Společnost Porsche Inter Auto CZ, výhradní dovozce značky Porsche do České republiky, prodala v České republice již 1 000 vozů této slavné německé automobilky. Jubilejním prodaným vozem byl model Panamera Turbo a svého zákazníka si našel v novém Porsche Centru na pražském Proseku.
Prodej vozů značky Porsche byl v České republice oficiálně zahájen v roce 1993. Prvním prodaným modelem bylo legendární Porsche 911 a jeho majitel si je vyzvedl v původním Porsche Centru na pražském Smíchově. Prodeje této značky v České republice pravidelně rostou. Svého vrcholu dosáhly loni, kdy se k zákazníkům dostalo celkem 185 vozů. Rostoucí trend pokračuje i nadále. Letos měl velký úspěch nový model Porsche Panamera, který si během 9 měsíců od vstupu na český trh zakoupilo celkem 69 zájemců. Další posílení prodejů se očekává s příchodem druhé generace Porsche Cayenne, která se celosvětově představila 8. května. Ještě před oficiálním představením vozu obdržela společnost Porsche Inter Auto CZ na 30 závazných objednávek.
„Když se v devadesátých letech stavěl první showroom Porsche, byla to do určité míry nejistá investice. Všichni věděli, že ta auta jsou skvělá, ale nikdo nemohl odhadnout skutečný potenciál trhu. Prodejní výsledky dokazují, že zákazníci této značce na tuzemském trhu dlouhodobě důvěřují. Dle prodejních statistik je Porsche již několik let mezi nejprodávanějšími sportovními vozy v České republice,“ říká Anna Gruberová, PR manažerka společnosti Porsche Inter Auto CZ, a dodává, „za posledních 10 let vzrostl prodej vozů značky Porsche v České republice více než desetinásobně.“
Vozy Porsche byly vždy synonymem luxusu, aktivního stylu života a symbolem sportovního ducha svých majitelů. I přesto se ale dají pozorovat určité změny a vývoj chování zákazníků, kteří postupem času při nákupu měnili své preference. To, co zůstává pro české zákazníky specifické, je skutečnost, že většina z nich ve srovnání s ostatními zeměmi požaduje vůz v maximální možné výbavě. Čeští klienti také rádi experimentují s barvami a nebojí se objednat si svůj model ve výstřední či neobvyklé barevné kombinaci. A to platí nejen pro řadu 911. „V posledních letech se také na výběru vozů stále aktivněji podílejí ženy, což vnímáme jako velmi pozitivní trend,“ říká Anna Gruberová.
Měnil se také zájem o jednotlivé modely. Pro většinu lidí je synonymem Porsche nejznámější a dnes již legendární řada 911, která patří i mezi zákazníky k těm nejoblíbenějším. V ČR se prodalo přes 360 těchto vozů. Nejprodávanějším modelem je ale sportovně-terénní SUV Porsche Cayenne, které si svou premiéru odbylo v roce 2002. U zákazníků zaznamenalo obrovský úspěch. Na našem trhu si jej zakoupilo na 480 klientů a velký zájem je i o jeho druhou generaci. Popularitu si však získaly i sportovní řady Boxster a Cayman. Ve statistikách najdeme také i několik unikátů. V showroomu Porsche Inter Auto CZ se například prodala i tři Porsche Carrera GT, kterých se na celém světě vyrobilo pouze 1 270 kusů. Dále se prodalo kupříkladu sedm vozů GT 2 a deset vozů GT 3.
S tím, jak se postupně zvyšovala poptávka po vozech značky Porsche, rostlo také prodejní a servisní zázemí společnosti. V roce 2007 bylo otevřeno Servisní Centrum Porsche v Brně. V říjnu roku 2009 pak bylo na pražském Proseku otevřeno nové Porsche Centrum, které patří k největším ve střední a východní Evropě. Investice na jeho výstavbu činila přes 150 milionů
08.06.2010
© 2024 Porsche Inter Auto CZ spol. s r.o. | Zásady ochrany osobních údajů | Ochranné známky | Zásady používání souborů cookie | VOP | Rádiová zařízení dle EU | Deklarace konformity EU