DOMŮ

Hlavní navigace
Modely

Archiv 2016

Na trh vstupuje nový hybridní model Panamery

Udržitelnost a výkon – v Porsche to jde dohromady

Porsche představí na veletrhu v Paříži již čtvrtý model řady Panamera: Panameru 4 E-Hybrid s řízeným pohonem všech kol a s jízdním dosahem v elektrickém režimu 50 km. Systémový výkon vozidla dosahuje 340 kW (462 HP) a spotřeba paliva podle nového evropského jízdního cyklu pro plug-in hybridní modely činí 2,5 l/100 km. To odpovídá emisím CO2 v hodnotě 56 g/km.
Panameru 4 E-Hybrid lze objednávat již nyní v Porsche Centru Praha, v cenové relaci od 3.001.882,95 CZK včetně DPH.

Jízdní dosah v čistě elektrickém režimu 50 kilometrů

Pojem hybrid je v Porsche nejen synonymem udržitelné mobility, ale i výkonu – o tom svědčí v neposlední řadě vítězství vozů 919 Hybrid v závodě 24 hodin Le Mans v letech 2015 a 2016. Tuto filozofii odráží i Panamera 4 E-Hybrid.

Nový plug-in hybrid startuje vždy v čistě elektrickém režimu a prvních 50 kilometrů jízdy při maximální rychlosti 140 km/h neprodukuje Panamera 4 E-Hybrid žádné emise. Přesto je i tato Panamera sportovním vozem v luxusních limuzínách: Porsche s pohonem všech kol dosahuje maximální rychlosti 278 km/h. Systémový točivý moment 700 Nm působí bez jakéhokoli zpomalení již od okamžiku rozjezdu. Rychlost čtyřdveřového hybridního sportovního modelu překročí hranici 100 km/h po 4,6 sekundách.

Točivý moment se přenáší na všechna čtyři kola. Optimální rovnováhu mezi komfortem a dynamikou zajišťuje tříkomorové vzduchové odpružení, které je součástí standardní výbavy.

Nová hybridní strategie vychází z Porsche 918 Spyder

Skvělého výkonu nedosahuje vůz pouhou náhodou, Porsche využívá v nové Panameře 4 E-Hybrid hybridní strategii, která vychází z modelu 918 Spyder a v tomto segmentu je zcela nová. 918 Spyder s výkonem 652 kW (887 HP) je nejrychlejším sériově vyráběným vozem, který kdy objel severní smyčku okruhu Nürburgring. Vůz dokázal zdolat jedno kolo za rekordních 6:57 minut mimo jiné díky posile dvou elektromotorů.

Stejně jako u 918 Spyder poskytuje elektromotor Panaremy výkon 100 kW (136 HP) a točivý moment 400 Nm – a to od prvního dotyku plynového pedálu. Zatímco u předchozí generace se elektrický pohon aktivoval až po sešlápnutí plynu alespoň na 80 procent, nyní pracuje elektromotor a benzínový motor společně v dokonalé harmonii od samého začátku. Elektromotor zajišťuje podobně jako u modelu 918 Spyder po celou dobu dodatečný výkon. Spolu s výkonovými parametry nového šestiválce biturbo o objemu 2,9 litrů (243 kW/330 HP/450 Nm) tak elektromotor a turbo nabíječky nabízí působivý zážitek z plného výkonu.

Panamera 4 E-Hybrid dále využívá elektrickou energii ke zvýšení maximální rychlosti. Tento nový druh „E-Performance“, který nabízí větší výkon, větší požitek z jízdy a zároveň nižší spotřebu, považuje Porsche za výkonnostní set budoucnosti.

Nový hybridní modul a rychle řadící osmistupňová převodovka PDK

Elektromotor tvoří spolu se spojkou k šestiválcovému motoru novou generaci hybridního modulu Porsche. Na rozdíl od elektrohydraulického systému předchozího modelu se spojka u nové Panamery spouští elektromechanicky pomocí elektrického spouštěče, díky čemuž se doba odezvy ještě zkrátí. K přenosu energie na pohon všech kol se stejně jako u jiných modelů Panamery druhé generace využívá nová velmi rychle a efektivně řadicí osmistupňová převodovka s dvojitou spojkou PDK, která nahradila osmistupňový automat předchozí generace. Elektromotor napájí proudem lithium-iontový akumulátor chlazený kapalinou. Ačkoli se kapacita baterie integrované pod podlážkou zavazadlového prostoru zvýšila z 9,4 na 14,1 kWh, její hmotnost zůstala zachována.

K plnému nabití vysokonapěťové baterie přes přípojku 230 V/10 A dojde za 5,8 hodiny. Jestliže namísto standardní 3,6-kilowattové nabíječky zvolíme 7,2-kilowattovou rychlonabíječku a přípojku 230 V/32 A, které Porsche nabízí ve volitelné výbavě, dobije se baterie již za 3,6 hodiny. Pomocí systému Porsche Communication Maagement (PCM) nebo aplikace Car Connect (pro smartphone a Apple Watch) lze rovněž nastavit čas dobíjení. Součástí standardní výbavy Panamery 4 E-Hybrid je navíc pomocná klimatizace k chlazení nebo vytápění interiéru během dobíjení.

Porsche Advanced Cockpit s displejem pro hybridní verzi

Jednou z největších předností Panamery druhé generace je nová koncepce displeje a obsluhy: jedná se o Porsche Advanced Cockpit s panely citlivými na dotek a individuálně konfigurovatelnými displeji nabízené již ve standardní výbavě. Interaktivní kokpit tvoří dvě sedmipalcové obrazovky po stranách analogového otáčkoměru a na rozdíl od ostatních verzí modelové řady disponuje 4 E-Hybrid měřičem spotřeby uzpůsobeným pro hybridní pohon.

Intuitivní displeje pro hybridní verzi fungují podobně jako u supersportu Porsche 918 Spyder. Měřič zobrazuje např. informace o množství aktuálně spotřebované elektrické energie či množství energie získané rekuperací.

Centrálním prvkem PCM pro obsluhu a zobrazování informací je 12,3 palcový dotykový displej. Zde a na přístrojové desce lze vyhledat nejrůznější údaje specifické pro hybridní verzi. Aplikace boost assistant a hybrid assistant jsou praktické a poskytují důležité informace. Boost assistant ukazuje množství energie, která je k dispozici pro posílení výkonu, zatímco hybrid assistant zobrazuje pokyny pro regulaci elektrického výkonu.

Nejúspornější jízda v režimu Hybrid Auto

Do standardní výbavy Panamery 4 E-Hybrid patří balíček Sport Chrono s přepínačem jízdního režimu integrovaným do volantu. Prostřednictvím přepínače a systému Porsche Communication Management se aktivují různé jízdní režimy, jako například režim Sport a Sport Plus známé z jiných modelů Panamery vybavených balíčkem Sport Chrono. Pro hybridní verze je určen jízdní režim E-Power, Hybrid Auto, E-Hold a E-Charge.

Panamera 4 E-Hybrid startuje vždy v čistě elektrickém režimu E-Power. Zcela nově byl vyvinut režim Hybrid Auto, v němž Panamera automaticky střídá a kombinuje zdroje pohonu. Tento režim umožňuje nejúspornější provoz.

Režim E-Hold umožňuje zachování aktuálního stavu energie v akumulátoru, aby bylo například možné dojet v cíli v nízkoemisních zónách na elektrický pohon a tím bez emisí. Režim E-Charge umožňuje dobíjení baterie pomocí motoru V6 tím, že spalovací jednotka generuje vyšší výkon, než je nezbytné k samotné jízdě.

Nejvyššího výkonu lze dosáhnout v režimu Sport a Sport Plus, v nichž je motor V6 biturbo nepřetržitě v provozu. V modu Sport je vždy zachována minimální úroveň nabití baterie tak, aby byly zajištěny dostatečné rezervy pro elektrické zvýšení výkonu. Režim Sport Plus se zaměřuje na maximální výkon, proto také Panamera v tomto modu dosahuje maximální rychlosti 278 km/h. Mimoto se v tomto režimu co nejrychleji dobíjí baterie pomocí motoru V6 Biturbo.

Panameru 4 E-Hybrid lze v Evropě objednávat již nyní

V Česku začíná cena Panamery 4 E-Hybrid, kterou můžete objednávat již nyní, na hodnotě 3.001.882,95 CZK včetně DPH. První exempláře se k zákazníkům v Evropě dostanou v polovině dubna (v Česku v létě 2017). Ve všech ostatních kontinentech budou k dostání ještě v roce 2017. Verzí plug-in hybrid představuje Porsche již čtvrtý model nové řady Panamera, přičemž všechny mají pohon všech kol. Tuto řadu tvoří nyní Panamera Turbo (404 kW/550 HP), Panamera 4S (324 kW/440 HP),
Panamera 4S Diesel (310 kW/422 HP) a Panamera 4 E-Hybrid (340 kW/462 HP systémového výkonu). Uvedené modely představují spojení sportovního a cestovního vozu do vozu typu Gran Turismo, který nabízí ve světě jedinečnou kombinaci dynamiky a komfortu.

Panamera 4 E-Hybrid1): spotřeba paliva při kombinovaném provozu 2,5 l/100 km; spotřeba elektrické energie15,9 kWh/100 km; emise CO2 56  g/km;

Panamera 4S1): spotřeba paliva při kombinovaném provozu 8,2 – 8,1 l/100 km; emise CO2 186 – 184 g/km 2)

Panamera 4S Diesel1): spotřeba paliva při kombinovaném provozu 6,8 – 6,7 l/100 km; emise CO2 178 – 176 g/km 2)

Panamera Turbo1): spotřeba paliva při kombinovaném provozu 9,4 – 9,3 l/100 km; emise CO2 214 – 212 g/km 2

1) Rozmezí v závislosti na použitých pneumatikách 

 
[+]
[x]
[+]
[x]
[+]
[x]
[+]
[x]
[+]
[x]
[+]
[x]
[+]
[x]
[+]
[x]
 

09.09.2016