Modelovou řadu Panamera rozšíří v červnu 2011 nový vrcholný model řady Gran Turismo, který posunuje měřítka sportovních čtyřdveřových vozů na zcela novou úroveň. V novém modelu Panamera Turbo S se spojuje účinnost, jízdní dynamika a komfort v jedinečné harmonii. Ve srovnání s výchozím typem Panamera Turbo se u provedení Panamera Turbo S zvýšil výkon o deset procent, což znamená o 50 k. Na českém trhu bude k dispozici od června 2011 v Porsche Centrech společnosti Porsche Inter Auto CZ.
Oproti typu Panamera Turbo má Panamera Turbo S navýšený točivý moment ze 700 na 750 Nm. V režimu „Sport“ a „Sport Plus“ v rámci standardně dodávaného paketu Sport Chrono, stejně jako při aktivaci funkce kickdown, se točivý moment přeplňovaného osmiválce krátkodobě zvýší až na 800 Nm.
Zdroj extrémní síly pod kapotou vrcholného provedení řady Panamera je zárukou rekordních časů ve zrychlení. S funkcí Launch Control dosáhne rychlosti 100 km/h během pouhých 3,8 s. Nejvyšší rychlost činí 306 km/h. I přes zvýšení výkonu se ale spotřeba paliva udržuje na stejně příznivé úrovni jako u modelu Panamera Turbo, což je dokonalý příklad účinnosti přístupu Porsche Intelligent Performance. V kombinovaném cyklu NEFZ spotřebuje Gran Turismo jen 11,5 l/100 km. Na celoročních pneumatikách Michelin se sníženým valivým odporem o průměru 19 palců, které byly vyvinuty speciálně pro model Panamera, dojde ke snížení spotřeby paliva na 11,3 l/100 km.
Zvýšení výkonových parametrů výchozího motoru Panamera Turbo umožnily zejména změny ve dvou následujících oblastech: jsou použita nová turbodmychdla, jejichž turbíny jsou vyrobené z kombinace titanu a hliníku, kterým odpovídá také nové naladění elektronické řídicí jednotky motoru. Pokrokové legování turbín i dmychadel pomocí titanu a hliníku zajistilo snížení jejich hmotnosti a tedy i zmenšení jejich setrvačnosti. Výsledkem je zlepšení agility motoru a jeho rychlejší reakce.
Nové vrcholné provedení řady Panamera přijíždí s mimořádně bohatou standardní výbavou, jak se na špičkový vůz luxusního segmentu sluší a patří. Sportovní charakter vysokovýkonného provedení modelu Panamera podporují všechny dostupné aktivní systémy podvozku. Jedná se například o systém aktivních stabilizátorů PDCC (Porsche Dynamic Chassis Control), který omezuje naklánění karoserie při jízdě v zatáčkách a současně zvyšuje dynamiku jízdy. Průjezdy zatáček posunuje na novou úroveň vektorové řízení dynamiky PTV Plus fungující prostřednictvím variabilního rozdělení točivého momentu mezi zadními koly a elektronicky řízeným závěrem diferenciálu. Řízení Servotronic mění posilový účinek v závislosti na rychlosti jízdy. Nedílnou součástí výbavy modelu Panamera Turbo S je také sportovní paket Sport Chrono s tlačítkem „Sport Plus“, které nastavuje ještě sportovnější projev podvozku a motoru. Ve výbavě nechybí ani sportovní výfukový systém, jehož zvuk probouzí maximální emoce.
Sportovní charakter modelu Panamera Turbo S se však neprojevuje pouze fenomenálními dynamickými vlastnostmi, ale rovněž upraveným designem. Pro špičkovou výkonnost a jedinečný vzhled je automobil postaven na dvacetipalcových kolech Turbo II se zvětšeným rozchodem zadních kol. Nechybějí specifické nástavce prahů z programu Porsche Exclusive, stejně jako ve čtyřech směrech nastavitelný zadní spoiler v barvě karoserie. Další spojení exkluzivity a sportovního charakteru se projevuje v interiéru, který je standardně čalouněn kůží ve dvoubarevném provedení. Pro model Panamera Turbo S se nově nabízí také barevná kombinace černá / krémová, od podzimu přibude ještě exkluzivní spojení achátově šedé a krémové.
Cena modelu Panamera Turbo S pro český trh byla stanovena na 4 258 000 Kč včetně DPH.
31.03.2011
© 2024 Porsche Inter Auto CZ spol. s r.o. | Zásady ochrany osobních údajů | Ochranné známky | Zásady používání souborů cookie | VOP | Rádiová zařízení dle EU | Deklarace konformity EU