Od svého sériového příbuzného si 911 GT3 R vypůjčila typickou střechu se dvěma vybouleními a prodloužený rozvor, který v porovnání s předchozí generací narostl o 8,3 centimetru. Delší rozvor znamená ve srovnání s předchozí GT3 R lepší rozlo-žení hmotnosti mezi nápravy a předvídavější chování v rychlých zatáčkách. Syste-matickým snižováním hmotnosti karoserie, aerodynamickými prvky a modifikovaným podvozkem se v porovnání s předchozím modelem inženýrům povedlo výrazným způsobem optimalizovat těžiště vozu. Lehká karoserie sériového modelu 911 GT3 RS, vyznačující se propracovanou hliníkovo-ocelovou kompozitovou konstrukcí, se ukázala jako ideální základ pro závodní automobil. Střecha, přední kapota, blatníky, dveře, boční partie, zadní část, stejně jako víko motoru jsou vyrobeny z mimořádně lehkého uhlíkového kompozitu (karbonu). Všechna okna, a tentokrát i to čelní, jsou vyrobena z polykarbonátu.
Porsche 911 GT3 R pohání moderní čtyřlitrový plochý šestiválec, z velké části shod-ný s motorem, který se nachází za zadní nápravou vysoce výkonného produkčního modelu 911 GT3 RS. Přímé vstřikování paliva, které pracuje s tlakem až 200 baru, stejně jako variabilní časování ventilů zajišťují mimořádnou účinnost této pohonné jednotky. Kromě toho, atmosféricky plněný motor nabízí podstatně lepší modulaci síly a širší pásmo využitelných otáček. Výkon motoru je na 310 mm široké zadní pneumatiky přenášen pomocí šestistupňové sekvenční převodovky Porsche. Stejně jako u silničních derivací modelu Porsche 911, i zde řidič řadí pohodlně pomocí pá-ček umístěných na volantu.
Také aerodynamika 911 GT3 R čerpá z předlohy v silničním modelu. Výrazné otvory v blatnících nad podběhy předních kol zvyšují přítlak vozu na přední nápravě. Aero-dynamickou vyváženost zajišťuje dva metry široké a čtyřicet centimetrů dlouhé zadní přítlačné křídlo. Od svého většího bratra, modelu 911 RSR, si GT3 R vypůjčilo kon-cept uprostřed umístěného chladiče. Odstraněním chladičů v bocích vozu se zlepšilo těžiště, přičemž centrálně umístěný chladič je také lépe chráněn před poškozením při soubojích.
Změnami prošel také brzdový systém vozu 911 GT3 R. Díky zvýšené tuhosti a citli-vějšímu chování systému ABS se ještě více hodí pro náročné vytrvalostní závody. Mimořádný brzdný účinek na přední nápravě zaručují šestipístkové hliníkové závodní třmeny v kombinaci s vnitřně chlazenými a drážkovanými ocelovými kotouči o průměru 380 mm. Zadní náprava je osazena čtyřpístkovými třmeny a kotouči s průměrem 372 mm.
Při vývoji GT3 R byl vysoký důraz kladen také na bezpečnostní prvky. Objem zesíle-né palivové nádrže FT3 se zvýšil o 12 litrů a nyní pojme 120 litrů paliva, přičemž hr-dlo nádrže je vybaveno bezpečnostním palivovým ventilem. Dveře a boční okna lze snadno odstranit a střešní únikový poklop je nyní větší. Nové skořepinové sedadlo poskytuje pilotům v případě nehody lepší ochranu.
Nové Porsche 911 GT3 R lze již nyní objednat v autorizovaném Porsche Centru Pra-ha a Porsche Servisním Centru Brno za cenu 429 000 eur bez DPH. Majitelům bu-dou vozy dodávány od prosince 2015.
Technické údaje Porsche 911 GT3 R (991)
Jednomístný zákaznický závodní speciál, vycházející z Porsche 911 GT3 RS
Motor
• Vodou chlazený plochý šestiválec (umístěný za zadní nápravou)
• Objem 4000 cm3, zdvih 81,5 mm, vrtání 102 mm
• Výkon: přes 369 kW (500 k), podle FIA Balance of Performance (restriktor)
• Čtyřventilová technika
• Přímé vstřikování paliva
• Mazání se suchou skříní
Převodovka
• Šestistupňová sekvenční převodovka Porsche
• Mechanický diferenciál se zvýšenou svorností
• Pneumatické řazení (páčkami pod volantem)
Karoserie
• Odlehčená karoserie s propracovanou hliníkovo-ocelovou kompozitovou kon-strukcí
• Integrovaná (svařená) ochranná klec proti převrácení, podle stanov FIA, od-stavec J
• Odnímatelný únikový poklop ve střeše
• Odlehčené díly karoserie:
• Dveře, víko motoru, zadní přítlačný spoiler, přední i zadní blatníky z uh-líkových kompozitů (karbonu)
• Skla vyrobená z polykarbonátu
• Odnímatelná polykarbonátová skla dveří
• Bezpečnostní palivová nádrž FT3 s objemem cca 120 litrů, s bezpečnostním ventilem hrdla a v souladu se stanovami FIA
• Vzduchový systém zvedání (čtyři hevery v podvozku)
Podvozek
• Přední zavěšení typu McPherson, nastavitelná světlá výška, nastavitelný od-klon a sbíhavost kol
• Náboje kol s centrální maticí
• Nastavitelné stabilizátory (levý a pravý)
• Elektricko-hydraulický posilovač řízení
Zadní náprava
• Víceprvkové zadní zavěšení, nastavitelná světlá výška, nastavitelný odklon a sbíhavost kol
• Nastavitelné stabilizátory (levý a pravý)
• Elektricko-hydraulický posilovač řízení
Brzdový systém
Dva nezávislé brzdové okruhy pro přední a zadní nápravu; nastavitelné rozdělení brzdného účinku pro přední a zadní nápravu
Přední náprava
• Závodní šestipístkové jednodílné hliníkové třmeny
• Vnitřně chlazené a drážkované ocelové brzdové kotouče, průměr 380 mm
Zadní náprava
• Závodní čtyřpístkové jednodílné hliníkové třmeny
• Vnitřně chlazené a drážkované ocelové brzdové kotouče, průměr 372 mm
Kola/Pneumatiky
• Jednodílná kola BBS a podle specifikace Porsche, vpředu rozměr 12Jx18, off-set 17, pneumatiky: 300/650-18; vzadu rozměr 13Jx18, offset 37,5, pneumati-ky 300/710-18
Elektronika
• Řídicí jednotka COSWORTH IPS32
• Závodní ABS
• Kontrola trakce
Hmotnost/Rozměry
• Celková hmotnost: cca 1220 kg (v závislosti na předpisech)
• Celková délka: 4604 mm
• Rozchod kol přední nápravy: 1975 mm
• Rozchod kol zadní nápravy: 2002 mm
• Rozvor náprav: 2463 mm
Cena:
429 000 eur bez DPH
15.05.2015
© 2024 Porsche Inter Auto CZ spol. s r.o. | Zásady ochrany osobních údajů | Ochranné známky | Zásady používání souborů cookie | VOP | Rádiová zařízení dle EU | Deklarace konformity EU