Modelovou řadu doplňuje výkonný agregát V6 twin-turbo
Stuttgart. Porsche uvádí další výkonnou variantu Cayenne Coupé: vozidlo je již možné objednávat, přičemž k německým prodejcům dorazí koncem letošního července. V hrudi nového Cayenne S Coupé bije dvojitě přeplňovaný vidlicový šestiválec o zdvihovém objemu 2,9 litru a maximálním výkonu 324 kW (440 k). Suverénní zrychlování je garantováno nejvyšším točivým momentem 550 Nm. Ve spojení se standardně dodávaným paketem Sport Chrono pak SUV-coupé akceleruje z nuly na 100 km/h za 5,0 sekundy. V kombinaci s trojicí odlehčených sportovních paketů (výbava na přání) tento údaj klesá na 4,9 sekundy. Nejvyšší rychlost vozu činí 263 km/h.
Ceny Cayenne S Coupé začínají na 99 657 eur vč. DPH v rámci specifického složení výbavy pro daný trh. Ze širokého seznamu standardní výbavy jmenujme (kromě paketu Sport Chrono) posilovač řízení s progresivním účinkem (Power Steering Plus), 20" litá kola, parkovací asistent vpředu i vzadu včetně zadní parkovací kamery a systém aktivně řízeného odpružení PASM (Porsche Active Suspension Management).
Porsche rozšiřuje svoji modelovou řadu o nové Cayenne S Coupé. Cayenne Coupé o výkonu 250 kW (340 k) i Cayenne Turbo Coupé o výkonu 404 kW (550 k) se u prodejců objeví již koncem letošního května. Z hlavních rysů Coupé uveďme vybroušenější proporce s jedinečným řešením zádě, adaptivní zadní spoiler, dvě odlišné koncepce střechy a druhou řadu sedadel s charakteristickými samostatnými sedadly a usazením zadních pasažérů o 30 mm níže než v případě Cayenne. Vozidlo je standardně vybaveno panoramatickým střešním oknem o velikosti 2,16 m2 (bez otevírání); na přání se dodává i profilovaná střecha z karbonových vláken, dodávající vozu typicky sportovní vzhled.
Pokroková šestiválcová jednotka s centrálním umístěním turbodmychadel
Agregát 2,9 litru twin-turbo pod kapotou Cayenne S Coupé dosahuje nejvyššího točivého momentu 550 Nm v širokém spektru otáček motoru 1800 až 5500 ot/min. Obě turbodmychadla poháněná výfukovými plyny jsou v rámci vidlicového uspořádání válců umístěna centrálně. Podařilo se tak dosáhnout kompaktních rozměrů motoru, který bylo možné zabudovat o něco níže. To v důsledku znamená snížení těžiště vozidla a zlepšení dynamických vlastností v příčném směru. Zkrácení cest výfukových plynů mezi spalovacími komorami a turbodmychadly přináší bleskové reakce motoru na pokyny od řidiče a rychlejší nárůst výkonu. Začleněním sběrného výfukového potrubí do hlavy válců se podařilo snížit hmotnost a zajistit lepší chlazení sběrného potrubí chladicí kapalinou. To se podepsalo na velmi účinném spalování, zejména za plného zatížení.
Dynamičtější proporce a specifické prvky designu
K nápadně dynamickému vzhledu Cayenne S Coupé přispívá i křivka střechy, klesající mnohem rychleji k zádi vozidla. Tento efekt ještě stvrzuje pevný střešní spoiler, jenž zdůrazňuje markantní siluetu Coupé. Čelní sklo a přední A-sloupek jsou méně zakřiveny než u Cayenne, za což vděčíme hraně střechy snížené cca o 20 mm. Přepracováním zadních dveří a blatníků se vůz v oblasti podběhů rozšířil o 18 mm, opět s poukazem na jeho výrazné atletické tvary. U všech provedení Cayenne Coupé se používá pevný střešní spoiler v kombinaci s novým adaptivním zadním spoilerem jako součásti technologie PAA (Porsche Active Aerodynamics). Spoiler, hladce začleněný do siluety vozu, se při rychlostech nad 90 km/h vysouvá o 135 mm, čímž zvyšuje přítlak na zadní nápravu. Výsledný účinek přispívá k lepší jízdní stabilitě.
Fotografie jsou k dispozici na portálu Porsche Newsroom (http://newsroom.porsche.de), pro novináře také v tiskové databázi Porsche (https://presse.porsche.de).
Cayenne Coupé:
Kombinovaná spotřeba paliva: 9,3 – 9,3 l/100 km; kombinované emise CO2: 212 – 215 g/km
Cayenne S Coupé:
Kombinovaná spotřeba paliva: 9,2 – 9,4 l/100 km; kombinované emise CO2: 212 – 216 g/km
Cayenne Turbo Coupé:
Kombinovaná spotřeba paliva: 11,3 – 11,4 l/100 km; kombinované emise CO2: 258 – 261 g/km
Údaje o spotřebě paliva a emisích CO2 jsou vypočteny v souladu s novou metodikou WLTP (Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure). Prozatím je povinné i nadále uvádět odpovídající hodnoty odvozené podle metodiky NEDC. Tyto hodnoty však nelze porovnávat s hodnotami vypočtenými na základě dříve používané metodiky měření NEDC.
15.05.2019
© 2024 Porsche Inter Auto CZ spol. s r.o. | Zásady ochrany osobních údajů | Ochranné známky | Zásady používání souborů cookie | VOP | Rádiová zařízení dle EU | Deklarace konformity EU