DOMŮ

Hlavní navigace
Modely

Dvouspojková převodovka Porsche (PDK)

 

Sedmistupňová převodovka PDK s manuálním a automatickým režimem řazení umožňuje extrémně rychlé řazení bez citelného přerušení hnací síly. Stupně 1 až 6 mají sportovní zpřevodování, takže vozy dosahují největší rychlosti na 6. rychlostní stupeň, zatímco sedmý stupeň má dlouhý převod, aby dále snížil spotřebu paliva a zajistil nízké otáčky pro komfortní jízdu při vyšších rychlostech.

Převodovka PDK je složena ze dvou dílčích převodovek uložených ve společné skříni. Každá z dílčích převodovek má vlastní spojku. Dvojitá spojka spojuje obě převodovky střídavě s motorem prostřednictvím dvou samostatných hnacích hřídelů (hnací hřídel 1 se otáčí v dutém hnacím hřídeli 2). Hnací sílu motoru proto přenáší vždy jen jedna dílčí převodovka a jedna spojka, zatímco ve druhé dílčí převodovce je již zařazen následující převodový stupeň. Při řazení tedy nedochází ke kompletnímu procesu řazení, nýbrž jen k otevření jedné a zároveň k sepnutí druhé spojky. Změna převodového poměru tak proběhne během několika setin sekundy.

Spojka 1 ovládá první dílčí převodovku s lichými převodovými stupni (1, 3, 5 a 7). Spojka 2 druhou dílčí převodovku se sudými převody (2, 4, 6 a Z). Zařazený převodový stupeň ukazuje displej ve sdružených přístrojích.

Výhodou převodovky PDK je vysoká úroveň jízdního komfortu a extrémně rychlé řazení bez citelného přerušení toku hnací síly, což zlepšuje hodnoty zrychlení. Zážitky z řízení jsou ještě sportovnější a dynamičtější. V závislosti na programu řazení (tlačítko Sport stisknuto nebo vypnuto) probíhá změna převodových stupňů komfortním nebo mimořádně sportovním způsobem. Velmi dobrá účinnost a dlouhý převod sedmého stupně přispívají k nízkým hodnotám spotřeby paliva a emisí, které jsou ještě nižší než u modelů s mechanickou převodovkou.