Letošní rok je pro světoznámou automobilku Porsche důležitým milníkem, který se neodmyslitelně zapíše do její historie. Vedle významných 50 let modelu Porsche 911 má firma letos další důvod k radosti. Významné životní jubileum oslavil Hans Herrmann, čerstvě 85letý nejúspěšnější a nejznámější tovární pilot společnosti Ing. h.c. F. Porsche AG. Společnost Porsche Inter Auto CZ výhradní dovozce a prodejce vozů Porsche v České republice se připojuje ke gratulacím.
Stuttgartský rodák a specialista na vytrvalostní závody Hans Herrmann patřil k nejspolehlivějším závodníkům své doby. Během své závodnické kariéry mezi roky 1952 a 1970 vybojoval více než 80 vítězství, a to buď celkových, nebo v odpovídajících třídách. Dne 23. února 2013 oslavil své 85. narozeniny.
Hans Herrmann začal svoji závodní kariéru v roce 1952 s privátním vozem Porsche 356 1500. Zpočátku se účastnil závodů do vrchu, rallye a jízd vyrovnanosti. O rok později skončil společně s Richardem von Frankenbergem v rallye Lyon-Charbonnieres na celkovém pátém místě. Tehdejší závodní ředitel Porsche Huschke von Hanstein mu poté nabídl místo továrního pilota Porsche. Hans Herrmann se v roce 1953 zúčastnil za volantem typu 550 Spyder závodu 24 hodin Le Mans, kde společně s Helmutem Glöcklerem vybojoval první místo ve třídě do 1,5 litru.
Poté, co Herrmann vybojoval v roce 1953 titul německého Mistra sportovních vozů, nabídl mu legendární ředitel motorsportu u značky Mercedes-Benz Alfred Neubauer místo továrního pilota. Tehdy 26letý Hans Hermann se za volantem Stříbrného šípu Mercedes W 196 po boku svých tehdejších týmových kolegů Juana Manuela Fangia a Karla Klinga dostal do nejvyšších sfér motorsportu. Současně s tím pokračoval i v roce 1954 v závodění pro Porsche, tentokrát však s vozy menších objemových tříd. S 550 Spyder zvítězil ve svých třídách v respektovaných závodech Mille Miglia a Carrera Panamericana.
Potom, co v roce 1955 Daimler-Benz opustil svět závodů, závodil Hans Herrmann ve formuli 1 za volanty automobilů Maserati a BRM, současně byl také továrním pilotem značky Borgward. V roce 1957 se stal vicemistrem Evropy v závodech do vrchu a v roce 1959 již byl opět továrním pilotem Porsche. Společně s Joakimem Bonnierem vybojoval Hans Herrmann v roce 1960 na voze Porsche 718 RS60 Spyder celkové vítězství v závodě Targa Florio a současně na Porsche 718/2 zvítězil v šampionátu formule 2. V závodě 12 hodin Sebringu dosáhl celkového vítězství společně s Olivierem Gendebienem. V roce 1963 Porsche opustil a nastoupil do závodního týmu Carla Abartha.
V roce 1966 se však Hans Herrmann opět vrátil k Porsche. Startoval nejen na všech významných vytrvalostních závodech a závodech do vrchu, ale absolvoval také bezpočet testovacích jízd u Porsche ve Weissachu. Tovární tým Porsche tvořili piloti Hans Herrmann, Jo Siffert, Vic Elford a Rolf Stommelen, ti v roce 1969 vybojovali pro Porsche první celkový titul v šampionátu značek závodních prototypů. V roce 1970 Hans Herrmann při své jedenácté účasti ve 24hodinovém závodě v Le Mans oznámil konec své kariéry, který oslavil celkovým vítězstvím za volantem Porsche 917 KH. Tímto senzačním vítězstvím zakončil ve věku 42 let závodní kariéru. Se svojí ženou Magdalenou bydlí nedaleko Stuttgartu a vede úspěšnou společnost „Hans Herrmann Autotechnik“. Zúčastnil se mnoha závodů historických vozů a často se účastní speciálních akcí zaměřených na historické vozy, které pořádá Porsche Muzeum.
Nejvýznamnější závodní úspěchy Hanse Herrmanna s vozy Porsche:
1952 | ADAC-Deutschlandfahrt | 356 | 1. místo (ve třídě) |
1953 | 24 hodin Le Mans | 550 Spyder | 1. místo (ve třídě) |
1953 | Velká cena Německa, Nürburgring | 550 Spyder | 1. místo (ve třídě) |
1954 | Mille Miglia | 550 Spyder | 1. místo (ve třídě) |
1954 | Carrera Panamericana | 550 Spyder | 1. místo (ve třídě) |
1956 | 12 hodin Sebringu | 550 A Spyder | 1. místo (ve třídě) |
1956 | Velká cena Německa, Nürburgring | 550 A Spyder | 1. místo (ve třídě) |
1960 | Targa Florio | 718 RS 60 | 1. místo (celkově) |
1960 | 12 hodin Sebringu | 718 RS 60 | 1. místo (celkově) |
1966 | Velká cena Zeltweg | 906 Carrera 6 | 1. místo (celkově) |
1967 | 1000 km ve Spa | 910 | 2. místo (celkově) |
1968 | 24 hodin Daytony | 907 | 1. místo (celkově) |
1968 | 1000 km na Nürburgringu | 907 | 2. místo (celkově) |
1968 | 12 hodin Sebringu | 907 | 1. místo (celkově) |
1968 | 1000 km v Paříži | 908 | 1. místo (celkově) |
1969 | 1000 km na Nürburgringu | 908 | 2. místo (celkově) |
1969 | 24 hodin Le Mans | 908 | 2. místo (celkově) |
1969 | 1000 km na Monze | 908 | 2. místo (celkově) |
1970 | 1000 km na Nürburgringu | 917 | 2. místo (celkově) |
1970 | 24 hodin Le Mans | 917 | 1. místo (celkově) |
25.02.2013
© 2024 Porsche Inter Auto CZ spol. s r.o. | Zásady ochrany osobních údajů | Ochranné známky | Zásady používání souborů cookie | VOP | Rádiová zařízení dle EU | Deklarace konformity EU