DOMŮ

Hlavní navigace
Modely

Archiv 2014

Ještě hospodárnější a dynamičtější: nové Porsche Cayenne

Společnost Porsche Inter Auto CZ, informuje o uvedení nového modelu Porsche Cayenne, jehož hlavní charakteristiky jsou - ostřejší design, zlepšená hospodárnost a bohatá sériová výbava. Nová generace modelu Cayenne bude v prodeji v České republice v autorizovaném Porsche Centru Praha a Porsche Servisním Centru Brno v pěti variantách od října letošního roku. Zájemci mohou objednávat SUV s typickým DNA značky Porsche již nyní. Společnost Porsche Inter Auto CZ eviduje k dnešnímu dni prvních 10 objednávek.

Ostřejší design, zlepšená hospodárnost a bohatá sériová výbava: to jsou hlavní charakteristiky nového Porsche Cayenne1). Jakožto sportovní automobil v kategorii SUV nabízí kromě pěti sedadel a špičkové výbavy také obrovskou dávku zábavy za volantem. To vše s vysokými výkony a typickou DNA značky Porsche.

Nová generace modelu Cayenne se bude prodávat v pěti variantách: Cayenne S, Cayenne Turbo, Cayenne Diesel, Cayenne Diesel S a ve světové premiéře také jako Cayenne S E-Hybrid2), který je prvním plug-in hybridním vozem v kategorii prémiových SUV. Cayenne S E-Hybrid doplňuje Panamera S E-Hybrid a 918 Spyder, takže se značka Porsche stává jediným výrobcem automobilů na světě, který nabízí hned tři plug-in hybridní vozy. Všechny verze modelu Cayenne vykazují v porovnání s předchozími lepší výkonnost a současně nižší spotřebu paliva. Nový motor 3,6 litru V6 biturbo, pracující v modelu Cayenne S, byl kompletně vyvinut u Porsche.

Za modelem Cayenne stojí jedinečný příběh. První generaci automobilka představila v roce 2002 a jeho příchod přeměnil myšlenku sportovního vozu v rámci segmentu sportovně užitkových vozů SUV v realitu. Porsche Cayenne hned od začátku stanovilo zcela nová měřítka a jeho prodeje překonaly všechna očekávání. První generace se mezi lety 2002 až 2010 vyrobilo 276 tisíc kusů a druhé, představené v roce 2010, doposud vzniklo na 303 tisíc kusů. Takže model Cayenne nepředstavuje pro automobilku Porsche pouze zisk, ale také vytváří solidní ekonomický základ pro investice do budoucích generací ryze sportovních modelů.

Dravější exteriér
Designéři Porsche vtiskly nejnovější verzi modelu Cayenne ještě ostřejší tvary s precizně tvarovanými liniemi a účelově navrženými hranami lámajícími světlo. Zcela nová je přední část vozu, blatníky a kapota. Nové jsou také otvory pro přívod vzduchu: tyto otvory na pravé a levé straně přední části vozu efektivně usměrňují chladící vzduch k mezichladičům a také velmi dobře vypadají.

Nový Cayenne je na první pohled klasické Porsche. Prozrazují ho bi-xenonové přední světlomety s typickými „levitujícími“ čtyřbodovými LED světly pro denní svícení Porsche, jenž jsou u základních a S modelů součástí standardní výbavy. Vysoké výkony špičkového provedení Cayenne Turbo opticky zdůrazňují standardně dodávané LED světlomety se systémem Porsche Dynamic Light System (PDLS).

Zadní část nového Cayenne byla také důkladně modernizována. Uspořádání zadních světel vytváří trojrozměrný efekt, přičemž brzdová světla (stejně jako světla pro denní svícení v předu) tvoří čtyři samostatné segmenty. Prostor pro registrační značku, madlo víka zavazadlového prostoru a zadní světla jsou nyní elegantněji integrovány do pátých dveří. Designéři také přepracovali horizontální křivky vozu, čímž dosáhli ještě sebevědomějšího postoje. Nově tvarované koncovky výfuku se nyní nacházejí ve spodní části zadního nárazníku a automatické otevírání víka zavazadlového prostoru je součástí standardní výbavy.

Uvnitř vozu designéři věnovali hodně úsilí řidiči a jeho prostoru – ten má nyní k dispozici nový, standardně dodávaný multifunkční volant s řadicími páčkami. Jeho vzhled a funkce se inspirovaly volantem modelu 918 Spyder. Pozornosti designérů neunikla ani druhá řada sedadel, která je nyní pohodlnější a zájemci si nyní mohou doobjednat také její odvětrávání.

Vyšší hospodárnost
Díky četným individuálním modifikacím celé pohonné soustavy narostl výkon i točivý moment, zatímco spotřeba paliva klesla. Všechny nové modely Cayenne například spotřebují výrazně méně paliva díky funkci jízdy setrvačností, vylepšenému systému auto stop-start plus a optimalizovanému řízení teploty. Vůbec poprvé se na modelu Cayenne objevují aktivní vzduchové klapky. Nacházejí se za prostředním nasávacím otvorem v předním nárazníku a jsou řízeny jednotkou motoru. Otevírají se a uzavírají podle dané jízdní situace a podle potřeby chlazení motoru regulují množství nasávaného chladícího vzduchu. Uzavřené klapky zlepšují aerodynamiku, což snižuje odpor vzduchu i spotřebu paliva.

Cayenne S E-Hybrid je první plug-in hybrid v segmentu prémiových SUV. Dosažený technický pokrok je ve srovnání s dřívějším Cayenne S Hybrid je doslova obrovský. Nový model je vybaven lithium-iontovým akumulátorem s kapacitou 10,8 kWh, což v závislosti na jízdním stylu a topografii trasy postačí v čistě elektrickém režimu na dojezd 18 až 36 kilometrů. Výkon elektromotoru se více než zdvojnásobil – ze 47 k (34 kW) na 95 k (70 kW). Kombinovaná spotřeba nyní dosahuje 3,4 l/100 km (CO2: 79 g /km). Kompresorem přeplňovaný 3,0litrový vidlicový šestiválec (333 k/245 kW) společně s elektromotorem (95 k/70 kW) produkují výkon 416 k (306 kW) při 5500 ot./min a maximální točivý moment dosahuje 590 Nm v rozmezí od 1250 do 4000 ot./min. Takovéto výkony umožňují dosahovat dynamiky sportovních automobilů – zrychlení z 0-100 km/h proběhne za 5,9 sekundy a ručička tachometru se zastaví na hodnotě 243 km/h. Maximální rychlost v čistě elektrickém režimu je omezena na 125 km/h. Akumulátor lze dobíjet z elektrické zásuvky nebo během jízdy. Důležité informace o voze lze vyvolat přes chytrý mobilní telefon, a to pomocí standardně nabízené výbavy Porsche Car Connect.

Tradice hybridních vozů se u Porsche datuje již do roku 1899 a automobilu Lohner Porsche - prvnímu vozidlu se spalovacím i elektrickým motorem. Navrhl ho a vyrobil Ferdinand Porsche. V současné modelové řadě celosvětově udává tempo Panamera S E-Hybrid, první plug-in hybrid segmentu prémiových vozů. Cayenne S E-Hybrid tuto pokrokovou technologii přiváží také do segmentu prémiových SUV. Mimořádně výkonná hybridní technologie byla použita také ve světě sportovních automobilů, lépe řečeno ve světě supersportovních automobilů – v modelu 918 Spyder. Tento vůz je názorný příklad aplikace technologií z motosportu do světa produkčních vozů. Nejpokročilejší forma technologie hybridního pohonu je v současné době realizována v závodním modelu 919 Hybrid, kde se také zkouší pro použití v sériových vozech.

Nový, dvakrát přeplňovaný 3,6litrový V6 v modelu Cayenne S byl kompletně vyvinut automobilkou Porsche a je dalším důkazem toho, že downsizing a nižší počet válců neohrožuje základní hodnoty. Spotřeba tohoto motoru podle NEDC osciluje mezi 9,8 a 9,5 l/100 km (emise CO2: 229-223 g/km), což je o litr méně, než u předchozího osmiválcového motoru. Šestiválcový bitrubo motor vyvine maximální výkon 420 k (309 kW) při 6000 ot./min (nárůst 20 k/15 kW) a točivý moment 550 Nm je k dispozici mezi 1350 až 4500 ot./min (nárůst 50 Nm). Předchozí litrový výkon 83 k/l se zvýšil na 117 k/l (nárůst přibližně o 40 %). Se standardně nabízenou osmistupňovou samočinnou převodovkou Tiptronic S je Cayenne S schopen zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,5 s (s na přání dodávaným paketem Sport Chrono za 5,4 s), tedy o 0,4 s rychleji, než v případě předchozího Cayenne S. Maximální rychlost činí 259 km/h (nárůst o 1 km/h).

Cayenne Turbo se vyznačuje vysokým výkonem, nepřetržitým zátahem a schopností zvládnout jakoukoliv jízdní situaci. Osm válců, zdvihový objem 4,8 litru a dvojité přeplňování ústí ve výkon 520 k (382 kW) při 6000 ot./min a maximální točivý moment 750 Nm dostupný v rozmezí od 2250 do 4000 ot./min. Cayenne Turbo dokáže zrychlit z nuly na 100 km/h za pouhých 4,5 s (4,4 s s na přání dodávaným paketem Sport Chrono) a dosahuje maximální rychlosti 279 km/h. Spotřeba paliva činí 11,5 až 11,2 l/100 km (emise CO2: 267-261 g/km).

Vznětové varianty Cayenne spojují sportovní charakter s ještě lepší hospodárností. Například třílitrový vznětový šestiválec modelu Cayenne Diesel produkuje 262 k (193 kW) při 4000 ot./min a spotřebuje od 6,8 do 6,6 l/100 km (emise CO2: 179-173 g/km). Díky systému SCR nyní standardně splňuje emisní normu EU6. V souhře s točivým momentem 580 Nm, dostupným od 1750 do 2500 ot./min, je tento vůz schopen akcelerace z 0 – 100 km/h za 7,3 s (7,2 s s na přání dodávaným paketem Sport Chrono) a jeho nejvyšší rychlost dosahuje 221 km/h. Osmiválcový vznětový motor o objemu 4,2 litru modelu Cayenne Diesel S se chlubí výkonem 385 k (283 kW) při 3750 ot./min a točivým momentem 850 Nm dostupným od 2000 do 2750 ot./min. Cayenne Diesel S pokoří hranici 100 km/h z klidu během 5,4 s (5,3 s s na přání dodávaným paketem Sport Chrono). Jeho maximální rychlost je 252 km/h a spotřeba paliva činí podle NEDC 8,0 l/100 km (emise CO2 209 g/km). Podvozek nových modelů Cayenne byl optimalizován pro ještě větší komfort, samozřejmě aniž by utrpěla jeho dynamická stránka. Rozsah mezi komfortem a sportovností je tedy ještě širší než dříve. To podporuje tvrzení, že Cayenne je skutečným sportovním vozem v segmentu SUV.

Nové modely Cayenne se začnou prodávat 11. 10. 2014

Přehled nových modelů Cayenne.

 

1) Cayenne (modelový rok 2015): Kombinovaná spotřeba paliva: 11,5-6,6 l/100 km; Emise CO2 267 - 173 g / km; třída F - B

2) Cayenne S E-Hybrid: Kombinovaná spotřeba paliva: 3,4 l/100 km; kombinovaná spotřeba elektrické energie: 20,8 kWh/100 km, emise CO2

 
[+]
[x]
[+]
[x]
[+]
[x]
[+]
[x]
[+]
[x]
 

05.08.2014