DOMŮ

Hlavní navigace
Modely

Archiv 2011

Nové Porsche 911 Carerra: Ikona sportovních vozů nyní ještě dravější

 

Společnost Porsche přichází se zcela novou generací Porsche 911 Carrera, která navazuje na nejlepší tradice této modelové řady. Nízký profil, vzrušující kontury, precizně navržené detaily, kompaktní rozměry, výkonnost a design, ve kterém se spojuje síla a elegance, to vše dělá Porsche 911 Carrera lepší, než kdy předtím. Světová premiéra této ikony sportovních vozů, která letos slaví již 48 let, se odehrajepolovině září na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem. V Česku bude možné nový model 911 zakoupit od prosince 2011 v Porsche Centrech společnosti Porsche Inter Auto CZ, výhradního dovozce a prodejce vozů značky Porsche v ČR.

Nové Porsche 911 Carrera díky prodlouženému rozvoru náprav o 100 mm, menší výšce a možnosti instalace20tipalcových kol výrazně sportovnější výraz. Při pohledu zpředu zaujmou tradiční doširoka roztažené a výrazné přední blatníky, jejichž řešení opticky ještě více zdůrazňuje široký rozchod předních kol. Toto uspořádání vytváří dojem stabilního postoje i dravého sebevědomí. Přepracovaná vnější zpětná zrcátka jsou nově umístěna na horní části dveří. Toto řešení je nejen aerodynamicky účinnější, ale současně také přispíváoptickému rozšíření proporcí.

každou novou generací svých vozů Porsche tradičně posunuje standardy dynamiky a úspornosti. U nejnovějších modelů 911 Carrera a 911 Carrera S došlo, ve srovnáníjejich předchůdci, ke snížení spotřeby paliva a produkce emisí o 16 procent. Oba modely tak spotřebují znatelně méně paliva než 10 l/100 km. Poklesu bylo mimo jiné dosaženo díky funkci Auto Start/Stop, účinnějšímu řízení teploty motoru či systému rekuperace energie. Svůj podíl na tom také sedmistupňová manuální převodovka, která právě v tomto modelu slaví svoji světovou premiéru. Novinkoudvouspojkové převodovky Porsche Doppelkupplungsgetriebe (PDK) je režim splývání, tedy jízdy na neutrál. Ke snížení spotřeby paliva také přispívá nový elektromechanický posilovač řízení, který současně řidiči přináší pro Porsche typickou přesnost a zpětnou vazbu.

Model 911 Carrera s novým motorem boxer o objemu 3,4 litru a výkonu 257 kW (350 k), na přání dodávaný s převodovkou PDK, spotřebuje v kombinovaném režimu NEDC jen 8,2 l/100 km, což je o 1,6 l/100 km méně, než tomu bylo v případě jeho předchůdce. S produkcí CO2 ve výši jen 194 g/km se jedná o vůbec první sportovní vůz Porsche, jehož produkce CO2 leží pod hranicí 200 g/km. U verze 911 Carrera S, která je vybavena motorem boxer o objemu 3,8 litru a výkonu 294 kW (400 k) a  převodovkou PDK, došlo k poklesu spotřeby o 1,5 l/100 km na současných 8,7 l/100 km. Tato hodnota spotřeby odpovídá produkci CO2 205 g/km. To vše při zvýšení výkonu o 11 kW (15 k).

Zcela nová struktura karoserie je vyrobena z inteligentní kombinace hliníku a oceli, která zajistila snížení hmotnosti o neuvěřitelných 45 kg, zároveň se ale dosáhlo vyšší tuhosti celé konstrukce. Optimalizace aerodynamiky spolu s širším pohyblivým zadním spoilerem umožnila snížení vztlaku vozu při současném snížení koeficientu čelního odporu vzduchu.

Obě provedení nové generace modelu 911 překonávají své předchůdce také dynamikou. Carrera S s převodovkou PDK dokáže z klidu na 100 km/h zrychlit během 4,3 sekundy. Po aktivaci režimu Sport Plus, který je nabízen v rámci paketu Sport Chrono, dojde ke zkrácení tohoto času na 4,1 sekundy. Carrera s převodovkou PDK dokáže na stejnou rychlost zrychlit během 4,6 sekundy (v režimu Sport Plus 4,4 sekundy).

Nové modely 911 nenabízí špičkovou výkonnost pouze v podélném směru, ale vrcholnou dynamiku poskytují také ve směru příčném. Kromě prodlouženého rozvoru stojí za větší agilitou nového modelu rovněž zvětšený rozchod kol, nová zadní náprava a nový elektromechanický posilovač řízení. V závislosti na konkrétním modelu jsou k dispozici standardně nebo na přání další aktivní systémy, které dokáží jízdní dynamiku posunout na novou úroveň. V tomto směru se jedná především o systém PDCC (Porsche Dynamic Chassis Control), který je tvořen aktivními stabilizátory a omezuje naklánění karoserie v zatáčkách. Díky PDCC mají pneumatiky neustále optimální pozici vůči vozovce a mohou tak přenášet větší boční síly. Výsledkem je vyšší rychlost v zatáčkách a rychlejší časy při jízdě na okruhu.

Řešení vnitřního prostoru, ze kterého je jasně patrný klasický styl Porsche, citlivě doplňuje exteriér nového modelu. Designéři se v tomto směru inspirovali kultovním modelem Porsche Carrera GT. Vyvýšený středový tunel, který se směrem vpřed zvyšuje, poskytuje řidiči pocit většího spojení s vozem a současně posunuje řadicí páku blíže k volantu, což je řešení tradičně používané v motoristickém sportu. Pro Porsche typické jsou například hlavní přístroje s pěticí kulatých ukazatelů (jedním z nich je barevný displej s vysokým rozlišením) a centrálním otáčkoměrem, nebo třeba spínací skříňka umístěná vlevo od volantu.

U modelu Porsche 911 Carrera je základní cena stanovena na 88 038 eur včetně DPH, u modelu Porsche 911 Carrera S je základní cena 102 436 eur včetně DPH.

 
[+]
[x]
[+]
[x]
[+]
[x]
[+]
[x]
[+]
[x]
[+]
[x]
[+]
[x]
[+]
[x]
[+]
[x]
[+]
[x]
[+]
[x]
[+]
[x]
 

23.08.2011