Modely 911 Targa 4 GTS a Cayenne Turbo S se představují na autosalonu NAIAS 2015 v Detroitu. 911 Targa 4 GTS vůbec poprvé spojuje úspěšný koncept GTS s karoserií Targa. Výkon zvýšený na 430 k (316 kW) a standardně dodávaný paket Sport Chrono vytvářejí novou formu dynamiky. Dalšími ingrediencemi GTS jsou matně černá 20“ kola s centrálními maticemi a loga GTS na dveřích, na zádi a na ochranném oblouku. Uvnitř je použita černá alcantara na volantu a sedadlech, další dekorační prvky jsou tvořené černým broušeným hliníkem a vytvářejí nezaměnitelně sportovní charakter.
Nový nejvýše postavený model aktuální generace typu Cayenne se vyznačuje motorem s novým systémem přeplňování, který spočívá v integraci turbodmychadel do výfukových svodů. Tím se zvyšuje výkon modelu Cayenne Turbo S na 570 k (419 kW), což je o 20 k více než u předchozí generace. Točivý moment se zvýšil o 50 Nm na celkových 800 Nm. Tyto parametry jsou zárukou prvotřídní výkonnosti, nová turbodmychadla přispívají také k mimořádně rychlým reakcím motoru.
Oba nové modely dodávají zásluhou své sportovnosti nejvyšší úroveň potěšení z jízdy a jsou ideálními produkty, které přispějí k trvalému úspěchy značky Porsche na největším trhu sportovních vozů a SUV – v USA. Od okamžiku, kdy se v 50. letech představil na americkém trhu typ 356, se zaryla značka Porsche do duší zapálených zákazníků. Tito lidé oceňují skutečné hodnoty v podobě jedinečné kombinace sportovnosti, výkonnosti a designu. To jsou důvody, proč právě americký trh je pro Porsche největším odbytištěm. V roce 2014 sem putovala čtvrtina produkce značky Porsche.
Nová 911 Targa 4 GTS: více výkonu, dynamiky a nezaměnitelný vzhled
Pro oslavu 50. výročí modelu 911 Targa připravilo Porsche vůbec poprvé výkonnější a dynamičtější verzi GTS tohoto velmi oblíbeného vozu. 911 Targa 4 GTS s pohonem všech kol a ochranným obloukem zajišťuje velmi bezpečný provoz. Současně ale poskytuje potěšení z jízdy s otevřeným vozem, jehož střecha se skládá zcela automaticky. Charisma tohoto vozu umocňuje výkon zvýšený na 430 k (316 kW), standardně dodávaný paket Sport Chrono, podvozek PASM, 20“ kola a sportovní výfukový systém.
I přes významně rozšířenou výbavu se výkonová hmotnost zásluhou výkonnějšího motoru snížila z 3,9 na pouhých 3,6 kg/k ve srovnání s modelem S. S převodovkou PDK dosáhne 911 Targa 4 GTS nejvyšší rychlosti přes 300 km/h a je schopna zrychlit z 0 na 100 km/h během 4,3 s. I přes zvýšení výkonu o 30 k (22 kW) je hodnota kombinované spotřeby, pohybující se mezi 9,2 a 10,0 l/100 km (podle typu převodovky), stejná, jako v případě 911 Targa 4S.
Nejnovější Targa je jasně rozpoznatelná jako model GTS s pohonem všech kol, protože má ve srovnání s modely 911 Carrera se zadním pohonem zadní blatníky rozšířené o 22 mm a zadní pneumatiky jsou o 10 mm širší. Při pohledu zpředu automobil identifikuje příď v provedení sport design s velkým centrálním nasávacím otvorem přivádějícím vzduch k přidanému chladiči, stejně tak jako bi-xenonové světlomety Porsche Dynamic Light System (PDLS) se zatmavenými krycími skly. Bočnímu pohledu dominují 20“ kola 911 Turbo S s matně černou povrchovou úpravou a centrální maticí, zpětná zrcátka v provedení sport design a nápisy „GTS“ na dveřích. Také logo „targa“ na bocích ochranného oblouku je provedeno v matně černé barvě. Černá barva je aplikována rovněž na mřížce pro odvod chladicího vzduchu z motoru, označení modelu a chromovaných koncovkách výfuku.
DNA provedení GTS se projevuje také uvnitř modelu 911 Targa 4 GTS. Uprostřed přístrojové desky jsou umístěné stopky paketu Sport Chrono. Připravena jsou rovněž ve čtyřech směrech nastavitelná sedadla Sport Plus s černým logem GTS na hlavových opěrkách. Tato sedadla poskytují posádce jak oporu v zatáčkách, tak komfort na dlouhých cestách. Hlavním materiálem vnitřního prostoru je alcantara, která je o polovinu lehčí než kůže.
Model Targa se stal nedílnou součástí výrobního programu modelové řady 911 po své premiéře v roce 1965. Přibližně jedna z osmi prodaných 911 je v provedení Targa. Tržní podíl nejnovější generace tohoto modelu s nádherným designem a charakteristickým ochranným rámem dosahuje 13 % a má stoupající tendenci. Model 911 Targa 4 GTS rozšiřuje nabídku tohoto moderního klasika o nejvýše postavené provedení s rozsáhlou standardní výbavou a zajímavou cenou.
Porsche 911 Targa 4 GTS bude v prodeji v autorizovaných Porsche Centrech společnosti Porsche Inter Auto CZ od poloviny března 2015. Cena je stanovena na 137 422 eur včetně DPH a povinné výbavy.
Nový Cayenne Turbo S: nejsportovnější SUV
Na detroitském autosalonu NAIAS 2015 Porsche představilo také Cayenne Turbo S – nejsportovnější model segmentu SUV. Má přepracovaný osmiválec s dvojitým přeplňováním a objemem 4,8 litru, který disponuje výkonem 570 k (419 kW) a točivým momentem 800 Nm. Podvozek má naladěný na nejvyšší možnou dynamiku a široký rozsah nejmodernějších kontrolních systémů vytváří z modelu Cayenne Turbo S opravdový sportovní vůz. Cayenne Turbo S je schopný projet Nordschleife okruhu Nürburgring v čase 7:59,74 minut. Tento čas je rekordem pro vozy segmentu SUV a potvrzuje tak, stejně jako každé Porsche, že je ve svém segmentu nejsportovnějším vozem.
Rychlejší reakce motoru přeplňovaného dvojicí turbodmychadel jsou důsledkem řešení, kdy jsou turbodmychadla integrována přímo do výfukových svodů, což snižuje také spotřebu paliva. Vysokovýkonný motor nabízí o 20 k a 50 Nm více než jednotka předchozí generace. Cayenne Turbo S zrychluje z klidu na 100 km/h za 4,1 s, tedy o 0,4 s rychleji než u předchozího modelu. Nejvyšší rychlost má nyní hodnotu 284 km/h.
Cayenne Turbo S podtrhuje svoji pozici nejsportovnějšího vozu segmentu také svojí brzdovou soustavou. Standardní výbavou jsou keramické brzdy Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB) s předními kotouči o průměru 420 mm a vůbec poprvé třmeny s deseti pístky. Vzadu jsou kotouče o průměru 370 mm a čtyřpístkové třmeny. V zatáčkách se může řidič spolehnout na proaktivní systém aktivních stabilizátorů Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC). Systém aktivního vektorového řízení dynamiky Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) zvyšuje dynamiku v zatáčkách a přesnost reakcí na pohyby volantu aktivními brzdnými zásahy na levém nebo pravém zadním kole. Aktivně řízený pohon všech kol Porsche Traction Management (PTM) trvale pohání zadní kola, avšak variabilně posílá sílu ke kolům přední nápravy. Výhodami spolupráce těchto systémů jsou excelentní jízdní dynamika a trakce, stejně tak jako vysoká úroveň agility ve všech rychlostech.
Standardní výbava modelu Cayenne Turbo S reflektuje postavení na vrcholu celé modelové řady. Do výbavy patří výrazná 21“ kola 911 Turbo s černě lakovanými hranami, LED světlomety s funkcí Porsche Dynamic Light System Plus (PDLS Plus), celokožené čalounění interiéru s vytlačenými logy Porsche na hlavových opěrkách, stejně tak jako karbonové dekorační prvky interiéru. V modelu Cayenne Turbo S slaví premiéru dvoubarevné čalounění v kombinaci černé a krémové barvy. Poznávacím znakem exteriéru je leskle černé lemování masky chladiče a spodní části vnějších zrcátek, střešní spoiler a lemy blatníků jsou lakovány barvou karoserie. Sportovní výfuková soustava s možností zapnutí výraznějšího zvuku, podtrhujícího přítomnost motoru V8 pod kapotou, se dodává na přání.
Porsche Cayenne Turbo S bude v prodeji ve druhém čtvrtletí 2015 ve všech autorizovaných Porsche Centrech společnosti Porsche Inter Auto CZ. Cena je stanovena na 166 696 eur včetně DPH a povinné výbavy.
Pozn.: Porsche 911 Targa 4 GTS: spotřeba paliva ve městě 13,9–12,5 l/100 km, mimo město 7,7–7,1 l/100 km, kombinovaná 10,0–9,2 l/100 km; emise CO2 237–214 g/km; energetická třída: G–F Porsche Cayenne Turbo S: spotřeba paliva ve městě 15,9 l/100 km, mimo město 8,9 l/100 km, kombinovaná 11,5 l/100 km; emise CO2 267 g/km; energetická třída: F
14.01.2015
© 2024 Porsche Inter Auto CZ spol. s r.o. | Zásady ochrany osobních údajů | Ochranné známky | Zásady používání souborů cookie | VOP | Rádiová zařízení dle EU | Deklarace konformity EU