F. Porsche otevřela 12. června svůj nový pavilon ve městě automobilů Autostadt v německém Wolfsburgu. Nová výstavní budova tohoto výrobce sportovních vozů se vyznačuje propnutou a matnou střechou, která vhodně ladí s charakterem značky Porsche. Slavnostního otevření tohoto pavilonu se kromě 200 pozvaných hostů zúčastnili i předsedové představenstva Porsche a Volkswagenu pánové Matthias Müller a Prof. Dr. Martin Winterkorn, předseda dozorní rady společnosti Porsche pan Dr. Wolfgang Porsche, členové dozorčí rady Ursula a Prof. Dr. Ferdinand Piëchovi, stejně tak jako obchodní ředitel Autostadtu pan Otto F. Wachs.

„Konstrukce tohoto pavilonu je skutečně unikátní. Tato nová budova má symbolický i historický význam a současně vyjadřuje začátek nové společné cesty koncernu Volkswagen a společnosti Porsche, která se bude v budoucnu jen prohlubovat,“ pronesl při slavnostním otevření předseda představenstva Porsche AG pan Matthias Müller.

V posledních 12 letech došlo k proměně nebo zcela novému řešení u více než 80 procent expozic. Výstavba zcela nového pavilonu Porsche, který se rozkládá na ploše přibližně 28 hektarů, je dalším významným milníkem v rozvoji města automobilů Autostadt. Otto F. Wachs, obchodní ředitel Autostadtu dodává: „V tomto hlavním komunikačním centru celého koncernu Volkswagen ukazujeme našim návštěvníkům jednotlivé značky a představujeme jejich hodnoty a filozofie. Výstavba nového pavilonu značky Porsche je další kapitolou v rozvoji projektu Autostadt.“

Loni v říjnu pánové Matthias Müller a Otto F. Wuchs společně položili základní kámen nové výstavní ploše. Pavilon vznikl intenzivní spoluprací mezi společností Porsche a Autostadtem. Na návrhu pracovala architektonická kanceláře Henn Architekten, samotnou prezentaci navrhla společnost HG Architekten a zakomponování do okolního terénu měla na starosti kancelář WES & Partner Architekten. Celá pokrokově navržená stavba vznikala po dobu deseti měsíců. Porsche má bohaté zkušenosti s lehkými konstrukcemi a patří k vedoucím společnostem ve vývoji samonosných konstrukcí, jejichž princip spočívá v tom, že vnější plášť celé konstrukce je nosným prvkem. V případě nové budovy to znamená, že střecha vyrobená i ušlechtilé oceli je samonosným prvkem nezávislým na statice samotného pavilonu.

Zaoblené tvary vnitřního prostoru usměrňují pozornost návštěvníků na samotnou expozici. V hlavním prostoru celého pavilonu je vystaveno 25 automobilových modelů, které návštěvníkům přestaví postupný vývoj sportovních automobilů značky Porsche. Na počátku celé časové osy je Porsche 356 z roku 1948 v měřítku 1:3 a expozice končí trojicí aktuálních sportovních modelů z Zuffenhausenu. Nejrůznější filmy, zvukové nahrávky, ale také další prvky představují nezaměnitelnou filozofii této emocemi nabité značky sportovních automobilů. Návštěvníci ale mohou objevit i další oblasti, v nichž je značka Porsche aktivní. Obdivovatelé historických automobilů mohou například hltat tvary klasických modelů vystavených ve skleněných vitrínách. Nejmladší příznivci sportovních vozů si mohou ve dvou elektrických modelech Porsche zajistit vydání dětského řidičského průkazu. Žáci obecných i odborných škol se mohou pod odborným dohledem zúčastnit rekonstrukce starého Porsche Trecker Super 308 – tento vůz je pouze jedním ze zajímavých dopravních prostředků (například traktorů), které vznikaly v Zuffenhausenu. Více informací o městě automobilů Autostadt získáte na adrese www.autostadt.de.