DOMŮ

Hlavní navigace
Modely

Archiv 2010

1000 vozů Porsche našlo svého majitele v České republice

Společnost Porsche Inter Auto CZ, výhradní dovozce značky Porsche do České republiky, prodalaČeské republice již 1 000 vozů této slavné německé automobilky. Jubilejním prodaným vozem byl model Panamera Turbo a svého zákazníka si našelnovém Porsche Centru na pražském Proseku.

Prodej vozů značky Porsche bylČeské republice oficiálně zahájenroce 1993. Prvním prodaným modelem bylo legendární Porsche 911 a jeho majitel si je vyzvedl v původním Porsche Centru na pražském SmíchověProdeje této značkyČeské republice pravidelně rostou. Svého vrcholu dosáhly loni, kdy se k zákazníkům dostalo celkem  185 vozů. Rostoucí trend pokračuje i nadále. Letos měl velký úspěch nový model Porsche Panamera, který si během 9 měsíců  od vstupu na český trh zakoupilo celkem 69 zájemců. Další posílení prodejů se očekávápříchodem druhé generace Porsche Cayenne, která se celosvětově představila 8. května. Ještě před oficiálním představením vozu obdržela společnost Porsche Inter Auto CZ na 30 závazných objednávek.

„Když se v devadesátých letech stavěl první showroom Porsche, byla to do určité míry nejistá investice. Všichni věděli, že ta auta jsou skvělá, ale nikdo nemohl odhadnout skutečný potenciál trhu. Prodejní výsledky dokazují, že zákazníci této značce na tuzemském trhu dlouhodobě důvěřují. Dle prodejních statistik je Porsche již několik let mezi nejprodávanějšími sportovními vozyČeské republice,“ říká Anna Gruberová, PR manažerka společnosti Porsche Inter Auto CZ, a dodává, „za posledních 10 let vzrostl prodej vozů značky Porsche v České republice více než desetinásobně.“

Vozy Porsche byly vždy synonymem luxusu, aktivního stylu života a symbolem sportovního ducha svých majitelů. I přesto se ale dají pozorovat určité změny a vývoj chování zákazníků, kteří postupem času při nákupu měnili své preference. To, co zůstává pro české zákazníky specifické, je skutečnost, že většina z nich  ve srovnání s ostatními zeměmi požaduje vůz v maximální možné výbavě. Čeští klienti také rádi experimentují s barvami a nebojí se objednat si svůj model ve výstřední či neobvyklé barevné kombinaci. A to platí nejen pro řadu 911. „V posledních  letech se také na výběru vozů stále aktivněji podílejí ženy, což vnímáme jako velmi pozitivní trend,“ říká Anna Gruberová.

Měnil se také zájem o jednotlivé modely. Pro většinu lidí je synonymem Porsche nejznámější a dnes již legendární řada 911, která patří i mezi zákazníky k těm nejoblíbenějším. V ČR se prodalo přes 360 těchto vozů. Nejprodávanějším modelem je ale sportovně-terénní SUV Porsche Cayenne, které si svou premiéru odbylo v roce 2002. U zákazníků zaznamenalo obrovský úspěch. Na našem trhu si jej zakoupilo na 480  klientů a velký zájem je i o jeho druhou generaci. Popularitu si však získaly i sportovní řady Boxster a Cayman. Ve statistikách  najdeme také  i několik unikátů. V showroomu Porsche Inter Auto CZ se například prodala i tři Porsche Carrera GT, kterých se na celém světě vyrobilo pouze 1 270 kusů. Dále se prodalo kupříkladu sedm vozů GT 2 a deset vozů GT 3.

S tím, jak se postupně zvyšovala poptávka po vozech značky Porsche, rostlo také prodejní a servisní zázemí společnosti. V roce 2007 bylo otevřeno Servisní Centrum Porsche v Brně. V říjnu roku 2009 pak bylo na pražském Proseku otevřeno nové Porsche Centrum, které patří k největším ve střední a východní Evropě. Investice na jeho výstavbu činila přes 150 milionů 

 
 

08.06.2010