Dvakrát přeplňovaný motor a vysoce účinné brzdy pro top model SUV
Nové provedení Macan Turbo okamžitě zaujalo výsostné postavení v nabídce kompaktních SUV značky Porsche. Nový dvojitě přeplňovaný šestiválec 2,9 litru v tomto výrazně modernizovaném top modelu dosahuje nejvyššího výkonu 324 kW (440 k), tedy o deset procent více než předchůdce, přestože se zdvihový objem zmenšil o 20 procent. S volitelně dodávaným paketem Sport Chrono pak tento vůz akceleruje z nuly na 100 km/h za 4,3 sekundy – o tři desetiny rychleji než předtím. Nejvyšší rychlost vozidla je 270 km/h (nárůst o 4 km/h). Ke zlepšení došlo i v parametrech zpomalování: nový Macan Turbo je vybaven výkonnými brzdami s technologií PSCB (Porsche Surface Coated Brake), které jsou z výroby dodávány v rámci optimalizovaného podvozku. Při pohledu zvenčí pak Macan Turbo poznáme podle stylistických prvků modernizované modelové generace. Nový top model se odlišuje svými jedinečný akcenty, jako je např. přední nárazník určený pro verzi Turbo nebo pevný střešní spoiler ve dvoukřídlém provedení. Řidič i zbytek posádky Macanu se může těšit na vylepšený interiér, včetně sportovních sedadel s širokými možnostmi nastavení v 18 směrech nebo systému ozvučení BOSE® Surround Sound.
Výkonný dvakrát přeplňovaný motor s centrálně uloženým turbodmychadlem
Agregát 2,9 litru pro nový Macan Turbo, v rámci značky již používaný v modelech Cayenne a Panamera, je zástupcem nejnovější generace motorů s centrálně uloženým turbodmychadlem. Obě turbodmychadla poháněná výfukovými plyny se nacházejí uvnitř konstrukce válců tvořící pomyslné písmeno ‚V‘. V zájmu co nejvyšší účinnosti spalování bylo chlazené sběrné výfukové potrubí začleněno do hlavy válců. Zkrácení cest výfukových plynů mezi spalovacími komorami a turbodmychadly přináší rychlý nárůst výkonu a bleskové reakce motoru. Motor nabídne o 29 kW (40 k) více než přeplňovaný šestiválec 3,6 litru pod kapotou předchůdce a nejvyšší točivý moment 550 Nm v pásmu od 1800 do 5600 ot/min. O přenos hnací síly se stará sedmistupňová dvouspojková skříň PDK a systém pohonu všech kol PTM (Porsche Traction Management). Spotřeba paliva dle metodiky NEDC začíná na 9,8 l/100 km.
Optimalizovaný podvozek a brzdy s technologií PSCB
Nový Macan Turbo je standardně vybaven brzdami s technologií PSCB (Porsche Surface Coated Brake), které sekundují jeho vynikající jízdní dynamice. Pokrokové výkonné brzdy s kotouči potaženými vrstvou karbidu wolframu najdeme výhradně u značky Porsche; v porovnání s běžnými kotouči z litiny se chlubí rychlejší odezvou, nižším opotřebením a až o 90 procent nižší tvorbou brzdného prachu. Brzdy s technologií PSCB poznáme podle vysoce lesklých kotoučů a bíle lakovaných brzdových třmenů. Nyní jsou k dispozici i jako volitelná výbava pro všechna ostatní provedení modelu Macan. Jízdní dynamiku lze na přání ještě vylepšit prostřednictvím výškově nastavitelného systému vzduchového odpružení, jehož písty a nová hydraulika tlumičů prodělala optimalizaci k potlačení náklonů karoserie; dále systému vektorování točivého momentu PTV Plus (Porsche Torque Vectoring Plus) nebo karbon-keramických brzd PCCB (Porsche Ceramic Composite Brake). Ve standardní výbavě najdeme nová 20" kola Macan Turbo.
Jedinečný design se specifickým provedením předního nárazníku a dvoukřídlým spoilerem vzadu
Nový Macan Turbo poukazuje na své postavení top verze v rámci modelové řady svým exkluzivním předním nárazníkem se třemi velkými přívody vzduchu a vysoko uloženými předními světly, resp. standardními LED světlomety vč. systému světel PDLS (Porsche Dynamic Light System). Při pohledu z boku se tento top model odlišuje 20" koly Macan Turbo, bočními prahovými nástavci Sport Design a vnějšími zpětnými zrcátky Sport Design v barvě karoserie. Pouze verze Turbo se pyšní speciálně navrženým pevným střešním spoilerem ve dvoukřídlém provedení. Standardně dodávanou sportovní výfukovou soustavu poznáme podle dvojice jedinečných stříbrných koncovek výfuků.
Sportovní sedadla nastavitelná v 18 směrech a systém prostorového ozvučení již v základu
Macan Turbo, reprezentující nové vlajkové provedení v rámci této modelové řady, nabízí mimořádnou kvalitu prvků výbavy. Ze standardních prvků jmenujme adaptivní sportovní sedadla čalouněná hladkou kůží, včetně elektrického nastavování v 18 směrech a funkce pro ukládání polohy do paměti. Vysokou kvalitu prostředí završuje střecha čalouněná materiálem Alcantara a paket dekorů z kartáčovaného hliníku. Milovníci agilní jízdy mohou na přání zvolit vyhřívaný sportovní volant GT, známý z modelu 911.
Okno do digitálního světa standardně zprostředkuje systém PCM (Porsche Communication Management) s dotykovým Full-HD displejem o velikosti 10,9", propojený se systémem prostorového ozvučení BOSE® Surround Sound se 14 reproduktory a celkovým výkonem 665 W. Součástí systému PCM je online navigace s dopravními informacemi v reálném čase a chytrým hlasovým ovládáním. Z dalších prvků standardní výbavy jmenujme modul Porsche Connect Plus, který zahrnuje LTE připojení, integrovanou SIM kartu a slot pro externí SIM kartu, stejně tak jako Wi-Fi hotspot a celou řadu služeb Porsche Connect.
V seznamu prvků výbavy na přání pro všechny verze modelu Macan nyní najdeme držák chytrého telefonu s indukčním nabíjením podle standardu Qi. K dispozici je i vyhřívané čelní sklo, ionizátor ke zlepšení kvality vzduchu v kabině a nový asistent pro jízdu v dopravní zácpě, včetně adaptivního tempomatu. Tento systém kromě schopnosti poloautomaticky zrychlovat a brzdit až do rychlosti 60 km/h pomáhá řidiči s řízením v dopravních kolonách a pomalu se pohybující dopravě.
Nový Macan Turbo je již možné objednávat. Ceny začínají na částce 91 922 eur vč. DPH v rámci specifického složení výbavy pro daný trh.
Další informace a filmové/obrazové materiály najdete na stránkách Porsche Newsroom: newsroom.porsche.com
Macan Turbo: Kombinovaná spotřeba paliva: 9,8 l/100 km; kombinované emise CO2: 224 g/km
Údaje o spotřebě paliva a emisích CO2 jsou vypočteny v souladu s novou metodikou WLTP (Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure). Prozatím je povinné i nadále uvádět odpovídající hodnoty odvozené podle metodiky NEDC. Tyto hodnoty však nelze porovnávat s hodnotami vypočtenými na základě dříve používané metodiky měření NEDC.
29.08.2019
© 2024 Porsche Inter Auto CZ spol. s r.o. | Zásady ochrany osobních údajů | Ochranné známky | Zásady používání souborů cookie | VOP | Rádiová zařízení dle EU | Deklarace konformity EU