DOMŮ

Hlavní navigace
Modely

Archiv 2011

Sportovní legenda v limitované edici: 911 GT3 RS 4.0

 

Porsche 911 GT RS 4.0, jeden z nejoblíbenějších, nejobdivovanějšíchnejúspěšnějších sériových vozů vycházejícíchprostředí motoristického sportu, je opět první v cílové rovince. Přijíždílimitované edici 600 vozů a spoluním i všechny vlastnosti, které model 911 GT3 proslavily na závodních tratích. Současně se ale jednáautomobil homologovaný pro silnice. ZákazníciČeské republice  si budou moci tuto limitovanou edici pořídit v Porsche Centrech společnosti Porsche Inter Auto CZ, výhradního dovozce a prodejce vozů značky Porsche v ČR.

Až do posledního detailu je tento speciální model vybavený technikou používanouzávodních vozech: kliková hřídel je například totožná s tou, která se používázávodním šestiválci modelu 911 GT3 RSR, spojení s kovanými písty zajišťují kromě jiného titanové ojnice. Motor o objemu 4,0 litru je vůbec tím nejobjemnějším, který kdy byl v modelu 911 použit. Při hodnotě 125 k/l se současně jedná i o motor s nejvyšším litrovým výkonem. Nejvyššího výkonu 368 kW (500 k) tento šestiválec dosahuje při 8250 otáčkách za minutu. Maximum točivého momentu 460 Nm je k dispozici při 5750 1/min.

Model 911 GT3 RS 4.0 je připravený poskytnout svým majitelům vzrušující jízdní výkony. S manuální šestistupňovou, sportovně odstupňovanou převodovkou, dosáhne toto Porsche zrychlení z klidu na 100 km/h během 3,9 sekundy. Díky převodům, které jsou navrženy pro jízdu po závodním okruhu, překoná rychlost 200 km/h za méně než 12 sekund.

Zcela mimořádná úroveň jízdní dynamiky modelu 911 GT3 RS 4.0 je výsledkem pečlivého sladění jednotlivých detailů vozu. Samozřejmostí je standardní použití komponentů podvozku pocházejících ze závodního oddělení, značný důraz byl kladen na minimalizaci hmotnosti vozu. Ve výbavě proto nechybí například lehká skořepinová sedadla, přední kapota a přední blatníky vyrobené z karbonu nebo zadní sklo z plastu. Z pohledu hmotnosti byly optimalizovány i takové detaily jako třeba koberce. Váha dvoumístného vozu s plnou nádrží je proto pouze 1360 kg. Výkonová hmotnost modelu 911 GT3 RS 4.0 se tak s hodnotou pouhých 2,72 kg/k dostala pod magickou hranici tří kilogramů na jednoho koně.

Limitovaná edice modelu 911 přijíždí v bílé barvě a mnoha prvky dává jasně najevo svoji příslušnost k motorsportu. Charakteristický je například široký rozchod kol, nízká světlá výška vozu, velké zadní přítlačné křídlo s bočnicemi, typická dvojice centrálně umístěných koncovek výfuku, stejně tak jako další aerodynamicky optimalizované prvky karoserie. Vůbec poprvé jsou u sériového vozu Porsche z důvodu příkladné aerodynamické účinnosti použita na bocích přední části vozu malá přítlačná křídla, jejichž úkolem je zvyšování přítlaku na přední nápravě. Ve spojení s účinným zadním spoilerem se tak dosahuje příkladné aerodynamické vyváženosti. Výsledkem je, že při nejvyšší rychlosti je model 911 GT3 RS 4.0 k zemi tlačen přítlakem o hmotnosti 190 kg.

Uvedení modelu 911 GT3 RS 4.0 je na český trh plánováno na červenec 2011. Základní cena pro Českou republiku je stanovena na 4 814 000 CZK včetně DPH.

 

Pro více informací kontaktujte naše Porsche Centrum Praha nebo Porsche Centrum Brno.

Oficiální stránky vozu Porsche 911 GT3 RS 4.0.

 
[+]
[x]
[+]
[x]
[+]
[x]
[+]
[x]
[+]
[x]
[+]
[x]
[+]
[x]
[+]
[x]
[+]
[x]
 

28.04.2011