DOMŮ

Hlavní navigace
Modely

Archiv 2010

Porsche Intelligent Performance: Vývoj elektropohonu pro vozy Porsche

 

Společnost Porsche intenzivně pracuje nejen na dalším vývoji hybridního pohonu, který je jižsériové výrobě. V souladudalším rozvojem strategie „Porsche Intelligent Performance“ se navíc chystá testovat i vývojové modely na bázi Porsche Boxster poháněné pouze elektrickým pohonem. Cílem je dosáhnout dalšího zvýšení účinnostizároveň snížení spotřeby palivaemisí. Nové testovací automobily na elektropohon ověří společnost Porsche v praxi v rámci programu „Region Stuttgart – příklad elektromobility“.

Trojice elektrických vozů Boxster přinese v rámci testů první důležité zkušenosti s fungováním komponentů elektropohonu a se systémem akumulátorů v čistě elektřinou poháněném automobilu. Začátek zkušebního provozu, který poskytne nejen informace o požadavcích na samotné automobily, ale také o potřebné infrastruktuře pro tzv. elektromobilitu nebo třeba statistiky o chování řidičů automobilů na elektropohon, je naplánován na počátek roku 2011.

Porsche Inter Auto CZ, výhradní dovozce značky Porsche do České republiky, předpokládá, že se světový spotřebitelský trend směremekologickým technologiím odrazí i v České republice a vozyalternativním pohonem se budou dobře prodávat i na tuzemském trhu. „Čeští zákazníci reagují na hybridní pohon vozů Porsche překvapivě velmi pozitivně,“ říká Anna Gruberová, PR manažerka společnosti Porsche Inter Auto CZ, a dodává, „na hybridní model Cayenne již máme objednávky, přestože ještě nebyl uveden na český trh. Očekáváme, že v budoucnu by z celkového prodeje modelů Cayenne měly vozy s hybridním pohonem činit kolem deseti procent.“

Značka Porsche je již delší dobu známá jako aktivní zastánce elektromobility, která přispívá k ochraně životního prostředí. Ostatně, jak jinak vnímat koncepční vůz 918 Spyder s vysokovýkonným motorem uprostřed a hybridním pohonem, který propojuje svět špičkových technologií sportovních vozů a elektromobilitu ve zcela fascinující výsledek?

Důkazem je skutečnost, že supersportovní vůz s výkonem přesahujícím 600 k má spotřebu paliva pouhé tři litry na 100 km a emise CO2 ve výši jen 70 g/km, čehož jinak dosahují pouze některé vozy třídy super mini.

Dalším příkladem je hybridní systém pohonu modelu 911 GT3 R Hybrid, který byl navržen speciálně pro použití v závodním voze. Šestiválcový motor s výkonem 480 k je v tomto automobilu podporován dvojicí elektromotorů s výkonem 60 kW, určených pro pohon předních kol. Místo standardních akumulátorů se pro uchování energie používá elektrický setrvačník, který při brzdění uchovává kinetickou energii a při akceleraci ji dodává elektromotorům. Překvapivé výsledky modelu 911 GT3 R Hybrid ve vytrvalostním závodě 24 hodin na Nürburgringu jasně potvrdily jeho praktickou použitelnost.

První sériový hybridní vůz značky Porsche se ukrývá v modelu Cayenne S Hybrid, který je schopen také čistě elektrického pohonu. S celkovým výkonem 380 k Cayenne S Hybrid vykazuje kombinovanou spotřebu jen 8,2 l/100 km, což odpovídá produkci CO2 ve výši pouhých 193 g/km. Tato hybridní technologie bude použita také v modelu Panamera S Hybrid, který přijde na trh příští rok.

 
 

28.07.2010