DOMŮ

Hlavní navigace
Modely
718
718 Cayman
718 Cayman
718 Cayman
Výkon220 kW (300 PS) při 6 500 1/min
0 - 100 kmh5,1 s
Maximální rychlost275 km/h
Kombinovaná spotřeba9,7 - 9,3 l
Emise CO2220 - 212 g/km
Cena1 685 076 Kč včetně DPH
718 Boxster
718 Boxster
718 Boxster
Výkon220 kW (300 PS) při 6 500 1/min
0 - 100 kmh5,1 s
Maximální rychlost275 km/h
Kombinovaná spotřeba9,7 - 9,4 l
Emise CO2220 - 212 g/km
Cena1 740 131 Kč včetně DPH
718 Cayman S
718 Cayman S
718 Cayman S
Výkon257 kW (350 PS) při 6 500 1/min
0 - 100 kmh4,6 s
Maximální rychlost285 km/h
Kombinovaná spotřeba10,3 - 10,1 l
Emise CO2235 - 228 g/km
Cena2 036 430 Kč včetně DPH
718 Boxster S
718 Boxster S
718 Boxster S
Výkon257 kW (350 PS) při 6 500 1/min
0 - 100 kmh4,6 s
Maximální rychlost285 km/h
Kombinovaná spotřeba10,4 - 10,1 l
Emise CO2235 - 229 g/km
Cena2 090 426 Kč včetně DPH
718 Cayman GTS 4.0
718 Cayman GTS 4.0
718 Cayman GTS 4.0
Výkon294 kW (400 PS) při 7000 1/min
0 - 100 kmh4,5 s
Maximální rychlost293 km/h
Kombinovaná spotřeba10,9 l
Emise CO2247 g/km
Cena2 403 363 Kč včetně DPH
718 Boxster GTS 4.0
718 Boxster GTS 4.0
718 Boxster GTS 4.0
Výkon294 kW (400 PS) při 7000 1/min
0 - 100 kmh4,5 s
Maximální rychlost293 km/h
Kombinovaná spotřeba10,9 l
Emise CO2247 g/km
Cena2 458 750 Kč včetně DPH
911
911 GT3
911 GT3
911 GT3
Výkon375 kW (510 PS) při 8400 1/min
0 - 100 kmh3,4 s
Maximální rychlost318 km/h
Cena5 278 020 Kč včetně DPH
Taycan

Archiv 2020

Porsche Unseen“ nastiňuje podobu doposud neznámých koncepčních vozů

Za oponou návrhářského oddělení Style Porsche

Stuttgart, Německo. Porsche ve své publikaci nazvané „Porsche Unseen“ poprvé zveřejnilo návrhářské studie z let 2005 až 2019, které značka až doposud schovávala pod zámkem. Výrobce sportovních vozů zde prezentuje senzační vize celkem 15 různých vozů. Rané studie zahrnují kategorie „Spin-offs“ (Vedlejší produkty), „Little rebels“ (Malí rebelové), „Hyper cars“ (Hypervozy) a „What’s next?“ (Co bude následovat?). Porsche touto cestou umožňuje exkluzivně nahlédnout do návrhářských procesů značky – od první skici až po hotový model připravený do sériové výroby.

„Lidé z celého světa milují nadčasový a pokrokový design našich sportovních vozů,“ říká Oliver Blume, předseda představenstva společnosti Porsche AG. „Základem tohoto spěchu jsou vizionářské studie konceptů: ty představují jakousi studnici nápadů, z níž mohou čerpat návrháři budoucích modelů Porsche, kdy kombinují naši silnou tradici s průkopnickými technologiemi budoucnosti.“

Doposud nikde nepublikované návrhářské studie jsou prezentovány výlučně prostřednictvím série článků na stránkách Porsche Newsroom. Vybraným studiím věnoval jednu epizodu i televizní snímek na webu 911:Magazine, který společně s hlavním návrhářem Porsche Michaelem Mauerem zkoumal propojení mezi studiemi a aktuálními sériovými modely značky. Nakladatelství Delius Klasing dnes potěší fanoušky značky novou publikací nazvanou „Porsche Unseen“. Všichni zájemci zde mohou detailně nahlédnout za oponu návrhářského oddělení Style Porsche. Později si budou moci prohlédnout vybrané studie i fyzicky: Muzeum Porsche totiž v roce 2021 zařadí tyto modely mezi prezentované exponáty.

Proces návrhu: od první skici až po prototyp schopný jízdy

Proces návrhu začíná skicou. Ta se v dalším kroku vizualizuje do podoby 3D modelu. Když nastane čas nápad rozvinout, vyrobí se malé modely v měřítku 1:3, po nichž následují tzv. ‚tvrdé‘ modely v měřítku 1:1. „Virtuální svět je prvním krokem, ale zejména v případě neobvyklých modelů je nutné poznat je v reálu, abyste vnímali, zda má vůz malé, velké, nebo nezvyklé proporce,“ říká Michael Mauer, viceprezident oddělení Style Porsche. Na rozdíl od vývoje sériového modelu, kde se vždy vyvíjí několik modelů s odlišným stylistickým ztvárněním, se projekty vizí zaměřují na model jediný, sloužící jako jakýsi protagonista ústřední myšlenky.

„Porsche záměrně provozuje pouze jediné návrhářské studio – nacházející se bezprostředně vedle vývoje,“ říká Michael Mauer. „Naším epicentrem je Weissach. Namísto toho, abychom otevírali moderní návrhářská studia ve vzdálených metropolích Severní Ameriky či Asie, přijíždějí návrháři z celého světa do Porsche ve Weissachu, aby zde vytvářeli nejnovější sériové sportovní vozy a automobilové vize přímo v srdci naší značky. Porsche Design Studio zaměstnává přes 120 návrhářů, specialistů na interiéry, exteriéry, barvy a materiály, stavitele modelů, modeláře a konstruktéry studií.

Návrhářské studie: myšlenková cesta do budoucnosti mobility

„Pokud jde o námi vyvíjené vize, nejde primárně o to, abychom každý vůz dostali až na silnici. Je to spíše otázka vybudování kreativního prostoru a propojení s budoucností,“ popisuje proces návrhu Michael Mauer a dodává: „K rozvoji značky lze přistupovat dvojím způsobem: buďto zlepšujete vlastní produkty za současnosti, takříkajíc krok za krokem. U tohoto přístupu je však těžké dosáhnout nějakého zásadního pokroku. Nebo je další možností popustit uzdu kreativitě. Jde o to nechat myšlenky plynout až do časů pozítřejších a poté se odtamtud vrátit do časů zítřejších.“

Na základě této filozofie vyvíjí Porsche své produkty a identitu značky, která charakterizuje a ukotvuje vzhled všech modelů Porsche v dlouhodobém horizontu. Designový jazyk budoucích modelů se odvíjí od dlouhodobé vize. Na další úrovni tohoto postupu je cílem zkombinovat designérskou DNA Porsche s nejmodernějšími technologiemi konstrukce vozidel. Na jedné straně je tímto zajištěn pokrokový potenciál budoucích modelů Porsche, ale na straně druhé se v rámci této evoluce odkazuje na pestrou historii značky Porsche. Podívejme se blíže na několik příkladů:

Porsche 919 Street (2017; hliněný model v měřítku 1:1) bylo vyvinuto na základě technologie monopostu Porsche 919 Hybrid s nadějí zprostředkovat amatérským jezdcům opojné zážitky za volantem závodního vozu LMP1. Pod vnější slupkou se nachází uhlíkový monokok a výkonný hybridní pohon se systémovým výkonem 900 PS, díky němuž Porsche 919 vybojovalo celou řadu vítězství v závodu Le Mans. Se závodním speciálem se shodují i rozměry vozu a rozvor.

Kompaktní Porsche Vision Spyder (2019; ‚tvrdý‘ model v měřítku 1:1) se spartánským puristickým kokpitem, typickými mřížkami chladiče nad motorem uprostřed, červenými dekorativními prvky a náznakem stabilizačních žeber vzadu připomíná na první pohled Porsche 550-1500 RS Spyder z roku 1954. Cílem této studie bylo zároveň rozvinout designovou identitu značky Porsche a vytvořit kolekci nápadů pro detaily použitelné v budoucnu – například ultra moderní ochranný rám nad kabinou.

Vize Porsche „Renndienst“ (2018; ‚tvrdý‘ model v měřítku 1:1) je volnou interpretací konceptu prostorného rodinného vozu až pro šest cestujících. Návrhářský tým vytvořil futuristickou „kosmickou loď“ s atraktivními proporcemi. Uvedená studie je ukázkou toho, jak designérskou DNA Porsche s typicky vymodelovanými povrchy přenést do automobilového segmentu, v němž se značka vůbec nepohybuje. Na pasažéry zde čeká pohodlná modulární kabina pro dlouhé cesty. Řidič sedí na sedadle nezvykle umístěném uprostřed. Čistě elektrický pohon najdeme v prostoru pod podlahou. Na cestující tak čeká nečekaně velkorysý prostor a cestovní zážitky spojené s typickou elegancí Porsche.

Publikace „Porsche Unseen“ je již k dispozici u prodejců pod ISBN 978-3-667-11980-3. Návrhářské studie se detailně prezentují na 328 stránkách s úžasnými fotografiemi Stefana Bognera a vyčerpávajícím slovním doprovodem od Jana Karla Baedekera. Knihu vydává Delius Klasing Verlag a lze ji zakoupit i v obchodě Muzeum Porsche.

 

Další informace a filmové/obrazové materiály najdete na stránkách Porsche Newsroom:

newsroom.porsche.com

 
[+]
[x]
[+]
[x]
[+]
[x]
[+]
[x]
[+]
[x]
[+]
[x]
[+]
[x]
[+]
[x]
 

13.11.2020