DOMŮ

Hlavní navigace
Modely
718
718 Cayman
718 Cayman
718 Cayman
Výkon220 kW (300 PS) při 6 500 1/min
0 - 100 kmh5,1 s
Maximální rychlost275 km/h
Kombinovaná spotřeba9,7 - 9,3 l
Emise CO2220 - 212 g/km
Cena1 685 076 Kč včetně DPH
718 Boxster
718 Boxster
718 Boxster
Výkon220 kW (300 PS) při 6 500 1/min
0 - 100 kmh5,1 s
Maximální rychlost275 km/h
Kombinovaná spotřeba9,7 - 9,4 l
Emise CO2220 - 212 g/km
Cena1 740 131 Kč včetně DPH
718 Cayman S
718 Cayman S
718 Cayman S
Výkon257 kW (350 PS) při 6 500 1/min
0 - 100 kmh4,6 s
Maximální rychlost285 km/h
Kombinovaná spotřeba10,3 - 10,1 l
Emise CO2235 - 228 g/km
Cena2 036 430 Kč včetně DPH
718 Boxster S
718 Boxster S
718 Boxster S
Výkon257 kW (350 PS) při 6 500 1/min
0 - 100 kmh4,6 s
Maximální rychlost285 km/h
Kombinovaná spotřeba10,4 - 10,1 l
Emise CO2235 - 229 g/km
Cena2 090 426 Kč včetně DPH
718 Cayman GTS 4.0
718 Cayman GTS 4.0
718 Cayman GTS 4.0
Výkon294 kW (400 PS) při 7000 1/min
0 - 100 kmh4,5 s
Maximální rychlost293 km/h
Kombinovaná spotřeba10,9 l
Emise CO2247 g/km
Cena2 403 363 Kč včetně DPH
718 Boxster GTS 4.0
718 Boxster GTS 4.0
718 Boxster GTS 4.0
Výkon294 kW (400 PS) při 7000 1/min
0 - 100 kmh4,5 s
Maximální rychlost293 km/h
Kombinovaná spotřeba10,9 l
Emise CO2247 g/km
Cena2 458 750 Kč včetně DPH
911
911 GT3
911 GT3
911 GT3
Výkon375 kW (510 PS) při 8400 1/min
0 - 100 kmh3,4 s
Maximální rychlost318 km/h
Cena5 278 020 Kč včetně DPH
Taycan

Archiv 2016

Porsche má matchball v boji o titul světového šampiona značek

Mistrovství světa ve vytrvalostních závodech FIA World Endurance Championchip (WEC) LMP1, 8. kolo , Šanghaj (Čína), upoutávka

6. listopadu se pojede osmé a zároveň předposlední kolo mistrovství světa ve vytrvalostních závodech FIA 2016. V loňském roce slavilo Porsche v Šanghaji předčasný titul v mistrovství světa značek a letošním cílem je titul na čínském okruhu Formule 1 obhájit. V sezóně 2016 se týmu Porsche dosud podařilo s oběma vozy 919 Hybrid zvítězit v pěti závodech a vede mistrovství značek s 263 body před Audi (204) a Toyotou (174). Udrží-li si tým po šestihodinovém závodě ze současného 59 bodového náskoku alespoň 44 bodů, může začít slavit.

Ztráta Audi jako skvělého soupeře od sezóny WEC 2017 Porsche nesmírně mrzí. Porsche bude usilovat o vítězství v celé sezóně WEC 2017 podle plánu. Poznatky a inovace pro sériové vozy získané díky dosavadnímu působení v programu LMP1 jsou velice hodnotné, a to platí zejména pro závod 24 hodin Le Mans.

Fritz Enzinger, vicepresident Porsche pro program LMP1, však varuje, že v letošním boji o titul ještě není zdaleka vyhráno. Enzinger poukazuje na zkušenosti z posledních let:

„Ve finále v Bahrainu v roce 2015 šlo o titul jezdců a k jeho získání stačilo dojet s naším vozem na čtvrtém místě. To vypadalo jako snadný úkol. Nakonec jsme se ale v nervy drásajícím závodě kvůli technickým potížím umístili na místě pátém. Na titul to tehdy stačilo jen proto, že se druhé posádce podařil závod zvítězit. V šestihodinovém závodě se může stát cokoliv, ať již v první zatáčce hned po startu nebo na posledních metrech, jak jsme mohli vidět letos v Le Mans. Klíčovým úkolem však zůstává dojet závod bez problémů do cíle.“

Šéf týmu Andreas Seidl poznamenává: „Konfigurace trati v Šanghaji by měla našim vozům 919 vyhovovat lépe než okruh Fuji Speedway, kde se konal poslední závod. Záleží ale na spoustě faktorů a v obou posledních závodech jsme viděli, že konkurence je přinejmenším stejně tak dobrá jako my. V Austinu i ve Fuji jsme se s naším vozem číslo 2 potýkali s problémy, protože se do jeho přední části ze země nabralo příliš mnoho gumy obroušené z pneumatik. Byla tím  narušena rovnováha vozu, dokud jsme předek nevyměnili. V Šanghaji ale chceme s našimi osvědčenými a vysoce spolehlivými vozy 919 Hybrid a dalším bezchybným výkonem našeho týmu znovu bojovat o přední pozice.“

V mistrovství jezdců vede trio ve složení Romain Dumas (FR), Neel Jani (CH) a Marc Lieb (DE) se 140 body před nejlepšími jezdci značky Toyota (117) a Audi (111,5). Aby získali předčasný titul, musí Dumas/Jani/Lieb v Šanghaji zvýšit svůj náskok z nynějších 23 na 26 bodů. Druhá posádka vozu Porsche, Timo Bernhard (DE), Brendon Hartley (NZ) a Mark Webber (AU), zaujímá s 93,5 body čtvrtou příčku.

Porsche 919 Hybrid, vyvinutý ve Weissachu, dosahuje systémového výkonu více než 900 koní (662 kW). Jeho spalovací motor je průkopníkem v oblasti downsizingu: jako kompaktní dvoulitrový čtyřválec pohání tento přeplňovaný benzinový motor zadní nápravu výkonem téměř 500 koní (368 kW). Dva různé systémy rekuperace, přeměňující brzdnou energii z přední nápravy a energii z výfukových plynů, napájí pomocí lithium-iontové baterie elektromotor, který může v případě potřeby přidat k pohonu přední nápravy dalších 400 koní (294 kW).

Výroky před závodem:

Jezdci vozu Porsche 919 Hybrid č. 1

Timo Bernhard (35, Německo): „Trať v Šanghaji není zrovna snadná, ale přesto ji rád jezdím. Jen první zatáčka nepatří k mým oblíbeným: tato šnekovitá pravotočivá zatáčka mi připadá nekonečná, neustále se zužuje a je pomalá. Pak už se jen střídají různě rychlé zatáčky. Je zde i několik středně rychlých a pak kombinací, do nichž musí jezdci najíždět obzvlášť přesně.“

Brendon Hartley (26, Nový Zéland): „Na Fuji jsme byli blízko vítězství, ale to nám nakonec uniklo. Proto není příliš pravděpodobné, že by náš tým vozu číslo 1 obhájil titul jezdců. Ale můžeme přispět svým dílem k tomu, aby Porsche znovu získalo titul v mistrovství značek, a proto budeme znovu usilovat o vítězství. Šanghajský okruh by měl našemu vozu 919 Hybrid plně vyhovovat.“

Mark Webber (40, Austrálie): „Po nesmírně napínavém závodě na Fuji se již velmi těším na Šanghaj, protože zde očekávám něco podobného. Myslím si, že konfigurace této trati vozům Porsche 919 velmi sedí a navíc s Timem a Brendonem tento okruh velmi rádi jezdíme. Naším cílem je jednoznačně další vítězství, ale jak se ukázalo již v minulých kolech, je nutné se na celý šestihodinový závod dokonale připravit. A já vím, že to dokážeme.“

Jezdci vozu Porsche 919 Hybrid č. 2

Romain Dumas (38, Francie): „V Šanghaji uděláme vše pro to, abychom se vrátili do staré formy. Od Le Mans jsme se potýkali s problémy, ale nebyl k tomu vlastně žádný důvod. Máme rozhodně na víc než skončit na čtvrtém nebo pátém místě. Musíme znovu objevit naše silné stránky.“

Neel Jani (32, Švýcarsko): „V Šanghaji se nám zatím s 919 vždy dařilo a chceme se dostat do čela i letos. Nebude to ale vůbec snadné. Cíl je jasný: musíme v mistrovství jezdců dojet do cíle dříve než naši přímí soupeři, Toyota č. 6 a Audi č. 8. Oba budou mimořádně silní. Už dávno neplatí klasická filosofie vytrvalostních závodů. Úroveň ve WEC je mimořádně vysoká, od prvního do posledního kola se jede sprintem. Po šesti hodinách rozhodují o vítězství a porážce vteřiny. Naše výchozí situace je z hlediska bodů dobrá, ale musíme ze sebe v každém případě- vydat maximum.“

Marc Lieb (36, Německo): „Předchozí čtyři závody nebyly nejlepší. V této rozhodující fázi šampionátu bychom se chtěli dostat nahoru a v Šanghaji podat výkon, který od nás všichni očekávají a který také odpovídá našim standardům. Každopádně to bude velice napínavé.“

Čísla a fakta:

  • Šestihodinový závod na okruhu Shanghai International Circuit je osmým a tím i předposledním kolem šampionátu FIA WEC 2016. Závod začíná 6. listopadu v 11:00 hodin místního času (04:00 hodiny středoevropského času).
  • Bezplatný anglicky komentovaný přímý přenos celého závodu poskytne Eurosport online na stránkách: http://tinyurl.com/jxeb5j7
  • Televizní stanice Eurosport 1 bude živě přenášet posledních 90 minut závodu a vyhlášení vítězů (08:30-10:15 hod).
  • Oficiální aplikace FIA WEC je v základní verzi ke stažení zdarma a lze ji za poplatek rozšířit o live stream z celého závodu. Součástí bezplatné aplikace Porsche Motorsport na porsche.com/fiawec jsou i živé prvky jako záznamy palubních kamer, časomíra a sledování GPS.
  • V loňském roce startovali Hartley/Webber (1.42,719 minut) a Dumas/Lieb (1.43,488 minut) z první řady. (V kvalifikaci WEC rozhoduje o startovní pozici průměr nejrychlejších kol dvou jezdců).
  • V roce 2015 se závod jel zhruba ze dvou třetin na mokré trati. Zvítězil tým Bernhard/Hartley/Webber před týmem Dumas/Jani/Lieb. Tehdy čtvrté dvojité vítězství v sezóně zajistilo Porsche předčasný titul v mistrovství světa značek.
  • Předpisy WEC pro účinnost omezují množství energie, kterou může 919 spotřebovat v jednom kole. V Šanghaji půjde o 4,95 MJ elektrické energie z rekuperačních jednotek a 1,395 kg/1,910 l benzinu.
  • Při běžném závodním režimu (bez fáze safety car) musí Porsche 919 Hybrid natankovat nejpozději po každém 31. kole.
  • Tankování a výměnu pneumatik nelze provádět současně. Na výměně kola se smí podílet jen čtyři mechanici a v daném okamžiku smí používat pouze jeden rázový šroubovák. Zastávka v boxu tedy trvá mnohem déle než napřiklad ve Formuli 1.
  • K výměně řidičů běžně dochází pouze tehdy, když je třeba vyměnit i pneumatiky.
  • Jedna sada hladkých pneumatik Michelin by měla v ideálním případě vydržet na dvě natankování, často je však pro dosažení nejrychlejšího času kola vhodné měnit pneumatiky při každém tankování.
  • Závodníci mohou volit ze tří typů pneumatik různých tvrdostí: hladké pro suché tratě, hybridní pneumatiky (rovněž bez profilu, avšak s měkčím běhounem) pro smíšené podmínky a pneumatiky do deště. Každé vozidlo má pro kvalifikaci a závod k dispozici 6,5 sady hladkých pneumatik.
  • Okruh Shanghai International Circuit, který od roku 2004 hostí závody seriálu Formule 1, měří 5,451 km. Tvoří ho devět pravotočivých a sedm levotočivých zatáček, přičemž známá „šnekovitá“ zatáčka na začátku kola se počítá jako dvojitá pravotočivá. Z ptačí perspektivy připomíná rozložení trasy čínské písmeno „shàng“, které se překládá jako „nahoru“ a je rovněž součástí názvu města Shanghai.
  • Trať se nachází ve vzdálenosti zhruba 40 km od centra města.

Všechna bodová hodnocení: http://www.fiawec.com/courses/classification.html

Všechny výsledky: http://fiawec.alkamelsystems.com

 
[+]
[x]
[+]
[x]
[+]
[x]
[+]
[x]
[+]
[x]
[+]
[x]
[+]
[x]
[+]
[x]
[+]
[x]
[+]
[x]
[+]
[x]
[+]
[x]
[+]
[x]
 

31.10.2016