DOMŮ

Hlavní navigace
Modely

Archiv 2016

Vlk v rouše beránčím – nové Porsche 911 R

Limitovaný speciální model atmosférickým motorem a manuální převodovkou

 

Novým modelem 911 R prezentuje Porsche na ženevském autosalonu 2016 puristický sportovní vůz zhotovený klasickým postupem. Čtyřlitrový atmosférický motor typu boxer o výkonu 368 kW (500 koňských sil) a šestistupňová sportovní převodovka pojí model 911 R s tradicí jeho historického vzoru – závodního vozu schváleného pro běžný silniční provoz z roku 1967. Malosériový vůz 911 R (R = Racing) se uplatnil v automobilových závodech, v Targa Florio i při soutěžích o světový rekord. Nový 911 R sází stejně jako jeho legendární předchůdce na průběžnou lehkou konstrukci, maximální výkon a čistý řidičský požitek. S celkovou hmotností 1.370 kg při plně natankované nádrži je speciální model v sérii omezené 991 exempláři aktuálně nejlehčím modelem řady 911. Šestiválcovým atmosférickým motorem s vysokými otáčkami a manuální sportovní převodovkou se Porsche znovu hlásí k vysoce výkonným sportovním vozům. Model 911 R rozšiřuje spektrum výkonných atmosférických motorů v sepětí se závodními modely 911 GT3 a 911 GT3 RS.

Na zádi modelu 911 R pracuje šestiválcový motor typu boxer se čtyřmi litry zdvihového objemu, který známe z modelu 911 GT3 RS. Závodní agregát dosahuje výkonu 500 koňských sil při otáčkách 8.250/min a točivého momentu 460 Nm při otáčkách 6.250/min. Hranici 100 km/h z klidového stavu prolomí tento vůz se zadním pohonem za 3,8 sekundy. Puristický charakter „jedenáctky“ s lehkou konstrukcí dokládá i skutečnost, že je vozidlo dodáváno pouze se šestistupňovou sportovní převodovkou. Krátké dráhy řazení podtrhují aktivní požitek z řízení. 911 R dokáže na tachometru ukázat rychlost až 323 km/h. Kombinovaná spotřeba paliva podle NEDC činí 13,3 l/100 km.

Vozidlo s ryzí kulturou: Technologie převzaté z automobilových závodů

Model 911 R je jako stvořený pro tratě bohaté na zatáčky. Speciálně uzpůsobené sériové řízení zadní nápravy je zárukou mimořádně svižné schopnosti zatáčet a přesného řízení při současně vysoké jízdní stabilitě. Mechanický příčný uzávěr zadní nápravy vytváří maximální trakci. Nejúčinnějšímu možnému zpomalení slouží sériové brzdy Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB). Brzdové kotouče měří úctyhodných 410 mm na přední nápravě a 390 mm na zadní nápravě. Kontakt s vozovkou zajišťují pneumatiky Ultra High Performance o rozměrech 245 mm vpředu a 305 mm vzadu. Jsou namontovány na kovaných 20palcových lehkých kolech s centrálním zamykáním v provedení z matného hliníku.

Ovládací systémy Porsche Stability Management (PSM) přizpůsobilo oddělení vývoje závodních vozů speciálně modelu 911 R. K repertoáru 911 R patří také funkce přidání meziplynu pro dokonalou změnu řadicího stupně během podřazování, kterou lze aktivovat stisknutím tlačítka, nebo jednohmotový setrvačník (volitelná výbava). Výsledkem je výrazné zlepšení spontaneity a dynamiky agregátu ve vysokých otáčkách. Chce-li zákazník zvýšit všestrannost a víceúčelovost vozidla, může si přiobjednat zvedací systém. Stisknutím tlačítka se zvýší světlá výška na přední nápravě o cca 30 milimetrů.

Celková hmotnost 1.370 kg znamená snížení hmotnosti modelu 911 R oproti 911 GT3 RS o 50 kilogramů. Kapota a blatníky jsou vyrobeny z karbonu, střecha z hořčíku. Tím se snižuje těžiště vozidla. Zadní sklo a zadní boční skla jsou zhotovena z lehkého plastu. Nelze zapomenout ani na snížené odpružení v interiéru a zredukování zadních sedadel. Také optimalizovaná klimatizace a rádio s audiosystémem padly za oběť odtučňovací kúře.

Vlk v rouše beránčím: klasický vzhled řady 911 se závodnickou technikou GT

Navenek vypadá 911 R zdrženlivě. Karoserie odpovídá na první pohled modelu Carrera. Pouze příď a záď známé z GT3 a centrální zdvojené koncovky výfuku odkazují na místo zrození 911 R, tedy oddělení závodních vozů ve Flachtu. Zato technicky má 911 R trumfy skryté pod kapotou. Hnací technika a všechny lehké komponenty karoserie vycházejí z modelu 911 GT3 RS. Podvozek jako celek byl převzat z 911 GT3. Karoserie se s ohledem na použití v běžném silničním provozu obešla bez pevně přimontovaného zadního křídla. Místo něj zajišťuje potřebnou transmisi vysouvací zadní spoiler, který je znám z modelů Carrera, a pro model R specifický zadní difuzor. Přední a zadní maska pocházejí z 911 GT3. Sportovní výfukový systém má podobu lehké titanové konstrukce. Na čelní straně se uplatňují nově koncipované průduchy ve spoileru. Nápisy Porsche na bocích vozidla a průběžné barevné pásy v červeném nebo zeleném provedení vedoucí přes celý střed vozidla naznačují příbuznost s legendárním předchůdcem.

Řidič usedá na celoskořepinová sedadla z karbonu se středovým pruhem z látky s pepitovým a károvaným vzorem připomínajícím první modely 911 ze šedesátých let. Řidič vozidlo ovládá sportovním volantem GR specifickým pro řadu R o průměru 360 mm. Řazení se tradičně provádí za pomoci krátké řadicí páky typické pro vozy řady R a pedálu spojky. Ozdobné lišty z karbonu v interiéru vozidla s hliníkovou plaketou zapuštěnou na straně spolujezdce odkazují na limitovaný počet kusů řady 911 R. Typickým prvkem pro vozidla GT je otevírání dveří v podobě poutek.

Uvedení na trh a ceny

Model 911 R lze objednávat již nyní. Do prvních showroomů se dostane v květnu. Cena zahrnující daň z přidané hodnoty a výbavu uzpůsobenou požadavkům v České republice činí 5 340 000 Kč.

 
[+]
[x]
[+]
[x]
 

01.03.2016