Porsche sází na inovace a v Izraeli zakládá „Innovation Office“. S inovační kanceláří v Tel Avivu si chce stuttgartský výrobce sportovních vozů zajistit přístup k technickým trendům a talentovaným odborníkům. Společnost Porsche v prvním kroku investovala osmimístnou částku do fondů rizikového kapitálu Magma a Grove. A plánuje další investice do nově založených firem a fondů.
„Izrael je nejlepším trhem, co se týče odborníků na IT a inženýrů. V této zemi je více nově založených firem na obyvatele než v jakékoli jiné zemi na světě. Tak mimořádné množství talentovaných lidí a technického know-how ve spojení s hlubokými odbornými znalostmi našich zaměstnanců vytváří ideální živnou půdu pro perspektivní obchodní modely,“ říká Lutz Meschke, zástupce předsedy představenstva a člen představenstva společnosti Porsche, zodpovědný za finance a IT. A dodává, že úzká spolupráce s izraelskými experty je nezbytná k tomu, aby mohla společnost Porsche rychle vyhodnocovat přínosy nových technologií, navazovat těsné vztahy a testovat příslušná řešení.
Magma Ventures investuje od roku 1999 a v současnosti se soustředí na umělou inteligenci a automobilový průmysl. Tento fond je díky svým investicím do mnoha úspěšných „start-upů“, jako je Waze, považován za jeden z nejdůležitějších v Izraeli a spravuje portfolio v hodnotě 600 milionů USD. Grove Ventures je v roce 2015 založený fond s objemem investic 100 milionů USD. Investuje především do technologií v rané fázi vývoje v oblastech internetu věcí, cloudových technologií a umělé inteligence.
„Inovace nevznikají samy od sebe. Musí se systematicky vyvíjet. A k tomu vytváříme předpoklady. Chceme a musíme se inspirovat od ostatních odvětví. Proto spolupracujeme s nově založenými firmami, ale zároveň navazujeme spolupráci i s ostatními společnostmi a vědeckými institucemi a investujeme do fondů, které jsou pro nás důležité,“ zdůrazňuje Meschke. Příkladem jsou investice společnosti Porsche Digital GmbH do nově založené firmy Evopark, spolupráce s lipskou ekonomickou fakultou HHL Leipzig Graduate School of Management nebo podíl ve fondu rizikového kapitálu „E.ventures“.
Společnost Porsche již zahájila v uplynulém roce několik velkých projektů za účelem urychlení digitální transformace. V červnu 2016 byla založena společnost Porsche Digital GmbH. Dceřinou firmu společnosti Porsche, jejímž úkolem je identifikovat a vyvíjet digitální služby pro zákazníky, produkty, obchodní oblasti a procesy, vede Thilo Koslowski, který 20 let pracoval v poradenské společnosti Gartner v Silicon Valley. Nedávno v kalifornském městě Santa Clara vznikla společnost Porsche Digital Inc., obdoba firmy Porsche Digital GmbH. Stuttgartský výrobce sportovních automobilů kromě toho od září 2016 provozuje Porsche Digital Lab v Berlíně. V této digitální laboratoři jsou identifikovány a testovány inovativní informační technologie.
Základem je digitální transformace v rámci vlastní společnosti s cílem modernizovat pracovní místa a zefektivnit procesy. Porsche navíc urychluje zavádění interního systému řízení inovací napříč jednotlivými odděleními, včetně systematického procesu zaznamenávání a podpory přínosných nápadů.
01.06.2017
© 2024 Porsche Inter Auto CZ spol. s r.o. | Zásady ochrany osobních údajů | Ochranné známky | Zásady používání souborů cookie | VOP | Rádiová zařízení dle EU | Deklarace konformity EU