Nejvýkonnější atmosférická „devětsetjedenáctka“: rekordní čas na Severní smyčce Nürburgringu
Porsche stanovilo 16. dubna s novým modelem 911 GT3 RS na Severní smyčce Nürburgringu další rekord v kategorii sportovních vozů s homologací pro silniční provoz. Tovární jezdec Porsche Kévin Estre dosáhl za volantem vozu GT3 RS s výkonem 520 k času na kolo 6:56,4 minuty. Francouz tak překonal nejlepší čas předchůdce o 24 sekund. Za volantem vozu GT3 RS se s Estrem střídal také vývojový jezdec Lars Kern. Po modelech 918 Spyder a 911 GT2 RS je nový GT3 RS již třetím sériově vyráběným sportovním vozem Porsche s notářsky ověřeným časem na kolo pod hranicí sedmi minut na nejnáročnějším závodním okruhu na světě. Čas se měřil na okruhu o délce 20,6 kilometru, běžně používaném pro rekordní jízdy.
Frank-Steffen Walliser, vedoucí oddělení motoristického sportu a vozidel GT, k tomu říká: „Žádný jiný model Porsche nemá tak blízko k motoristickému sportu jako nový GT3 RS. V jeho konstrukci bylo využito mnoho inovativních nápadů z vrcholového motoristického sportu, například ze závodního vozu 911 GT3 R. Na tom je založena naše filozofie modelů GT. Technika nejvyšší úrovně musí fascinovat, ale také poskytovat nezapomenutelné zážitky. Severní smyčka je v této souvislosti stále ještě nejnáročnější zkouškou pro naše nápady.“
Andreas Preuninger, vedoucí celého projektu silničních vozů GT, dodává: „Všechny čtyři časy na kolo obou jezdců byly pod hranicí sedmi minut a dělilo je pouze několik desetin. To dokazuje nejen extrémní výkonnost vozidel, ale také mimořádně dobrou řiditelnost modelu GT3 RS při jízdě na limitu. Dokázali jsme tím, že s dokonale nastaveným celkovým systémem je možné podávat nejvyšší sportovní výkony i navzdory relativně skromnému výkonu motoru. Jezdec musí mít pocit, že několik tisíc jednotlivých dílů automobilu tvoří jeden celek, a v této disciplíně je GT3 RS nepřekonatelný. A obzvlášť velkou radost mám z toho, že jak Lars, tak i Kévin prožívali obrovskou radost z jízdy.“
Devětadvacetiletý Estre odstartoval do rekordního kola v 11:40 h za optimálních podmínek s teplotou vzduchu 14 stupňů Celsia a teplotou vozovky 18 stupňů Celsia. „Toto kolo bylo pro mě senzační zkušeností,“ neskrýval nadšení Estre, „především v rychlých zatáčkách a při brzdění má GT3 RS neuvěřitelně blízko k našemu závodnímu vozu GT3 R, na čemž má svůj podíl také nová generace sportovních silničních pneumatik s dezénem. Hodně se mi líbí také motor vozu GT3 RS. Je to fantastický pocit vytáčet šestiválec až k 9000 otáčkám za minutu. Jeho zvuk je sen a točivý moment mohutný,“ dodává Estre.
Kévin Estre je od roku 2016 členem týmu továrních jezdců Porsche. Mimo jiné se účastní vytrvalostního mistrovství světa FIA WEC, včetně závodu 24 h Le Mans, s vozem Porsche 911 RSR a mistrovství ADAC GT Masters s vozem 911 GT3 R.
Rekordní vůz 911 GT3 RS byl vybaven nejnovější generací pneumatik Michelin řady Pilot Sport. Speciálně pro jízdu na závodním okruhu optimalizované pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2 R splňují všechny legislativní předpisy pro provoz v EU a USA. Pneumatiky rozměrů 265/35 ZR 20 (přední náprava) a 325/30 ZR 21 (zadní náprava) bude zanedlouho možné objednávat ve všech Porsche Centrech a u vybraných prodejců. Pneumatiky jsou schváleny pro modely 911 GT3 RS a 911 GT2 RS.
Porsche 911 GT3 RS se závodním podvozkem a atmosféricky plněným vysokootáčkovým čtyřlitrovým motorem o výkonu 383 kW (520 k) oslavilo svou světovou premiéru začátkem března na Ženevském autosalonu. Vrcholný sportovní automobil zrychlí z nuly na 100 km/h za 3,2 sekundy a dosahuje nejvyšší rychlosti 312 km/h.
Porsche 911 GT3 RS stojí v České republice od 5.084.272 Kč včetně DPH a specifické výbavy pro tento trh.
Fotografie jsou k dispozici na portálu Porsche Newsroom (http://newsroom.porsche.de), pro novináře také v tiskové databázi Porsche (https://presse.porsche.de).
911 GT3 RS: kombinovaná spotřeba paliva 12,8 l/100 km; emise CO2 291 g/km
20.04.2018
© 2024 Porsche Inter Auto CZ spol. s r.o. | Zásady ochrany osobních údajů | Ochranné známky | Zásady používání souborů cookie | VOP | Rádiová zařízení dle EU | Deklarace konformity EU