DOMŮ

Hlavní navigace
Modely

Archiv 2017

Silná poptávka po modelu Panamera s hybridním pohonem

Elektrická mobilita: nejvyšší podíly v Belgii, Rakousku a Francii

Přibližně 60 procent všech nových vozů Panamera, dodaných v Evropě, má hybridní pohon. Nové hybridní verze modelu Panamera s možností vnějšího nabíjení jsou na evropském trhu k dispozici od června 2017. V některých zemích jsou podíly hybridních verzí ještě výrazně vyšší. Ve Francii to je 70 procent, v Rakousku více než 80 procent a v Belgii dokonce přesahuje 90 procent. U přijatých objednávek dokládají skandinávské země svůj velký příklon k elektrické mobilitě. V Norsku objednává 90 procent všech zákazníků model Panamera v hybridní verzi, ve Finsku to je 85 procent. „Elektrické mobilitě patří budoucnost,“ řekl Albrecht Reimold, člen představenstva společnosti Porsche AG, zodpovědný za výrobu a logistiku, na prezentaci nových hybridních verzí modelu Panamera s možností vnějšího nabíjení. „Porsche a elektrická mobilita se k sobě dokonale hodí.“

Panamera s hybridním pohonem a možností vnějšího nabíjení má dojezd s čistě elektrickým pohonem až 50 kilometrů. Vrcholná verze Panamera Turbo S E-Hybrid dokonale kombinuje výjimečné sportovní výkony s maximální hospodárností. Čtyřlitrový motor V8 a elektromotor dosahují celkového nejvyššího výkonu 680 k.

Dalším krokem je Mission E. Porsche připravuje v Zuffenhausenu výrobu prvního sportovního vozu značky s čistě elektrickým pohonem napájeným z akumulátorů. Jeho dojezd bude 500 kilometrů. Mission E zvládne zrychlení z 0 na 100 km/h za méně než 3,5 sekundy. Rychlým nabíjením bude možné jeho akumulátory nabít na 80 procent kapacity během pouhých 15 minut. „Je to nejambicióznější projekt, který jsme kdy realizovali,“ říká šéf výroby Reimold.

„Trvalá udržitelnost je základem řízení naší společnosti. Výroba, založená na šetrném využívání zdrojů, má pro Porsche nejvyšší prioritu. Na to dbáme také při restrukturalizaci našeho tradičního výrobního závodu v Zuffenhausenu pro výrobu prvního Porsche s čistě elektrickým pohonem,“ vysvětluje Albrecht Reimold. Do roku 2019 vznikne zcela nový výrobní závod, továrna v továrně. „Naším cílem je výroba s neutrální bilancí emisí CO2. Realizace probíhá podle časového plánu. Mission E přijde na trh koncem desetiletí.“

Porsche investuje do projektu Mission E celkem jednu miliardu eur, z toho jen 700 milionů eur do výrobního zařízení v hlavním výrobním závodě v Zuffenhausenu. V něm vzniká nová lakovna, vlastní montážní hala a 800 metrů dlouhý dopravní most pro přepravu lakovaných karoserií a poháněcích jednotek do haly finální montáže. Stávající motorárna bude rozšířena pro výrobu systémů elektrického pohonu. Kromě toho čeká na rozšíření také současná karosárna. Celkem vznikne 1200 nových pracovních míst. Navíc budou v této souvislosti realizovány další investice do vývojového centra ve Weissachu.

Nyní začíná plánování pro následující roky. „Již dnes uvažujeme nad variantami modelu Mission E,“ říká Reimold, člen představenstva, zodpovědný za výrobu. „Navíc plánujeme další vozidla s čistě elektrickým pohonem a zkoumáme vhodné segmenty. S Audi pracujeme na společné platformě elektromobilů pro vzdálenější budoucnost.“

Dceřiná společnost Porsche Engineering kromě toho vyvinula systém rychlého nabíjení. „Porsche Turbo Charging“ s napětím 800 V a nabíjecím výkonem až 320 kW nabízí dokonce i v heterogenní elektrické infrastruktuře vysoké nabíjecí výkony a krátké doby nabíjení.

Značky Porsche a Audi kromě toho zastupují koncern Volkswagen ve společném podniku IONITY, který vznikl ve spolupráci se společnostmi BMW Group, Daimler AG a Ford Motor Company. Jeho cílem je vybudování a zajišťování provozu celkem 400 výkonných stanic pro rychlé nabíjení podél evropských dopravních tepen do roku 2020. Výstavba první stanice bude zahájena již v roce 2017. Projekt IONITY bude doplněn sítí prodejců Porsche, která se stane součástí plošné infrastruktury stanic pro rychlé nabíjení. Tyto nabíjecí stanice postupně přejdou na techniku nabíjení s napětím 800 V. Také výstavba interní nabíjecí infrastruktury Porsche pro elektromobily je v plném proudu. V rámci první fáze výstavby bude v provozovnách výrobce sportovních vozů uvedeno do provozu 66 nabíjecích stojanů se 109 přípojkami pro nabíjení.

 

Panamera 4 E-Hybrid: Kombinovaná spotřeba paliva 2,5 l/100 km; emise CO2 56 g/km; kombinovaná spotřeba elektrické energie 15,9 kWh/100 km

Panamera Turbo S E-Hybrid: Kombinovaná spotřeba paliva 2,9 l/100 km; emise CO2 66 g/km; kombinovaná spotřeba elektrické energie 16,2 kWh/100 km

Panamera 4 E-Hybrid Executive: Kombinovaná spotřeba paliva 2,5 l/100 km; emise CO2 56 g/km; kombinovaná spotřeba elektrické energie 15,9 kWh/100 km

Panamera Turbo S E-Hybrid Executive: Kombinovaná spotřeba paliva 2,9 l/100 km; emise CO2 66 g/km; kombinovaná spotřeba elektrické energie 16,2 kWh/100 km

Panamera 4 E-Hybrid Sport Turismo: Kombinovaná spotřeba paliva 2,6 l/100 km; emise CO2 59 g/km; kombinovaná spotřeba elektrické energie 15,9 kWh/100 km

Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo: Kombinovaná spotřeba paliva 3,0 l/100 km; emise CO2 69 g/km; kombinovaná spotřeba elektrické energie 17,6 kWh/100 km

 
[+]
[x]
[+]
[x]
[+]
[x]
[+]
[x]
 

12.12.2017