DOMŮ

Hlavní navigace
Modely
718
718 Cayman
718 Cayman
718 Cayman
Výkon220 kW (300 PS) při 6 500 1/min
0 - 100 kmh5,1 s
Maximální rychlost275 km/h
Kombinovaná spotřeba9,7 - 9,3 l
Emise CO2220 - 212 g/km
Cena1 685 076 Kč včetně DPH
718 Boxster
718 Boxster
718 Boxster
Výkon220 kW (300 PS) při 6 500 1/min
0 - 100 kmh5,1 s
Maximální rychlost275 km/h
Kombinovaná spotřeba9,7 - 9,4 l
Emise CO2220 - 212 g/km
Cena1 740 131 Kč včetně DPH
718 Cayman S
718 Cayman S
718 Cayman S
Výkon257 kW (350 PS) při 6 500 1/min
0 - 100 kmh4,6 s
Maximální rychlost285 km/h
Kombinovaná spotřeba10,3 - 10,1 l
Emise CO2235 - 228 g/km
Cena2 036 430 Kč včetně DPH
718 Boxster S
718 Boxster S
718 Boxster S
Výkon257 kW (350 PS) při 6 500 1/min
0 - 100 kmh4,6 s
Maximální rychlost285 km/h
Kombinovaná spotřeba10,4 - 10,1 l
Emise CO2235 - 229 g/km
Cena2 090 426 Kč včetně DPH
718 Cayman GTS 4.0
718 Cayman GTS 4.0
718 Cayman GTS 4.0
Výkon294 kW (400 PS) při 7000 1/min
0 - 100 kmh4,5 s
Maximální rychlost293 km/h
Kombinovaná spotřeba10,9 l
Emise CO2247 g/km
Cena2 403 363 Kč včetně DPH
718 Boxster GTS 4.0
718 Boxster GTS 4.0
718 Boxster GTS 4.0
Výkon294 kW (400 PS) při 7000 1/min
0 - 100 kmh4,5 s
Maximální rychlost293 km/h
Kombinovaná spotřeba10,9 l
Emise CO2247 g/km
Cena2 458 750 Kč včetně DPH
911
911 GT3
911 GT3
911 GT3
Výkon375 kW (510 PS) při 8400 1/min
0 - 100 kmh3,4 s
Maximální rychlost318 km/h
Cena5 278 020 Kč včetně DPH
Taycan

Archiv 2016

Porsche nasadí do nejtěžšího závodu na světě sedm vozů 911 RSR

Společnost Porsche Inter Auto CZ, výhradní dovozce sportovních a luxusních vozů Porsche do České republiky oznamuje, že nasadí do nejtěžšího závodu na světě sedm vozů Porsche 911 RSR.

Nestárnoucí klasika – 84. ročník závodu 24 hodin Le Mans se pojede ve dnech 18. a 19. června jako třetí podnik seriálu Mistrovství světa sportovních vozů ve vytrvalostních závodech (WEC). Na legendárním okruhu změří síly 60 vozů a 180 jezdců. Porsche, které je nejúspěšnější značkou v historii prestižního vytrvalostního závodu, bude v duchu tradice zastoupeno velkým kontingentem. V nejobsazenějších GT třídách se s nejtěžší tratí na světě popasuje hned sedm speciálů Porsche 911 RSR. Dva vozy pojedou v barvách továrního týmu Porsche Motorsport a budou je pilotovat vítězové loňského závodu 24 hodin Le Mans Earl Bamber (NZ) a Nick Tandy (GB). Dalších pět speciálů nasadí soukromé týmy. A protože ve třídě LMP1 pojedou dvě Porsche 919 Hybrid, bude Porsche v Le Mans zastoupeno celkem devíti vozy a 16 továrními piloty.

 

Závod

24 hodin Le Mans je legendou. Do seznamu vítězů se nesmrtelným způsobem zapsali ti nejlepší závodníci světa. Prestižní vytrvalostní závod zaujal dokonce filmaře z Hollywoodu. Film „Le Mans“ se Stevem McQueenem v hlavní roli z roku 1970 je považován za jeden z nejlepších filmů o motoristickém sportu v historii. Závod, jehož první ročník se jel v roce 1923, je ve světě známý nejen díky trati o celkové délce 13 629 metrů, kombinující klasickou okruhovou sekci s veřejnými silnicemi, ale také díky legendárním zatáčkám jako třeba Mulsanne nebo Tertre Rouge. Unikátnost okruhu ještě zdůrazňuje téměř pět kilometrů dlouhá rovinka Mulsanne.

 

Jezdci

Za tým Porsche Motorsport letos v Le Mans nastoupí ve třídě GTE-Pro hned šest továrních pilotů. V kokpitu Porsche 911 RSR se startovním číslem 91 se budou střídat Nick Tandy, úřadující mistr ISMA GT Patrick Pilet (F) a Kévin Estre (F). V sesterském voze se startovním číslem 92 nastoupí neméně silná trojice, Earla Bambera doplní Jörg Bergmeister (D) a Frédéric Makowiecki (F). Jörg Bergmeister je se svými čtrnácti starty v Le Mans nejzkušenějším pilotem v řidičské sestavě. Porsche 911 RSR soukromého týmu Dempsey Proton Racing budou po okruhu řídit Richard Lietz (A), nejlepší pilot třídy GT a celkový vítěz poháru FIA ve vytrvalostních závodech za rok 2015, a Michael Christensen (DK), který s Lietzem absolvuje celou sezónu WEC. Jako třetí pilot bude této dvojici pomáhat Philipp Eng (A), celkový vítěz Porsche Mobil 1 Supercupu a Porsche Carrerra Cupu Deutschland za rok 2015. Pro Enga to bude premiérový start v Le Mans, kde se v rámci seriálu WEC již tradičně uděluje dvojnásobný počet bodů do hodnocení šampionátu. Ve třídě GTE-Am na start nastoupí další čtyři speciály Porsche 911 RSR a dva tovární piloti – Abu Dhabi Proton Racing tým s Patrickem Longem (USA) a KCMG tým s Wolfem Henzlerem (D). Kompletní sestavu doplní týmy Gulf Racing a Proton Competition.

 

Porsche 911 RSR

Nejrychlejší Porsche 911 RSR všech dob korunovalo premiérovou sezónu 2013 cenným dvojitým vítězstvím právě v Le Mans. Závodní speciál vychází ze sedmé generace kultovní 911 a vyrábí se v divizi Porsche Motorsport ve Weissachu. Kromě Le Mans si dojel pro vítězství také v amerických klasických vytrvalostních závodech v Daytoně, Sebringu a Petit Le Mans. Současný model, který charakterizuje nízká hmotnost, má pro sezónu 2016 upravenou aerodynamiku. Zadní přítlačné křídlo se posunulo ještě více dozadu a difuzor je o poznání rozměrnější. Kromě toho prošlo úpravami i „lízátko“ předního spoileru nebo boční prahy.

 

Závodní program

Závod 24 hodin Le Mans odstartuje v sobotu 18. června v 15:00 středoevropského letního času. Volný trénink se uskuteční ve středu od 16:00 do 20:00. Poté bude od 22:00 do 24:00 následovat první kvalifikace, kterou doplní další dvě kvalifikace ve čtvrtek 16. června, a to od 19:00 do 21:00 a znovu od 22:00 do půlnoci. Warm-up je naplánován na sobotu od 9:00 do 10:00 hodin.

 

Živé TV přenosy

Celý závod budou živě přenášet televizní stanice Eurosport 1 a Eurosport 2. Živě bude také vysílán volný trénink a všechny kvalifikace. V průběhu celého týdne se bude vysílat zpravodajský magazín „24 minut Le Mans“, který bude přinášet všechny novinky a informace ze zákulisí závodu. Detailní rozpis plánu televizního vysílání přímých přenosů z Le Mans je k dispozici na internetových stránkách www.eurosport.com.

 

Komentáře před závodem

Dr. Frank-Steffen Walliser, ředitel Porsche Motorsport: „Porsche a Le Mans psaly ruku v ruce historii motoristického sportu po několik dekád. Tato tradice přináší také závazky. Jako nejúspěšnější značka v historii tohoto fascinujícího vytrvalostního závodu se letos vracíme na start s početným kontingentem. Proti velmi silným soupeřům nasadíme v GT třídách ne méně než sedm závodních speciálů Porsche 911 RSR. Konkurence ve třídě GTE-Pro ještě nikdy nebyla tak velká. Pět světoznámých výrobců nasadí celkem 14 vozů, v jejichž kokpitu se budou střídat ti nejlepší piloti. To se může stát jedině v Le Mans.“

Marco Ujhasi, hlavní projektový manažer GT Works Motorsport: „Příprava na Le Mans je vždy velmi intenzivní. Maximálně jsme využili čas i možnosti k tomu, abychom našli ideální nastavení pro naše 911 RSR s ohledem na speciální nároky, které tento výjimečný závod na techniku klade. Hlavním cílem pro Le Mans je jet co nejdéle na nejvyšší možné úrovni a držet se daleko od nebezpečných situací. Tak jsme naši účast naplánovali a připravili. Věřím, že nakonec budeme bojovat o vítězství.“

 

Piloti Porsche 911 RSR s číslem 91

Patrick Pilet: „Le Mans je pro mě samozřejmě tím nejlepším závodem. Koneckonců, jsem přeci Francouz. Vyhrát ho je jedním z největších cílů mé závodnické kariéry. K fantastické atmosféře jistě přispěje těch 250 000 fanoušků, kteří na závod do Le Mans pravidelně přijíždějí. Trať je úžasná, rychlá a velmi náročná. Pro nás piloty Le Mans představuje dlouhý a vyčerpávající týden s mnoha úkoly a povinnostmi. A protože kolem je tolik různých věcí, které člověka rozptylují, tak není vždy jednoduché soustředit se na to podstatné. Proto se už nemohu dočkat chvíle, až bude závod odstartován.“

Nick Tandy: „I když do Le Mans přijíždíte jako obhájce vítězství, máte jediný cíl – vyhrát. Je to nejdůležitější závod sezóny, absolutní vrchol. Letos nepojedeme na celkové prvenství, ale určitě máme na vítězství v naší třídě. A to je můj cíl. Není moc pilotů, kteří by dokázali v Le Mans vyhrát v rozdílných třídách ve dvou po sobě jdoucích závodech. Možná, že se to vlastně ještě nikdy nikomu nepovedlo.“

Kévin Estre: „Jet závod v Le Mans jako francouzský závodník je něco velmi výjimečného. Všichni vás sledují, očekávání jsou velká a člověk samozřejmě nechce zklamat. Je to stejné, jako když ve Wimbledonu hraje britský tenista. Na svůj první závod v Le Mans v pozici továrního pilota se moc těším.“

 

Piloti Porsche 911 RSR s číslem 92

Earl Bamber: „Od mého loňského vítězství v Le Mans za volantem Porsche 919 Hybrid je to pro mě samozřejmě výjimečný závod. Konečně, je to místo, kde jsem dosáhl zatím největšího úspěchu své kariéry. Těším se, až se letos do Le Mans vrátím s Porsche 911 RSR, a doufám, že předvedu dobrý výkon. Ale nebude to jednoduché. Startovní listina třídy GTE-Pro je nejvyrovnanější za posledních několik let.“

Jörg Bergmeister: „Na Le Mans se těší úplně každý. A každý chce tento závod také vyhrát. To se mi povedlo, ale už je to dvanáct let. A proto je čas na další vítězství. Tento závod bude vrcholem sezóny a pro Porsche má kvůli dlouholeté tradici velký význam. Okruh závodu 24 hodin Le Mans, který kombinuje závodní okruh s veřejnými silnicemi, je zcela unikátní a patří k mým nejoblíbenějším.“

Frédéric Makowiecki: „Do Le Mans jsem často jezdil jako dítě. Zažít ten závod bylo něco fascinujícího a já jsem samozřejmě snil o tom, že jednoho dne si ho vyzkouším na vlastní kůži. Ten sen se mi splnil a nadšení mě nikdy neopustilo. Spíše naopak. Pro mě Le Mans zůstává něčím výjimečným a nepřeji si nic jiného než vyhrát. Bylo by skvělé, kdyby se mi to povedlo letos za volantem Porsche.“

 

Piloti soukromých týmů

Richard Lietz (Porsche 911 RSR číslo 77, Dempsey Proton Racing): „Díky tradici a přitažlivosti se Le Mans může měřit s klasickými závody, jako například s Indy 500 nebo s Velkou cenou Monaka. Cesta do Le Mans je vždy něčím magická. Ten závod prostě miluji. Kdybych tu nebyl jako pilot, koupil bych si vstupenku a seděl s ostatními diváky na tribuně.“

Michael Christensen (Porsche 911 RSR číslo 77, Dempsey Proton Racing): „Tento závod pro mě měl vždy zvláštní význam. Když jsem tady startoval poprvé, splnil se mi dětský sen. Všichni závodníci totiž chtějí vyhrát v Le Mans. Já samozřejmě také. Bude to bezpochyby hodně těžké, ale udělám vše, co bude v mých silách, pro to, abychom pod šachovnicovou vlajkou projeli na co nejlepší pozici.“

Wolf Henzler (Porsche 911 RSR číslo 78, KCMG): „Le Mans se nic nevyrovná. Žádný jiný závod nemá takový drive. V roce 2010 jsem ho vyhrál s Richardem Lietzem, který byl se mnou tenkrát v týmu. Byl to nezapomenutelný zážitek. Letos jsme dobře připraveni. Při závodech WEC v Silverstone a ve Spa jsme se jako tým hodně naučili. Teď doufám, že to dokonale zužitkujeme a podaří se nám v Le Mans konečně uspět.“

Patrick Long (Porsche 911 RSR číslo 88, Abu Dhabi Proton Racing): „Loni jsem v Le Mans dojel na stupních vítězů a tam se chci letos také vrátit. Okruh znám jako své boty, stejně jako jeho nástrahy, už jsem tu jel třináctkrát. Ale i tak Le Mans zůstává jedním z nejtěžších závodů, které si jako závodní pilot člověk může vyzkoušet. Věřím si, a i když je v naší třídě hodně konkurence, máme hodně slušné šance.“

 
[+]
[x]
[+]
[x]
[+]
[x]
[+]
[x]
[+]
[x]
 

15.06.2016