DOMŮ

Hlavní navigace
Modely

Archiv 2019

Nejvýkonnější Porsche Cayenne je Plug-in Hybrid

Nejvyšší verze SUV o výkonu 680 k s dojezdem až 40 km na elektřinu

Stuttgart. Porsche se i nadále soustředí na elektrickou mobilitu, což v návaznosti na řadu Panamera dokazují modely Cayenne – nyní s novým vlajkovým modelem v plug-in hybridním provedení. Modely Cayenne Turbo S E-Hybrid a Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupé dosahují systémového výkonu 500 kW (680 k) díky inteligentní spolupráci čtyřlitrového agregátu V8 (404 kW / 550 k) s elektromotorem (100 kW / 136 k) zabudovaným do osmistupňové převodovky Tiptronic S. Již těsně nad volnoběžnými otáčkami dosahuje vůz systémového točivého momentu 900 Nm. Oba modely akcelerují z místa na 100 km/h za 3,8 sekundy a rozjedou se až na 295 km/h. Těmto mimořádným výkonům však sekunduje vysoce hospodárný provoz: Cayenne Turbo S E-Hybrid a Turbo S E-Hybrid Coupé ujedou až 40 kilometrů s nulovými lokálními emisemi. Průměrná spotřeba paliva podle metodiky NEDC činí 3,7 až 3,9 l/100 km (benzín), resp. 18,7 až 19,6 kWh/100 km (elektrická energie).

Hybridní řada vozů značky Porsche kromě uvedených top modelů nyní zahrnuje i nové Cayenne E-Hybrid Coupé se systémovým výkonem 340 kW (462 k), točivým momentem 700 Nm a dojezdem na elektřinu až 43 km. Zákazníci mohou opět objednávat provedení Cayenne E-Hybrid, nově s benzínovým částicovým filtrem.

Rychlost až 135 km/h pouze na elektřinu

Nový vrcholný model řady Cayenne je podobně jako všechny plug-in hybridy značky Porsche jedním z nejsportovnějších vozů v prémiovém segmentu – a to nikoli i přes svůj hybridní pohon, ale právě díky němu. U modelů Cayenne Turbo S E-Hybrid je elektromotor umístěn mezi agregát V8 a osmistupňovou převodovku Tiptronic S.

Obě hnací jednotky jsou propojeny pomocí oddělovací spojky uvnitř modulu hybridního pohonu (elektricky ovládaný akční člen spojky – ECA). V režimu elektrického pohonu (E-Power) dokáže samotný elektromotor rozpohybovat vozidlo až na 135 km/h. Může se používat i v dalších režimech jako výkonová posila. Tyto režimy (Hybrid Auto, Sport a Sport Plus) lze navolit prostřednictvím standardně dodávaného paketu Sport Chrono. Strategii výkonové posily převzalo Porsche ze svého supersportu 918 Spyder.

Lithium-iontový akumulátor (zabudovaný pod podlahou zavazadelníku) disponuje kapacitou 14,1 kWh. Vysokonapěťovou baterii lze prostřednictvím zásuvky 380 V (s jističem 16 A) a standardní palubní nabíječky (AC) o výkonu 7,2 kW plně nabít již za 2,4 hodiny. Při použití standardní domovní zásuvky (230 V) a jističe 10 A trvá dobíjení šest hodin. Dobíjení lze rovněž naplánovat prostřednictvím systému PCM (Porsche Communication Management) nebo aplikace Porsche Connect (pro chytré telefony a hodinky Apple® Watch).

Systém pro stabilizaci bočních náklonů, vzduchové odpružení a keramické brzdy v základní výbavě

Modely Cayenne Turbo S E-Hybrid a Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupé již v základu disponují širokou nabídkou prvků výbavy: jedná se například o elektronicky řízené stabilizátory s proměnnou tuhostí PDCC (Porsche Dynamic Chassis Control), uzávěrku zadního diferenciálu pro vektorování točivého momentu PTV Plus (Porsche Torque Vectoring Plus), vysoce účinné keramické kompozitní brzdy PCCB (Porsche Ceramic Composite Brake), litá kola z lehkých slitin o velikosti 21" v provedení Aero (včetně lemů kolem podběhů kol v barvě karoserie), posilovač řízení s progresivním účinkem (Power Steering Plus) a paket Sport Chrono. Adaptivní tříkomorové vzduchové odpružení vč. systému aktivně řízeného odpružení PASM (Porsche Active Suspension Management) zajišťuje široký rozsah nastavení jízdní dynamiky – pro Porsche typické – a pohodlí jízdy. Na přání jsou k dispozici i litá kola z lehkých slitin o velikosti až 22" a systém řízení zadních kol.

Plná konektivita a doplňková klimatizace v základní výbavě

Všechna provedení modelu Cayenne zahrnují plnou konektivitu již v základní výbavě. Ta umožňuje online navigaci s dopravními informacemi v reálném čase, chytré online hlasové ovládání a široké služby konektivity Porsche Connect, včetně vyhledávání veřejných dobíjecích stanic. Z dalších prvků výbavy pro všechny verze Cayenne nového modelového provedení jmenujme bezdrátové služby Apple CarPlay®, nové porty USB-C a schránku na smartphone s funkcí induktivního nabíjení. Všechna hybridní provedení Porsche disponují doplňkovou klimatizací v základní výbavě. Tu lze přímo ovládat na dálku prostřednictvím PCM a aplikace Porsche Connect; umožňuje vyhřívání nebo vychlazení interiéru vozidla i v době, kdy není zapnuto zapalování.

Všechna provedení Cayenne jsou vybavena LED světlomety, tempomatem s funkcí omezovače rychlosti, kamerovým systémem na ochranu chodců a parkovacím asistentem vpředu i vzadu – včetně zadní kamery v případě Cayenne Coupé. Z dalších prvků výbavy na přání jmenujme maticové LED světlomety, head-up (HUD) displej, systém nočního vidění s termokamerou nebo systém digitálního autopilota Porsche InnoDrive, jenž zahrnuje adaptivní tempomat, asistenta pro udržení jízdy v jízdním pruhu, rozpoznávání dopravních značek, aktivní vedení v jízdních pruzích, asistenta pro projíždění křižovatek a nouzové brzdění.

Dvojitá premiéra: Cayenne Coupé jako V6 a V8 hybrid

Prostřednictvím modelu Cayenne Coupé rozšířilo Porsche svoji úspěšnou sestavu SUV o ještě sportovnější variantu. Hlavními rysy Coupé jsou o něco ostřejší křivky s jedinečným pojetím střechy a zadní partie vozu, adaptivní zadní spoiler, dvojice samostatných zadních sedadel a dvě různá provedení střechy: standardní panoramatické střešní okno (bez otevírání), resp. na přání střecha z karbonových vláken. Podobně jako u původního SUV se Coupé nyní nabízí ve dvou různých hybridních verzích: v kombinaci s dvojitě přeplňovaným agregátem 4,0 litru V8 nebo přeplňovaným motorem 3,0 litru V6. Nové Cayenne E-Hybrid Coupé nabízí systémový výkon 340 kW (462 k) a systémový točivý moment 700 Nm. Ve spojení se standardním paketem Sport Chrono akceleruje z místa na 100 km/h za 5,1 sekundy (5,0 sekundy s lehkými sportovními pakety) a rozjede se až na 253 km/h. Průměrná spotřeba paliva podle metodiky NEDC (New European Driving Cycle) činí 3,1 až 3,1 l/100 km (benzín), resp. 17,7 až 18,7 kWh / 100 km (elektřina). Dojezd na samotnou elektřinu činí až 43 km.

Ceny

Všechna čtyři hybridní provedení modelu Cayenne již mohou zákazníci objednávat. Ceny začínají na 91 684 eur v případě Cayenne E-Hybrid, resp. 95 968 eur za Cayenne E-Hybrid Coupé – v obou případech včetně DPH a výbavy určené pro daný trh. Cayenne Turbo S E-Hybrid se nabízí za cenu od 172 604 eur; cena provedení Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupé začíná na 176 293 eur.

 

Další informace a filmové/obrazové materiály najdete na stránkách Porsche Newsroom: newsroom.porsche.com

 

Cayenne Turbo S E-Hybrid: Kombinovaná spotřeba paliva: 3,7 až 3,9 l/100 km, spotřeba elektrické energie 18,7 až 19,6 kWh/100 km, kombinované emise CO2: 85 až 90 g/km

Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupé: Kombinovaná spotřeba paliva: 3,7 až 3,9 l/100 km, spotřeba elektrické energie 18,7 až 19,6 kWh/100 km, kombinované emise CO2: 85 až 90 g/km

Cayenne E-Hybrid: Kombinovaná spotřeba paliva: 3,1 až 3,2 l/100 km, spotřeba elektrické energie
17,6 až 18,5 kWh/100 km, kombinované emise CO2: 70 až 74 g/km

Cayenne E-Hybrid Coupé: Kombinovaná spotřeba paliva: 3,1 až 3,2 l/100 km, spotřeba elektrické energie 17,7 až 18,7 kWh/100 km, kombinované emise CO2: 72 až 75 g/km

Údaje o spotřebě paliva a emisích CO2 jsou vypočteny v souladu s novou metodikou WLTP (Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure). Prozatím je povinné i nadále uvádět odpovídající hodnoty odvozené podle metodiky NEDC. Tyto hodnoty však nelze porovnávat s hodnotami vypočtenými na základě dříve používané metodiky měření NEDC.

 
[+]
[x]
[+]
[x]
[+]
[x]
[+]
[x]
[+]
[x]
[+]
[x]
[+]
[x]
[+]
[x]
 

13.08.2019