Výrobní závod v Lipsku bude sloužit elektrické mobilitě
Stuttgart. Porsche začlení svůj výrobní závod v Sasku do aktivit zaměřených na elektrickou mobilitu. Dozorčí rada společnosti Porsche AG rozhodla, že bude novou generaci modelové řady Macan vyrábět s elektrickým pohonem. První zcela elektricky poháněné kompaktní SUV Porsche začne sjíždět z montážní linky na začátku příštího desetiletí. Porsche tím rozšíří svou nabídku v oblasti elektrické mobility. První čistě elektricky poháněný sportovní vůz Porsche, Taycan, bude uveden na trh na konci roku 2019 – a o trochu později jej bude následovat další karosářská verze, Taycan Cross Turismo.
„Elektrická mobilita a Porsche se k sobě dokonale hodí. Nejen z důvodu hospodárnosti, ale především díky sportovním vlastnostem,“ říká Oliver Blume, předseda představenstva společnosti Porsche AG. „Do roku 2022 budeme investovat do elektrické mobility více než šest miliard eur a do roku 2025 by mohlo mít již každé druhé nové vozidlo Porsche elektrický pohon. V příštích deseti letech vsadíme současně také na kombinaci pohonů s optimalizovanými motory na benzin, externě nabíjitelnými hybridními modely a čistě elektricky poháněnými sportovními vozy. Naším cílem je být technickým průkopníkem, proto se naše společnost důsledně zaměřuje na mobilitu budoucnosti.“
Společnost Porsche AG již začátkem července loňského roku rozhodla o tom, že bude novou generaci modelové řady Macan vyrábět v Lipsku. Investice do elektrické mobility ve výrobním závodě Lipsko vytváří možnost vyrábět v budoucnosti na současné montážní lince zcela elektrická vozidla. Elektrifikace bude zahájena s příští generací modelu Macan. Kompaktní SUV bude, stejně jako Taycan, disponovat technikou s napětím 800 V a jeho základem bude ve spolupráci s Audi AG vyvíjená platforma PPE (Premium Platform Electric). Porsche tím potvrzuje budoucnost lipského výrobního závodu, který bude vyrábět s ještě vyšší úrovní flexibility a efektivity.
Společnost Porsche Leipzig GmbH zahájila v roce 2002 sériovou výrobu SUV Cayenne s 259 zaměstnanci. Od té doby je výrobní závod důsledně rozvíjen a díky tomu patří mezi nejmodernější a trvale nejudržitelnější výrobní provozy v automobilovém průmyslu. Model Macan byl již v roce 2011 strůjcem jedné zásadní změny, která přinesla pozoruhodné úspěchy. Lipský závod se tehdy stal plnohodnotným výrobním závodem s vlastní karosárnou a lakovnou. Při jeho zprovoznění v únoru 2014 se počítalo se 40 000 kompaktními SUV ročně. V současnosti je pro trhy na celém světě vyráběno více než 90 000 vozů ročně. Před dvěma roky bylo do provozu uvedeno zatím poslední rozšíření, díky němuž je nyní v Lipsku kompletně vyráběna také modelová řada Panamera. Počet zaměstnanců tím vzrostl na více než 4000. Od položení základního kamene v únoru 2000 investovala společnost Porsche do rozvoje závodu v Lipsku více než 1,3 miliardy eur.
Fotografie jsou k dispozici na portálu Porsche Newsroom (http://newsroom.porsche.de), pro novináře také v tiskové databázi Porsche (https://presse.porsche.de).
26.02.2019
© 2024 Porsche Inter Auto CZ spol. s r.o. | Zásady ochrany osobních údajů | Ochranné známky | Zásady používání souborů cookie | VOP | Rádiová zařízení dle EU | Deklarace konformity EU