Rodina vozů SUV se rozšířila o novou karosářskou variantu
Stuttgart. Porsche rozšiřuje svoji modelovou řadu Cayenne. Třetí generace mimořádně úspěšné modelové řady SUV se rozrostla o ještě sportovnější provedení – Cayenne Coupé. „Varianta Coupé nabízí veškeré technické výhody současného modelu Cayenne a navrch přidává ještě dynamičtější design a nová technická vylepšení, která tomuto vozu dodávají progresivnější, sportovnější a emotivnější charakter,“ komentuje Oliver Blume, předseda představenstva společnosti Porsche AG. Z hlavních rysů nového modelu Cayenne jmenujme ostřejší křivky a zcela jedinečnou zadní partii vozu, adaptivní zadní spoiler, zadní lavici s dvojicí samostatných sedadel a dvě různá provedení střechy – panoramatické skleněné střešní okno bez možnosti otevírání (ve standardu), resp. (na přání) střechu z karbonových vláken
Dynamičtější proporce ve spojení se speciálními prvky designu propůjčují novému Cayenne Coupé bezkonkurenčně elegantní vzhled. „Díky výrazně zkosenější křivce střechy klesající směrem k zádi působí Cayenne Coupé ještě dynamičtěji a zaujímá pozici nejsportovněji vyhlížejícího modelu v daném automobilovém segmentu,“ uvádí Michael Mauer, viceprezident Style Porsche. Výsledný efekt ještě stvrzuje střešní spoiler, který zdůrazňuje markantní siluetu Coupé. Čelní sklo a přední A-sloupek jsou méně zakřiveny než u Cayenne, za což vděčíme hraně střechy snížené cca o 20 mm. Po přepracování zadních dveří a blatníků se vůz v oblasti podběhů rozšířil o 18 mm, což opět poukazuje na jeho celkově atletické tvary. Tabulka zadní registrační značky je začleněna do nárazníku, což vůz opticky snižuje.
Současné Cayenne Turbo s adaptivním střešním spoilerem bylo prvním modelem SUV, který tento prvek aktivní aerodynamiky použil. Nové Cayenne Coupé přebírá štafetu a běží dále. U všech provedení Cayenne Coupé se střešní spoiler kombinuje s novým adaptivním zadním spoilerem jako součást technologie PAA (Porsche Active Aerodynamics). Spoiler – hladce začleněný do siluety tohoto modelu – se při rychlostech nad 90 km/h vysouvá o 135 mm, čímž zvyšuje dosedací tlak zadní nápravy, zatímco díky technologii PAA se zároveň snižuje spotřeba.
Velké panoramatické střešní okno (bez otevírání) již ve standardu, na přání střecha z karbonových vláken
Nové Cayenne Coupé se standardně nabízí s panoramatickým skleněným střešním oknem (bez možnosti otevírání) o velikosti 2,16 m2. Prosklená plocha 0,92 m2 zprostředkuje všem cestujícím pocit mimořádné vzdušnosti, zatímco integrovaná clona chrání před nepříjemnými slunečními paprsky nebo chladem. Na přání se pro Coupé nabízí i profilovaná střecha z karbonových vláken. Středový spoj dodává střeše charakteristický vzhled sportovního vozu, připomínající model Porsche 911 GT3 RS. Střecha z karbonových vláken je k dispozici v rámci jednoho ze tří odlehčených sportovních paketů. Součástí těchto paketů jsou rovněž prvky Sport Design a nová odlehčená kola GT Design o velikosti 22", středové panely sedadel s klasickým čalouněním kostkovanou látkou, resp. akcenty z karbonu a materiálu Alcantara po celém interiéru. Paket pro Cayenne Turbo Coupé rovněž zahrnuje sportovní výfukovou soustavu.
Nové Cayenne Coupé standardně poskytuje spoustu místa až pro čtveřici cestujících. Nová sportovní sedadla vpředu s nastavováním v osmi směrech a integrovanými hlavovými opěrkami nabízejí mimořádné pohodlí a optimální boční oporu. Vzadu pak Coupé standardně používá dvojici samostatných sedadel. Bez příplatku lze však zvolit variantu komfortních zadních sedadel – prvek známý z modelu Cayenne. Cestující na zadních sedadlech jsou usazeni o 30 mm níže než v případě Cayenne, což přináší spoustu místa pro hlavu i přes sportovní sníženou siluetu tohoto vozidla. Zavazadelník se pyšní objemem 625 litrů – ideálním pro každodenní použití – který se po sklopení zadních sedadel zvětší na 1540 litrů (Cayenne Turbo Coupé: 600, resp. 1510 litrů).
Nové Cayenne Coupé díky mimořádně dynamickým křivkám a speciálním prvkům designu okamžitě odlišíme od modelu Cayenne. Provedení Coupé zároveň využívá všech technických vymožeností třetí generace modelu, tedy výkonné pohonné jednotky, pokrokové podvozkové systémy, koncepci digitálních displejů i ovládání a široké možnosti konektivity.
V rámci uvedení na trh jsou k dispozici dvě vysoce výkonná hnací ústrojí. Cayenne Coupé s přeplňovaným šestiválcem o zdvihovém objemu tři litry nabídne 250 kW (340 k) a nejvyšší točivý moment 450 Nm. S paketem Sport Chrono pro sériově vyráběná vozidla pak vůz standardně akceleruje na 100 km/h za 6,0 sekundy; v případě odlehčených sportovních paketů (výbava na přání) činí hodnota zrychlení 5,9 sekundy. Nejvyšší rychlost vozidla je 243 km/h. Na vrcholu nabídky stojí Cayenne Turbo Coupé se čtyřlitrovým agregátem V8 a dvojitým přeplňováním, maximálním výkonem 404 kW (550 k) a nejvyšším točivým momentem 770 Nm. Varianta Cayenne Turbo Coupé akceleruje z místa na 100 km/h za 3,9 sekundy a rozjede se až na 286 km/h.
Nové Porsche Cayenne Coupé je možné objednávat již nyní; koncem letošního května se vůz objeví u prodejců. Ceny v Německu začínají na 83 711 eur v případě Cayenne Coupé, resp. 146 662 eur za Cayenne Turbo Coupé – v obou případech včetně DPH a výbavy určené pro daný trh. Ze širokého seznamu standardní výbavy jmenujme posilovač s variabilním převodem řízení podle rychlosti jízdy, 20" litá kola, parkovací asistent vpředu i vzadu včetně zadní parkovací kamery, systém aktivně řízeného odpružení PASM (Porsche Active Suspension Management) a paket Sport Chrono Package.
Fotografie jsou k dispozici na portálu Porsche Newsroom (http://newsroom.porsche.de), pro novináře také v tiskové databázi Porsche (https://presse.porsche.de).
Cayenne Coupé:
Kombinovaná spotřeba paliva: 9,3 až 9,4 l/100 km; kombinované emise CO2: 212 až 215 g/km
Cayenne Turbo Coupé:
Kombinovaná spotřeba paliva: 11,3 až 11,4 l/100 km; kombinované emise CO2: 258 až 261 g/km
Údaje o spotřebě paliva a emisích CO2 jsou vypočteny na základě nové metodiky WLTP (Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure). Prozatím je povinné i nadále uvádět odpovídající hodnoty odvozené podle metodiky NEDC. Tyto hodnoty však nelze porovnávat s hodnotami vypočtenými na základě dříve používané metodiky měření NEDC.
Další informace o oficiálních hodnotách spotřeby paliva a oficiálních měrných emisích CO2 nových osobních vozidel naleznete v publikaci „Pokyny ke spotřebě paliva, emisím CO2 a spotřebě energie nových osobních vozidel“, která je bezplatně k dispozici ve všech prodejních místech nebo prostřednictvím společnosti Deutsche Automobil Treuhand GmbH (DAT).
22.03.2019
© 2024 Porsche Inter Auto CZ spol. s r.o. | Zásady ochrany osobních údajů | Ochranné známky | Zásady používání souborů cookie | VOP | Rádiová zařízení dle EU | Deklarace konformity EU