Souhra sil chránících životní prostředí má svůj název: hybrid. Ve skutečnosti lze kombinací spalovacího motoru a elektromotoru dosáhnout dalšího výrazného snížení spotřeby paliva. Proto však ještě není hybrid jako hybrid. Porsche se rozhodlo pro nejúčinnější a technicky nejnáročnější koncept. Koncept, který takovým způsobem dosud nikdo nezrealizoval: paralelní plně hybridní poháněcí soustavu.
Ještě v tomto desetiletí přijde na trh Cayenne s motorem V6 a tímto konceptem poháněcí soustavy. Cayenne Hybrid bude mít spotřebu méně než 9 litrů na 100 kilometrů. To je snížení o více než 25 %. Také Panamera, jež bude uvedena na trh v roce 2009, bude nabízena s hybridním pohonem.
Na rozdíl od běžných plně hybridních řešení je u paralelního plně hybridního systému integrován elektromotor do poháněcího ústrojí. Hybridní modul je uložen mezi převodovkou a spalovacím motorem, od něhož je oddělen spojkou. Znamená to úsporu prostoru, neboť tak lze minimalizovat omezení pro objem zavazadlového prostoru a použití techniky pohonu všech kol. Srdcem a supermozkem tohoto pohonu je hybridní manažer. Vybaven všemi potřebnými informacemi zapíná nebo vypíná spalovací motor podle toho, co je pro aktuální jízdní situaci optimální. V prostoru určeném původně pro rezervní kolo jsou akumulátory s 240 články, výkonem 38 kW a napětím 288 V. Pomocí speciálního chladicího systému se jejich teplota udržuje pod úrovní 40°C. Tím je zajištěna jejich funkce po celou dobu životnosti vozidla.
© 2025 Porsche Inter Auto CZ spol. s r.o. | Zásady ochrany osobních údajů | Zásady ochrany osobních údajů Porsche | Ochranné známky | Zásady používání souborů cookie | VOP | Rádiová zařízení dle EU | Deklarace konformity EU