DOMŮ

Hlavní navigace
Modely

Archiv 2017

Porsche usiluje o hattrick

Startovní čísla 1 a 2 pro Porsche 919 Hybrid v Le Mans a FIA WEC 

 

Oba vozy Porsche 919 Hybrid ponesou v sezóně 2017 jako obhájci titulu mistra světa ve vytrvalostních závodech FIA, jehož vrcholem je závod 24 hodin Le Mans, startovní čísla 1 a 2. Účast dvou vozů a jmenování nových členů posádek potvrdili 2. února pořadatelé FIA a ACO na online tiskové konferenci.

 

O hybridní závodní vůz se startovním číslem 1 se podělí Neel Jani (33, Švýcarsko), André Lotterer (35, Německo) a Nick Tandy (32, Velká Británie). Jani je úřadujícím mistrem světa a vítězem závodu Le Mans z roku 2016. Lotterer se stal světovým šampionem v roce 2012 s vozem Audi a má za sebou zkušenost tří celkových vítězství. Tandy patřil v roce 2015 k vítěznému mužstvu Porsche v Le Mans. Za volantem druhého vozu se startovním číslem 2 se vystřídá Timo Bernhard (36, Německo), mistr světa z roku 2015, s Novozélanďany Earlem Bamberem (26) a Brendonem Hartleyem (27). Bamber zvítězil v roce 2015 spolu s Tandym v Le Mans, Hartley se stal ve stejném roce spolu s Bernhardem mistrem světa ve vytrvalostních závodech.

 

Porsche komplexně přepracovalo prototyp vozu 919 Hybrid třídy 1 o výkonu až 900 koní (662 kW) a do sezóny 2017 nastoupí s cílem zvítězit potřetí za sebou v závodě 24 hodin Le Mans a v mistrovství světa ve vytrvalostních závodech FIA. „Chceme dosáhnout hattricku“, představuje Fritz Enzinger, vedoucí oddělení LMP1, hlavní cíl týmu 260 zaměstnanců ve Weissachu.

 

V roce 2015 i 2016 se společnosti Porsche podařilo vyhrát na celé čáře: tým dosáhl 17. a 18. celkového vítězství pro Porsche v Le Mans a získal titul světového šampiona jak v kategorii značek, tak i jezdců.

 

„Každý z devíti vytrvalostních závodů je pro nás výzvou. Základem je odolnost. Musíte zvládnout šest hodin v hustém provozu nejrůznějších kategorií s rozdílnými rychlostmi – každé kolo je pak nepředvídatelné a na konci často o vítězství rozhodují jen sekundy. Závod v Le Mans, který trvá čtyřikrát déle, je vrcholem seriálu. V tomto 24 - hodinovém závodě vyzkouší své vlastní limity závodníci i vůz. V roce 2017 bude silným soupeřem ve špičkové kategorii LMP1 Toyota. Utkáme se s ní s naším automobilem Porsche 919 Hybrid, vylepšeným s maximální precizností, a samozřejmě také šesticí našich prvotřídních jezdců,“ doplňuje Enzinger.

 

Nově vyvinutý prototyp představí Porsche 31. března na okruhu Autodromo Nazionale di Monza. Na italské závodní trati se pak 1. a 2. dubna pojede prolog seriálu ve vytrvalostních závodech FIA, kde všechny týmy společně absolvují oficiální testovací jízdy. Šéf týmu Andreas Seidl bude i nadále zastávat funkci prozatímního technického ředitele.

 

Seriál WEC je ideální platformou pro průkopníky nových technologií

 

Díky jedinečně nastaveným předpisům upravujícím účinnost pro třídu prototypů LMP1 je seriál WEC pro Porsche ideální platformou, díky níž se společnost v roce 2014 vrátila mezi špičku motoristického sportu. Pravidla ponechávají konstruktérům nezvykle volné pole působnosti pro využití různých koncepcí pohonů a vyžadují pokrokové technologie jako hybridní pohony, downsizing motoru při zachování vysoké účinnosti a důsledné využívání odlehčených konstrukcí. WEC je tak pro společnost Porsche AG tím nejvhodnějším prostředím pro vývoj a testování inovací v oblasti silničních sportovních vozů.

 

Inovativní koncepce pohonu vozu Porsche 919 Hybrid

 

Hybridní pohon vozu Porsche 919 spojuje technologii downsizingu s přeplňováním turbodmychadlem s účinným přímým vstřikováním benzínu dvoulitrového čtyřválce a lithium-iontovou baterii k akumulaci elektrické energie ze dvou různých systémů rekuperace (brzdná energie z přední nápravy a energie z výfukových plynů). Vůz 919 Hybrid je jediný prototyp, který získává energii nejen při brždění, ale i při zrychlování. Dosahuje systémového výkonu více než 900 koní (662 kW) a je pro Porsche velkou inspirací pro vývoj silničních sportovních vozů. Nejvýraznějším příkladem je 800-voltová technologie použitá v konceptu Mission E poháněném čistě elektřinou.

 

 Tato technologie umožňuje mimo jiné extrémně krátkou dobu nabíjení. Čtyřdveřová studie sportovního vozu půjde do sériové výroby ještě před koncem desetiletí.

 

Kalendář akcí

31. března                           představení Porsche 919 Hybrid v Monze (IT)

1./2. dubna                          prolog v Monze (IT)

16. dubna                             6-hodinový závod na okruhu Silverstone (GB)

6. května                              6-hodinový závod na okruhu Spa-Francorchamps (BE)

4. června                              testovací jízdy v Le Mans (FR)

17./18. června                     závod 24 hodin Le Mans (FR)

16. července                       6-hodinový závod na okruhu Nürburgring (DE)

3. září                                  6-hodinový závod v Mexiku (MX)

16. září                                6-hodinový závod na okruhu v Austinu (Texas, USA)

15. října                               6-hodinový závod na okruhu Fuji International Speedway (JP)

5. listopadu                          6-hodinový závod na okruhu v Šanghaji (CN)

18. listopadu                        6-hodinový závod na okruhu v Bahrajnu (BH)

 

 

 

 

                                                                                                                                            

 

 

 

 
[+]
[x]
[+]
[x]
[+]
[x]
[+]
[x]
[+]
[x]
 

02.02.2017