Porsche Panamera s novou verzí karoserie
Porsche rozšiřuje rodinu modelu Panamera o novou verzi karoserie. Panamera Sport Turismo oslaví světovou premiéru na autosalonu v Ženevě (od 7. do 19. března 2017), kde bude k vidění pět různých verzí: Panamera 4, Panamera 4S, Panamera 4S Diesel, Panamera 4 E-Hybrid a Panamera Turbo. Nová verze s osobitým designem vychází z úspěchů sportovního sedanu a zařazuje se právem do segmentu luxusních vozů. Sport Turismo se 404 kW/550 k je však zároveň variabilnější než všechny ostatní modely v této třídě. Díky velkým výklopným zadním dveřím, nízké nákladové hraně, většímu objemu zavazadlového prostoru a konfiguraci sedadel 4+1 nabízí nový model Porsche Panamera ideální kombinaci každodenní užitné hodnoty a maximální flexibility. „Pro Porsche znamená Panamera Sport Turismo krok do nového segmentu, zachovává si však zároveň veškeré hodnoty a atributy charakteristické pro Porsche,“ říká Michael Mauer, ředitel Style Porsche.
Z pohledu technologií a designu využívá Sport Turismo všech inovací zavedených v nové modelové řadě vozu Panamera, který byl uvedena na trh v loňském roce. Jedná se o digitální Porsche Advanced Cockpit, průlomové asistenční systémy jako například Porsche InnoDrive včetně adaptivního tempomatu, podvozkové systémy jako je řízení zadní nápravy, elektrický stabilizační systém Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC Sport) a výkonný pohon. Kromě toho jsou všechny vozy Panamera Sport Turismo již ve standardu vybaveny Porsche Traction Management (PTM) – aktivním systémem pohonu všech kol s elektronicky ovládanou lamelovou spojkou. Modely S a vyšší jsou pak ve standardu vybaveny také adaptivním vzduchovým odpružením s trojkomorovou technologií.
Design a koncept všestranného sportovního vozu
Stejně jako sportovní sedan Panamera ve stylu coupé je Sport Turismo charakteristické svými velmi dynamickými proporcemi, a dokonale tak odráží DNA designu Porsche. Vůz je 5 049 milimetrů dlouhý, 1 428 milimetrů vysoký a 1 937 milimetrů široký a má rozvor v délce 2 950 milimetrů. Siluetu charakterizují také krátké převisy karoserie a velká kola o rozměrech až 21 palců.
Počínaje B-sloupky, tedy od přední hrany zadních dveří, však Sport Turismo představuje naprosto jedinečný design zadní části vozu. Nad výraznými boky je prodloužená linie okénka a stejně dlouhá kontura střechy, které propůjčují vozu jeho působivý vzhled. Na zádi má střecha mnohem méně výrazný sklon, než má linie oken, a vytváří tak nápadný a osobitý D‑sloupek, který přechází do boční sekce podobným způsobem, jako tomu bývá u vozů coupé.
První adaptivně se rozšiřující střešní spoiler v segmentu
V horní části vozidla střecha přechází do adaptivního spoileru. Úhel střešního spoileru se nastavuje do tří pozic v závislosti na jízdní situaci a zvoleném jízdním režimu a vytváří dodatečný přítlak na zadní nápravu o výši až 50 kg. Do rychlosti 170 km/h zůstává aerodynamický vodicí prvek – centrální prvek systému Porsche Active Aerodynamics (PAA) – zasunutý v úhlu minus sedm stupňů, což snižuje aerodynamický odpor a optimalizuje tak spotřebu paliva.
Při rychlostech nad 170 km/h se střešní spoiler sám posune do pracovní pozice a v úhlu od plus jednoho stupně zvyšuje stabilitu jízdy a laterální dynamiku. V jízdním režimu Sport a Sport Plus se střešní spoiler automaticky nastaví do pracovní pozice při rychlostech od 90 km/h. PAA také aktivně pomáhá úpravou úhlu sklonu střešního spoileru na plus 26 stupňů v případě, kdy je otevřená panoramatická posuvná střecha a vůz jede rychlostí 90 km/h či vyšší. V tomto případě spoiler pomáhá redukovat hlučnost způsobenou větrem.
Tři sedadla v nově upravené zadní části
Nové Sport Turismo je první verzí vozu Panamera, který má vzadu tři sedadla. Dvě vnější sedadla jsou samostatná – a plně tak korespondují se sportovním naladěním vozu i snahou o maximální komfort. Vzadu tak vzniká konfigurace 2+1. Na přání je Panamera Sport Turismo k dispozici ve čtyřsedadlové konfiguraci, vzadu se dvěma samostatnými elektricky ovládanými sedadly.
Zvýšená linie střechy modelu Sport Turismo umožňuje snazší nastupování a vystupování ze zadní části vozu a zaručuje více prostoru nad hlavou. Zavazadlový prostor lze výborně využít díky doširoka se otevírajícím zadním výklopným dveřím. Již ve standardu jsou elektricky ovládané. Nákladová hrana prostoru je pouhých 628 milimetrů vysoko. Měřeno po horní okraj zadních sedadel, dosahuje kapacita nákladového prostoru verze Sport Turismo 520 litrů (Panamera 4 E-Hybrid Sport Turismo: 425 litrů), což je o 20 litrů více než u sportovního sedanu. Při naložení až po strop a se složenými zadními sedadly lze získat dalších zhruba 50 litrů prostoru. Opěradla tří zadních sedadel lze sklápět najednou, anebo samostatně (v poměru 40:20:40). Uvolňují se pomocí elektrického ovládání ze zavazadlového prostoru. Při sklopených opěradlech všech zadních sedadel je plocha nákladového prostoru téměř v rovině a objem zavazadlového prostoru se zvyšuje na 1 390 litrů (Panamera 4 E-Hybrid Sport Turismo: 1 295 litrů).
Do modelu Panamera Sport Turismo je možné si přiobjednat organizační systém do zavazadlového prostoru. Tento variabilní systém pro bezpečnou přepravu zahrnuje mimo jiné dvě vodicí lišty integrované do podlahy zavazadlového prostoru, čtyři oka na uchycení a dělicí síťku do zavazadlového prostoru. Do zavazadlového prostoru lze rovněž na objednání zavést elektrickou zásuvku na 230-V.
Pět motorů při uvedení na trh
Model Panamera Sport Turismo je již možné si objednávat. Uvedení na trh v Evropě se plánuje na 7. října 2017, ostatní trhy budou následovat počátkem listopadu. Nové Porsche bude k dispozici s pěti různými motory, s nimiž se představil již sportovní sedan. Cena nového modelu Porsche Panamera 4 Sport Turismo (243 kW/330 k) v Česku začíná na 2.727.128,60 Kč, u verze Panamera 4 E-Hybrid Sport Turismo (340 kW/462 k) na 3.123.079,68 Kč, u verze Panamera 4S Sport Turismo (324 kW/440 k) na 3.343.995,20 Kč, u verze Panamera 4S Diesel Sport Turismo (310 kW/422 k) na 3.452.102,22 Kč a u verze Panamera Turbo Sport Turismo (404 kW/550 k) pak na 4.406.178,42 Kč (vždy včetně DPH).
Spotřeba paliva a emise 1)
Panamera 4 Sport Turismo: kombinovaná spotřeba paliva 7,9 – 7,8 l/100 km; emise CO2 180 – 178 g/km
Panamera 4S Sport Turismo: kombinovaná spotřeba paliva 8,3 – 8,2 l/100 km; emise CO2 189 – 187 g/km
Panamera 4S Diesel Sport Turismo: kombinovaná spotřeba paliva 6,8 – 6,7 l/100 km; emise CO2 178 – 176 g/km
Panamera Turbo Sport Turismo: kombinovaná spotřeba paliva 9,5 – 9,4 l/100 km; emise CO2 217 – 215 g/km
Panamera 4 E-Hybrid Sport Turismo: kombinovaná spotřeba paliva 2,5 l/100 km; spotřeba elektrické energie 15,9 kWh/100 km; emise CO2 56 g/km
1) Hodnoty jsou závislé na použitých pneumatikách.
02.03.2017
© 2024 Porsche Inter Auto CZ spol. s r.o. | Zásady ochrany osobních údajů | Ochranné známky | Zásady používání souborů cookie | VOP | Rádiová zařízení dle EU | Deklarace konformity EU