DOMŮ

Hlavní navigace
Modely
718
718 Cayman
718 Cayman
718 Cayman
Výkon220 kW (300 PS) při 6 500 1/min
0 - 100 kmh5,1 s
Maximální rychlost275 km/h
Kombinovaná spotřeba9,7 - 9,3 l
Emise CO2220 - 212 g/km
Cena1 685 076 Kč včetně DPH
718 Boxster
718 Boxster
718 Boxster
Výkon220 kW (300 PS) při 6 500 1/min
0 - 100 kmh5,1 s
Maximální rychlost275 km/h
Kombinovaná spotřeba9,7 - 9,4 l
Emise CO2220 - 212 g/km
Cena1 740 131 Kč včetně DPH
718 Cayman S
718 Cayman S
718 Cayman S
Výkon257 kW (350 PS) při 6 500 1/min
0 - 100 kmh4,6 s
Maximální rychlost285 km/h
Kombinovaná spotřeba10,3 - 10,1 l
Emise CO2235 - 228 g/km
Cena2 036 430 Kč včetně DPH
718 Boxster S
718 Boxster S
718 Boxster S
Výkon257 kW (350 PS) při 6 500 1/min
0 - 100 kmh4,6 s
Maximální rychlost285 km/h
Kombinovaná spotřeba10,4 - 10,1 l
Emise CO2235 - 229 g/km
Cena2 090 426 Kč včetně DPH
718 Cayman GTS 4.0
718 Cayman GTS 4.0
718 Cayman GTS 4.0
Výkon294 kW (400 PS) při 7000 1/min
0 - 100 kmh4,5 s
Maximální rychlost293 km/h
Kombinovaná spotřeba10,9 l
Emise CO2247 g/km
Cena2 403 363 Kč včetně DPH
718 Boxster GTS 4.0
718 Boxster GTS 4.0
718 Boxster GTS 4.0
Výkon294 kW (400 PS) při 7000 1/min
0 - 100 kmh4,5 s
Maximální rychlost293 km/h
Kombinovaná spotřeba10,9 l
Emise CO2247 g/km
Cena2 458 750 Kč včetně DPH
911
911 GT3
911 GT3
911 GT3
Výkon375 kW (510 PS) při 8400 1/min
0 - 100 kmh3,4 s
Maximální rychlost318 km/h
Cena5 278 020 Kč včetně DPH
Taycan

Archiv 2017

Porsche GT Team s dobrými šancemi v boji o titul mistra světa

GT – Mistrovství světa ve vytrvalostních závodech WEC: Napínavé finále letošní sezony v Bahrajnu

V šestihodinovém závodě na závodním okruhu Bahrain International Circuit se 18. listopadu rozhodne o posledních držitelích titulu v mistrovství světa sportovních vozů WEC. Porsche GT Team se může stát po výborné první sezoně se závodními vozy 911 RSR mistrem světa ve dvou kategoriích – v hodnocení týmů i v hodnocení jezdců díky dvojici Richard Lietz a Frédéric Makowiecki. Na pouštním okruhu Formule 1 se postaví na start dva vozy 911 RSR v nejtvrdší konkurenci třídy GTE-Pro.

Situace před finále

Především Richard Lietz a Frédéric Makowiecki vstoupí do finálového závodu s dobrými šancemi na titul. Před finálovým závodem mají v hodnocení jezdců pouze dvoubodovou ztrátu za dvojicí jezdců Ferrari, Pier Guidi/James Calado, a náskok 5,5 bodu před dvojicí Harry Tincknell/Andy Priaulx (Ford). Všechny tři dvojice jezdců se mohou stát v Bahrajnu mistrem světa. To ukazuje, jak tvrdá konkurence panuje ve třídě GTE-Pro. Richard Lietz a Frédéric Makowiecki se stanou mistrem světa, pokud…

…zvítězí ve finálovém závodě.

…se umístí na druhém nebo třetím místě před jezdci Pier Guidi/Calado a Tincknell/Priaulx – za předpokladu, že Pier Guidi/Calado nezískají bonusový bod za první místo na startu.

…získají bonusový bod za první místo na startu a v závodě dojedou do cíle před posádkami Pier Guidi/Calado a Tincknell/Priaulx – lhostejno, na jakém místě.

Porsche GT Team, který nasazuje závodní vůz 911 RSR se startovním číslem 91, je v hodnocení týmů na druhém místě se ztrátou 13 bodů na AF Corse (Ferrari číslo 51) a s náskokem dvou bodů před týmem Ford Chip Ganassi Team (Ford číslo 67). Mistrem světa se stane, pokud…

…se závodním vozem číslo 91 získá první místo na startu a zvítězí v závodě – a Ferrari skončí nejlépe čtvrté.

…zvítězí v závodě a Ferrari bude nejlépe páté (s prvním místem na startu nebo bez něj).

…získá první místo na startu a v závodě obsadí druhé místo – a Ferrari bude osmé a Ford nezvítězí.

…v závodě bude druhý a Ferrari bez prvního místa na startu osmé – a Ford nezvítězí.

V Bahrajnu může získat titul také zákaznický tým Porsche, Dempsey Proton Racing, který bojuje ve třídě GTE-Am se závodním vozem 911 RSR modelového roku 2015 o pohár FIA World Endurance Trophy. V hodnoceních jezdců i týmů je po vítězstvích na Nürburgringu a v Mexiku na druhém místě.

Cesta k pouštnímu duelu o titul

Richard Lietz a Frédéric Makowiecki si vybojovali šance na titul ve finále letošní sezony v Bahrajnu trvale výbornými výkony. S novým závodním vozem 911 RSR vstoupili úspěšně do nové sezony třetím místem v Silverstone. Ve Spa-Francorchamps (5. místo) a Le Mans (4. místo) jim umístění na stupních vítězů uniklo jen těsně. Avšak na Nürburgringu, v domácím prostředí pro Porsche, měli s druhým místem vítězství na dohled. Vzestupný trend potvrdili v Mexiku, kde dojeli do cíle na třetím místě. V horkém počasí během závodu v Austinu se propadli pořadím kvůli dvěma trestům projetí boxy a museli se spokojit s šestým místem. V chaotickém závodě na okruhu Fuji, skrápěném deštěm, slavili o to velkolepější návrat. V nejnáročnějších podmínkách získali první místo na startu a druhé místo v závodě. Dalším druhým místem v Šanghaji zmenšili svou ztrátu na první místo na pouhé dva body, a zajistili si tak dobrou výchozí pozici do posledního kola souboje o titul.

Skvělé výkony nového závodního vozu 911 RSR

Závodní vůz 911 RSR byl pro sezonu 2017 zcela nově vyvinut oddělením Porsche Motorsport ve Weissachu na základě vysokovýkonného sportovního vozu 911 GT3 RS a hned v prvním závodě sezony přesvědčil svými skvělými výkony. Své první vítězství (22. července na okruhu Lime Rock) a svůj první titul (North American Endurance Cup, hodnocení jezdců i týmů) si zajistil v severoamerickém mistrovství IMSA SportsCar Championship. Úspěšnou první sezonu absolvoval také ve WEC. Mezi úspěchy patří osm umístění na stupních vítězů a dvě první místa na startu. K tomu je nutné připočítat ještě tři nejrychlejší kola závodu (Kévin Estre ve Spa a na Nürburgringu, Richard Lietz na okruhu Fuji) a nejrychlejší kolo v kvalifikaci Michaela Christensena v Šanghaji. Celkem 229 kol byl závodní vůz 911 RSR během závodů letošní sezony v čele startovního pole kategorie GTE-Pro.

Těsné výsledky kvalifikací a napínavé závody

Třída GTE-Pro, v níž kromě Porsche startují také tovární týmy Aston Martin, Ferrari a Ford, je nejsilněji obsazená kategorie s největší konkurencí v mistrovství světa sportovních vozů WEC. V této sezoně mělo osm dosavadních závodů čtyři různé vítěze. Již kvalifikace přinášejí těsné výsledky. Například v Mexiku se časy všech osmi startujících lišily maximálně jednou sekundou. Na Nürburgringu, v Austinu a na okruhu Fuji byly rozdíly v časech u šesti vozů menší než jedna sekunda. O vítězích v závodech s mnoha předjížděcími manévry a tvrdými souboji o pozice se většinou rozhoduje až krátce před cílem. Na okruhu Fuji chybělo posádce Richard Lietz/Frédéric Makowiecki pouhých 0,968 sekundy k vítězství, v Šanghaji to bylo 11,082 sekundy. V Austinu dělilo posádku Michael Christensen/Kévin Estre na konci šestihodinového závodu od vítězů pouhých 25,663 sekundy.

Rozhodujícím faktorem pro vyrovnané a napínavé závody je pravidlo Balance of Performance (BoP), jímž má být zajištěna stejná úroveň výkonů u různých konceptů vozidel. Za tím účelem jsou při závodech prostřednictvím telemetrie zaznamenávány provozní údaje vozidel – nejen časy na kolo, ale například i průběhy zrychlení a nastavení motoru. Tato data jsou analyzována a automaticky využívána při aplikaci pravidla Balance of Performance. Podle vůle FIA nemá být pro úspěch na závodním okruhu rozhodující individuální potenciál vozidla, nýbrž faktory, jako jsou výkony jezdce, závodní strategie, dokonalé nastavení nebo práce týmu při zastávkách v boxech.

Rychlé zastávky v boxech a perfektní závodní strategie

Klíčem k úspěchu závodních jezdců Porsche byly i v této sezoně rychlé zastávky v boxech, při nichž se uplatnila dokonalá souhra všech členů týmu Porsche GT Team, který tím poskytl svým jezdcům rozhodující výhodu. Také závodní strategie byla často rozhodující pro vynikající umístění v silné konkurenci. Jezdci dokážou tuto podporu ocenit. Richard Lietz k tomu říká: „Náš tým má velký podíl na tom, že jsme se vůbec dostali tak daleko a již v prvním roce můžeme s naším novým závodním vozem 911 RSR bojovat o titul mistra světa.“

Ve dne i v noci

Zvláštností šestihodinového závodu na okruhu Bahrain International Circuit je to, že startuje v odpoledním horku a končí pozdě večer za tmy a mnohem nižších teplot. Závodní okruh o délce 5,407 kilometru se 14 zatáčkami je vzdálen půl hodiny jízdy autem na jihozápad od hlavního města Manama. Závodní okruh byl vybudován v roce 2004 v poušti pro závody Formule 1.

Na start se postaví čtyři tovární jezdci Porsche

V Bahrajnu se postaví na start čtyři tovární jezdci Porsche a jeden jezdec z programu Porsche Young Professional. Kokpit závodního vozu 911 RSR se startovním číslem 91 budou ve třídě GTE-Pro sdílet Richard Lietz a Frédéric Makowiecki. Jejich týmoví kolegové Michael Christensen a Kévin Estre se budou střídat za volantem vozu 911 RSR se startovním číslem 92. Ve třídě GTE-Am pojede Porsche Young Professional Matteo Cairoli s vozem se startovním číslem 77 v barvách týmu Dempsey Proton Racing. Zákaznický tým Porsche slavil v této sezoně vítězství na Nürburgringu a v Mexiku.

Porsche 911 RSR

Na základě vysokovýkonného sportovního vozu 911 GT3 RS zcela nově vyvinutý závodní vůz 911 RSR absolvuje v roce 2017 svou první závodní sezonu. Podvozek, skelet karoserie, aerodynamický koncept, motor a převodovka byly od základu nově zkonstruovány oddělením Porsche Motorsport ve Weissachu. Před zadní nápravu přemístěný motor poskytuje v závislosti na průměru restriktoru nejvyšší výkon cca 375 kW (510 k). Díky velkému zadnímu difuzoru v kombinaci se zadním spoilerem s horním uchycením byly výrazně vylepšeny hodnoty přítlaku i celková aerodynamická účinnost.

Závod v televizi a na internetu

Šestihodinový závod v Bahrajnu (start 18. listopadu ve 14 h SEČ) lze bezplatně sledovat v živém přenosu na www.sport1.de od 13:30 do 20:30 h. Placená televizní stanice Motorsport.TV vysílá přímý přenos závodu od 13:45 do 20:05 h. Diváci televizní stanice Sport 1 mohou sledovat živé vstupy ze závodu od 13:45 do 17:00 h a od 19:00 do 20:30 h, na stanici Eurosport „poběží“ živý přenos od 17:15 do 20:10 h. V základní verzi bezplatná aplikace FIA WEC App nabízí za poplatek živý přenos kompletního závodu včetně aktuální časomíry.

Hlasy před závodem

Dr. Frank-Steffen Walliser, vedoucí oddělení motoristického sportu a vozidel GT: „V tomto finále se zaměříme zcela jednoznačně na podporu posádky Richard Lietz a Frédéric Makowiecki, aby mohla v závodě zvítězit, a zajistit si tak ve třídě GTE-Pro poprvé udělovaný titul mistra světa. První vítězství vozu 911 RSR v seriálu WEC by zároveň zvýšilo šance týmu Porsche GT Team na vítězství v hodnocení týmů. A samozřejmě držíme palce našemu zákaznickému týmu Dempsey Proton Racing, který má ještě šanci zakončit úspěšnou sezonu ziskem poháru FIA World Endurance Trophy.“

Marco Ujhasi, vedoucí celkového projektu tovární účasti v závodech kategorie GT: „Závod za velkého horka v Bahrajnu je nejvyšší zkouškou odolnosti brzd. Také na pneumatiky klade finálový závod letošní sezony v poušti nejvyšší nároky.“

Richard Lietz (911 RSR #91): „Máme v Bahrajnu velkou šanci získat s naším novým závodním vozem 911 RSR hned v prvním roce titul mistra světa. To je naším cílem, pro jehož dosažení budeme bojovat až do konce.“

Frédéric Makowiecki (911 RSR #91): „V Šanghaji nám k vítězství chybělo jen jedenáct sekund. To nás ještě víc motivuje před závodem v Bahrajnu. Chceme pro Porsche získat titul mistra světa.“

Michael Christensen (911 RSR #92): „V roce 2017 jsme se postavili na start s novým závodním vozem 911 RSR, v každém závodě jsme získávali nové a nové zkušenosti a nyní jsme se již vypracovali na dobrou úroveň. Doufám, že v Bahrajnu se nám podaří zakončit sezonu skvělým výsledkem.“

Kévin Estre (911 RSR #92): „Tento závod se pojede ve zcela mimořádné atmosféře, s nádechem tisíce a jedné noci. Bude to úžasné finále.“

Mistrovství světa sportovních vozů WEC

V mistrovství světa sportovních vozů WEC (World Endurance Championship) startují sportovní prototypy a vozidla GT ve čtyřech třídách: LMP1 (např. Porsche 919 Hybrid), LMP2, LMGTE-Pro (např. 911 RSR) a LMGTE-Am (např. 911 RSR modelového roku 2015). Všechny vozy absolvují společný závod, v němž jsou však klasifikovány odděleně podle tříd.

 
[+]
[x]
[+]
[x]
[+]
[x]
[+]
[x]
[+]
[x]
[+]
[x]
[+]
[x]
[+]
[x]
[+]
[x]
[+]
[x]
[+]
[x]
[+]
[x]
[+]
[x]
[+]
[x]
 

16.11.2017