DOMŮ

Hlavní navigace
Modely

Archiv 2019

Nové Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport s karosářskými díly z biovláken

Ještě výkonnější, rychlejší a trvale udržitelnější vůz pro závodní okruhy

Stuttgart. Porsche představuje tři roky po premiéře prvního modelu Cayman GT4 Clubsport jeho nástupce. Nový 718 Cayman GT4 Clubsport vznikl důsledným zdokonalením úspěšného modelu z Weissachu. Závodní vůz s motorem uprostřed, v podobě blízké sériové výrobě, se poprvé dodává ve dvou variantách. „Trackday“ zaujme ambiciózní řidiče, kteří mají jízdu na závodním okruhu jako své hobby, zatímco „Competition“ je určen pro národní i mezinárodní seriály závodů.

Vývoj nového modelu 718 Cayman GT4 Clubsport se zaměřil nejen na další zlepšení ovladatelnosti vozidla a dosažení ještě rychlejších časů na kolo, ale také na využívání trvale udržitelných surovin. Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport disponuje jako první sériově vyráběný závodní automobil díly karoserie z kompozitu vyztuženého biovlákny. Dveře na straně řidiče i spolujezdce a zadní spoiler jsou vyrobeny z kombinace přírodních vláken, získávaných především ze zbytků zemědělské produkce, jako jsou lněná nebo konopná vlákna. Výsledné díly mají z hlediska hmotnosti a tuhosti podobné vlastnosti jako kompozity vyztužené uhlíkovými vlákny.

Model 718 GT4 Clubsport je poháněn šestiválcovým motorem „boxer“ se zdvihovým objemem 3,8 litru a nejvyšším výkonem 313 kW (425 k). V porovnání s předchůdcem došlo k nárůstu výkonu o 40 k. Hnací síla je přenášena na zadní kola prostřednictvím šestistupňové dvouspojkové převodovky Porsche a mechanické uzávěrky zadního diferenciálu. Přední náprava s lehkými pružinovými vzpěrami pochází z většího modelu 911 GT3 Cup. Velkoryse dimenzovaná brzdová soustava je vybavena kotoučovými brzdami z oceli s průměrem 380 milimetrů vpředu i vzadu. Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport se vyznačuje také opravdu nízkou hmotností, pouhých 1320 kilogramů, a jeho sériová výbava zahrnuje bezpečnostní rám přivařený ke skeletu karoserie, závodní skořepinové sedadlo a šestibodové bezpečnostní pásy.

Základní varianta „Trackday“ osloví amatérské závodní jezdce, kteří chtějí závodní vůz používat bez velkých výdajů na závodních okruzích v rámci soukromých a klubových akcí. Vozidlo disponuje neměnným nastavením tlumičů, které v kombinaci s deaktivovatelnými asistenčními systémy ABS, ESC a systémem řízení trakce zaručuje předvídatelné chování vozidla při jízdě na limitu. Rovněž sériově se dodává klimatizace, vyprošťovací otvor ve střeše, ruční hasicí přístroj a bezpečnostní palivová nádrž FT3 o objemu 80 litrů. Servis a údržbu vozidla, které není homologováno pro provoz na veřejných komunikacích, zajišťují všechna Porsche Centra. Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport „Trackday“ stojí 134 000 EUR plus DPH.

Verze „Competition“ disponuje řadou prvků výbavy, které naleznou uplatnění při ostrém závodním nasazení. Například tlumiče nabízejí tři různá nastavení. Bezpečnostní nádrž o objemu 115 litrů je vhodná i pro vytrvalostní závody. Rozdělení brzdné síly mezi přední a zadní nápravu lze plynule měnit systémem vahadel. Rychlé zastávky v boxech zaručuje integrovaný pneumatický zvedák. Odnímatelný závodní volant z modelu 911 GT3 R nabízí rozmanité možnosti nastavení v přímém zorném poli řidiče. Ještě vyšší úroveň bezpečnosti v závodech poskytuje automatické hasicí zařízení. Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport „Competition“ je k dispozici za cenu 157 000 EUR bez DPH.

„V novém modelu Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport vězí ještě výrazně více závodních genů než v jeho úspěšném předchůdci,“ říká Fritz Enzinger, vedoucí divize motoristického sportu společnosti Porsche. „Výkon motoru výrazně vzrostl. Zároveň jsme dokázali zvýšit přítlak a přístrojová deska je nyní ještě více podřízena požadavkům jezdce. Jsem přesvědčen o tom, že budeme schopni navázat na vynikající prodejní výsledky předchůdce, který se může pochlubit 421 dodanými vozy.“

 

Obě varianty lze již objednávat, první vozy budou předávány týmům a jezdcům na celém světě od února.

 

Technické údaje modelu Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport (typ 982)

Koncept:

  • Jednomístný závodní automobil bez homologace pro silniční provoz, s technikou odvozenou ze sériové výroby

Motor:

  • Hliníkový šestiválcový motor „boxer“, uložený uprostřed před zadní nápravou v nepoddajných ložiscích
  • Zdvihový objem 3800 cm3; zdvih 77,5 mm; vrtání 102 mm
  • Nejvyšší výkon: 313 kW (425 k) při 7500 min-1
  • Nejvyšší otáčky: 7800 min-1
  • Nejvyšší točivý moment: 425 N.m při 6600 min-1
  • Kompresní poměr: 12,5:1
  • Chladicí soustava optimalizovaná pro závodní nasazení, řízení provozní teploty pro motor i převodovku
  • 4 ventily na válec, systém VarioCam Plus s proměnným časováním ventilů natáčením vačkových hřídelů a variabilním zdvihem ventilů
  • Palivo: bezolovnatý benzin s oktanovým číslem minimálně 98
  • Elektronická řídicí jednotka motoru (Continental SDI 9), optimalizovaná pro závodní nasazení
  • Integrovaná mazací soustava se suchou klikovou skříní
  • Kovový katalyzátor se 100 průtočnými kanály s homologací DMSB

Převodné ústrojí:

  • Pohon zadních kol
  • 6stupňová převodovka PDK s nepoddajným uložením a optimalizovaným řízením pro závodní nasazení
  • Vyztužený dvouhmotový setrvačník
  • Vnitřní tlakové mazání s aktivním chlazením oleje
  • Uzávěrka diferenciálu, optimalizovaná pro motoristický sport

Karoserie:

  • Skelet karoserie s lehkou konstrukcí z hliníkových a ocelových dílů
  • Bezpečnostní prostorový rám přivařený ke karoserii, homologovaný v souladu s článkem 277 předpisů FIA
  • Přední víko s rychloupínacími prvky
  • Zadní víko s rychloupínacími prvky
  • Pevný zadní spoiler s horním uchycením z kompozitu vyztuženého přírodními vlákny, včetně krajních ploch, nosníky z hliníku (černé) a integrovaná odtoková hrana z uhlíkového kompozitu (Gurneyova aerodynamická přítlačná lišta)
  • Dveře řidiče a spolujezdce z kompozitů vyztužených přírodními vlákny
  • Střecha včetně otvoru pro vyproštění jezdce v souladu s článkem 275a předpisů FIA
  • Závodní skořepinové sedadlo Recaro s nastavitelnou polohou v podélném směru a systémem individuálně nastavitelných opěr těla jezdce (v souladu s předpisem FIA 8862/2009 – nejnovější požadavky FIA)
  • Pneumatický zvedák se třemi výsuvnými pneumatickými podpěrami („Competition“)
  • Příprava pro pneumatický zvedák se třemi výsuvnými pneumatickými podpěrami („Trackday“)
  • Příprava pro bezpečnostní síť
  • Poutka pro odtah na přídi a zádi s homologací FIA
  • Specifická středová konzola pro motoristický sport s rozšířenou funkčností a přizpůsobenou využitelností
  • Šestibodový bezpečnostní pás
  • Bezpečnostní palivová nádrž FT3 o objemu 115 litrů s bezpečnostním ventilem pro přerušení přívodu paliva do motoru, v souladu s předpisy FIA („Competition“)
  • Bezpečnostní palivová nádrž FT3 o objemu 80 litrů s bezpečnostním ventilem pro přerušení přívodu paliva do motoru, v souladu s předpisy FIA („Trackday“)
  • Hasicí systém s elektronickou spouštěcí jednotkou

Podvozek:

Přední náprava:      

  • Vzpěry McPherson; nastavitelná světlá výška, odklon kol a rozchod kol
  • Kovaná spodní příčná ramena s optimalizovanou tuhostí, oboustranně uložená, velmi odolná kloubová ložiska
  • Náboje kol s otvory pro pět šroubů
  • Nastavitelné závodní tlumiče s třemi charakteristikami pro fázi roztahování tlumiče a s dvěma charakteristikami pro fázi stlačování tlumiče (pro pomalý a rychlý pohyb) („Competition“)
  • Tlumiče s neměnnou charakteristikou („Trackday“)
  • Řízení s variabilním převodem a elektromechanickým posilovačem
  • Specifický příčný zkrutný stabilizátor se 3 otvory

Zadní náprava:

  • Vzpěry McPherson; nastavitelná světlá výška, odklon kol a rozchod kol
  • Kovaná spodní příčná ramena s optimalizovanou tuhostí, oboustranně uložená, velmi odolná kloubová ložiska
  • Náboje kol s otvory pro pět šroubů
  • Nastavitelné závodní tlumiče s třemi charakteristikami pro fázi roztahování tlumiče a s dvěma charakteristikami pro fázi stlačování tlumiče (pro pomalý a rychlý pohyb) („Competition“)
  • Tlumiče s neměnnou charakteristikou („Trackday“)
  • Oboustranně nastavitelný specifický příčný zkrutný stabilizátor

Brzdová soustava:

Přední náprava:

  • Šestipístkové hliníkové jednodílné závodní brzdové třmeny s pružinami pístků, které zabraňují nežádoucímu vzdálení brzdového obložení od povrchu brzdového kotouče při dynamickém zatížení
  • Vícedílné ocelové brzdové kotouče s vnitřním chlazením, drážkováním a průměrem 380 mm
  • Závodní brzdové obložení
  • Soustavou vahadel nastavitelné rozdělení brzdné síly mezi přední a zadní nápravu („Competition“)
  • Posilovač brzdové soustavy („Trackday“)

Zadní náprava:

  • Čtyřpístkové hliníkové jednodílné závodní brzdové třmeny s pružinami pístků, které zabraňují nežádoucímu vzdálení brzdového obložení od povrchu brzdového kotouče při dynamickém zatížení
  • Vícedílné ocelové brzdové kotouče s vnitřním chlazením, drážkováním a průměrem 380 mm
  • Závodní brzdové obložení
  • Soustavou vahadel nastavitelné rozdělení brzdné síly mezi přední a zadní nápravu („Competition“)
  • Posilovač brzdové soustavy („Trackday“)

Elektrická a elektronická výbava:

  • Panel sdružených přístrojů se systémem COSWORTH ICD s integrovaným zapisovačem dat
  • Rozšířený systém pro diagnostiku závad prostřednictvím zkušebního zařízení PIWIS Motorsport
  • Aplikace Porsche Track Precision Race App
  • Integrovaný spínač pro měření času na kolo prostřednictvím signálu GPS
  • Elektronické ovládání škrticí klapky
  • Lehký lithium-iontový akumulátor (Li-Fe-Po), 60 Ah, s nepropustnou vnější skříní, uložený v prostoru pro nohy na straně spolujezdce („Competition“)
  • Akumulátor 12 V, 70 Ah (AGM), s nepropustnou vnější skříní, uložený v prostoru pro nohy na straně spolujezdce („Trackday“)
  • Spínač pro nouzové vypnutí na přístrojové desce a na vnější straně rámu čelního okna vlevo
  • Stabilizační systém PSM (Porsche Stability Management) s možností kompletní deaktivace ABS, protiprokluzového systému (TC) a stabilizační funkce (ESC)
  • Systém sledování tlaku v pneumatikách (RDK)
  • Centrální hasicí zařízení v souladu s předpisy FIA („Competition“)
  • Ruční hasicí přístroj („Trackday“)
  • Klimatizace
  • Elektricky nastavitelná vnější zpětná zrcátka
  • Multifunkční volant z uhlíkového kompozitu pro motoristický sport s omezovačem rychlosti pro jízdu v boxové uličce a rychloupínacím systémem („Competition“)
  • Multifunkční volant pro motoristický sport s omezovačem rychlosti pro jízdu v boxové uličce („Trackday“)
  • Středová konzola pro motoristický sport se spínačem provozních charakteristik systémů ABS, ESC, TC a spínačem přednastavených hodnot obvodu pneumatik

Hmotnosti a rozměry:

  • Hmotnost: 1320 kg
  • Vnější délka: 4456 mm
  • Vnější šířka: 1778 mm
  • Vnější výška: 1238 mm
  • Rozvor náprav: 2456 mm

Kola/pneumatiky:

Přední náprava:

  • Jednodílná kovaná kola z lehké slitiny s optimalizovanou hmotností a novým designem, 9J x 18 ET 28 s otvory pro 5 šroubů
  • Předání vozidla s pneumatikami Michelin pro přepravu, rozměr pneumatik: 25/64-18
  • Bezdrážkové/drážkové závodní pneumatiky Michelin 25/64-18

Zadní náprava:

  • Jednodílná kovaná kola z lehké slitiny s optimalizovanou hmotností a novým designem, 10,5J x 18,5 ET 53 s otvory pro 5 šroubů
  • Předání vozidla s pneumatikami Michelin pro přepravu, rozměr pneumatik: 25/64-18
  • Bezdrážkové/drážkové závodní pneumatiky Michelin 25/64-18

Barva:

  • Vodou ředitelný lak
  • Karoserie: bílá C9A
  • Interiér: bílá barva s vysokým obsahem pigmentu, bez čirého laku

 

Termín dodání:

Od února 2019

 

 

Poznámka: Tiskové zprávy, fotografie a videa jsou k dispozici v tiskové databázi Porsche na internetové adrese http://presse.porsche.de. Digitální presskit k motoristickému sportu naleznete na https://presse.porsche.de/motosport. Na twitterovém účtu @PorscheRaces jsou živě zveřejňovány aktualizace s nejnovějšími informacemi divize Porsche Motorsport a fotografiemi ze závodních okruhů na celém světě. Více tiskových podkladů včetně inovativních služeb pro novináře, bloggery a další internetové publicisty naleznete na portálu www.newsroom.porsche.com.

 

 
[+]
[x]
[+]
[x]
[+]
[x]
[+]
[x]
[+]
[x]
[+]
[x]
[+]
[x]
[+]
[x]
[+]
[x]
[+]
[x]
[+]
[x]
[+]
[x]
[+]
[x]
 

04.01.2019