Další krok v digitální kampani
Porsche se stalo novým partnerem inovační platformy Startup Autobahn ve Stuttgartu, díky níž nově založené společnosti z celého světa rozvíjejí nápady pro mobilitu budoucnosti. Platforma se zaměřuje na vývoj technologií až do fáze připravenosti k realizaci. Společnost Porsche zde poskytuje začínajícím podnikatelům podporu prostřednictvím týmu zkušených mentorů.
„Naše inovační kultura se tím posouvá zase o krok dál“, prozrazuje předseda představenstva společnosti Porsche Oliver Blume. „Digitalizace, elektrifikace a konektivita přinášejí revoluci do automobilového průmyslu. Spatřujeme v nich příležitost a chceme ji využít. Inspirace zvenčí, se kterou přicházejí špičkové talenty z mezinárodní startupové scény, urychlí náš pokrok. Proto jim poskytujeme prostředí, v němž mohou plně rozvinout svůj potenciál a soustředit se na svoji práci. Stuttgart – jedno z největších světových center automobilového a high-tech průmyslu – je k tomu jako stvořený.“
Pod heslem „Duch Silicon Valley v centru automobilového inženýrství“ bude společnost Porsche do budoucna spolupracovat v rámci platformy Startup Autobahn s dalšími partnery – společnostmi Daimler, Hewlett Packard Enterprise, ZF Friedrichshafen, BASF a Murata. Cílem je vybudovat ze Stuttgartu centrum špičkových technologií. Iniciátory projektu vzniklého v roce 2016 jsou americké centrum Plug and Play, společnost Daimler, univerzita ve Stuttgartu a výzkumné centrum Arena2036. Plug and Play patří k největším investorům zaměřeným na nové technologie a venture kapitál v Silicon Valley, Berlíně, Španělsku, Singapuru a Brazílii. Od roku 2006 podpořil tento podnikatelský inkubátor více než 2000 začínajících společností a provozuje celosvětovou síť přibližně 300 partnerských společností. Plug and Play organizuje každoročně zhruba 400 akcí po celém světě, na nichž se setkávají začínající podnikatelé s investory, a je rovněž sám investorem.
Přísný výběr vyvrcholí na Dni Expa
Uchazeči musí projít náročným procesem výběru. První velkou překážkou po předběžném výběru je tzv. Selection Day. Kdo dokáže přesvědčit porotu o svém nápadu, získá tříměsíční speciální koučing vedený mentory a partnerskými společnostmi, v jehož rámci se pořádají tzv. focus týdny a měsíční celosvětová setkání. Po celou dobu jsou začínajícím podnikatelům v centru Arena2036 k dispozici sdílené prostory pro coworking a hardwarová laboratoř. Navíc získají přístup k celosvětové síti Plug and Play. Název Arena je tvořen počátečními písmeny „Active Research Environment for the Next Generation of Automobiles”, tedy prostředí pro aktivní výzkum pro nové generace automobilů, a v roce 2036 oslaví automobil 150 let od svého vzniku. V prostorné high-tech dílně najdeme nejdražší technická zařízení, včetně nářadí, výrobních strojů, 3D tiskáren, robotů a softwaru pro konstrukci prototypů a výrobu malých sérií. Servis zahrnuje kontakty na obchodní sféru, výzkum a politiku, ale také na investory, potenciální zákazníky a mentory. Na podporu vývoje je začínajícím podnikatelům k dispozici i řada dalších služeb, jako je právní a daňové poradenství, profesionální asistence v rámci finančního plánování a projektového managementu. To vše má uchazečům napomoci k tomu, aby při závěrečném Dni Expa oslovili a nadchli investory. Způsob financování startupu určuje míra připravenosti projektu k realizaci. Toto financování může zahrnovat převzetí podílů na dané společnosti nebo individuální dohody. Z 300 uchazečů v první vlně se třinácti podařilo dostat se do finále, které se konalo 9. února 2017 ve Stuttgartu před zraky zhruba tisíce návštěvníků.
Startup Autobahn vyhledává a podporuje především takzvané hard-tech startupy, které nabízejí inteligentní řešení na rozhraní mezi hardwarem a softwarem. Skupina začínajících podnikatelů z Německa a Kanady představila například řešení pro strojové učení. Pomocí technologie promítání na sklo představené začínajícími podnikatelskými talenty z Tel Avivu se z oken automobilů mohou stát reklamní plochy. K finalistům dále patřili představitelé evoparku z Kolína nad Rýnem. Jejich aplikace zobrazuje volná parkovací místa v garážích a naviguje k nim řidiče. Díky elektronickému parkovacímu lístku odpadá nutnost tisknout lístek na papír a vyúčtování obdrží řidič na konci měsíce.
Když se vize mění ve skutečnost
Na evoparku má Porsche účast prostřednictvím společnosti Porsche Digital GmbH. Ta slouží jako rozhraní mezi společností Porsche a inovátory z celého světa. Zjišťuje a dále rozvíjí zkušenosti zákazníků s digitálními technologiemi, rozvíjí produkty, jednotlivé procesy a oblasti obchodní činnosti. V úzké spolupráci se všemi odděleními tato dceřiná společnost Porsche testuje a realizuje nové modely a inovativní produkty.
Dalším krokem společnosti Porsche směrem k digitální transformaci je digitální laboratoř v Berlíně, která vyhledává a testuje inovativní informační technologie. Týmy se zde zabývají otázkou, jak by společnost Porsche mohla přenést inovace z oblastí big data a strojového učení, mikroslužeb a cloudových technologií anebo průmyslu 4.0 a internetu věcí do běžné obchodní praxe.
Programem Startup Autobahn pokračuje Porsche ve své inovační kampani. „Konkurenci pohání vpřed skvělé nápady, propojení a partnerství“, říká Oliver Blume. „Spojujeme pokrokové technologie a inovativní obchodní modely. Z pilotních projektů vznikají prototypy pro speciální použití. Cílem naší kampaně je, aby se společnost Porsche stala jedním z předních poskytovatelů digitálních řešení mobility v segmentu prémiových automobilů.“
10.02.2017
© 2024 Porsche Inter Auto CZ spol. s r.o. | Zásady ochrany osobních údajů | Ochranné známky | Zásady používání souborů cookie | VOP | Rádiová zařízení dle EU | Deklarace konformity EU