Tisková zpráva Siemens Energy a Porsche
· Probíhající výstavba celosvětově prvního integrovaného závodu pro komerční výrobu klimaticky neutrálního paliva v Chile
· Inovace z Německa pro průmyslovou výrobu syntetického paliva a eliminaci uhlíku napříč celým odvětvím mobility
· Pilotní projekt s podporou německého Ministerstva hospodářství v rámci národní vodíkové strategie
· Porsche plánuje e-palivo zpočátku využívat na závodních tratích a pro testování vozidel, výhledově i pro sériově vyráběné sportovní vozy
Siemens Energy společně s výrobcem sportovních vozů Porsche a řadou mezinárodně působících firem vyvíjí a implementuje v Chile zkušební projekt, z nějž by měl vzejít celosvětově první integrovaný závod pro komerční průmyslovou výrobu syntetických klimaticky neutrálních paliv (tzv. e-paliv). V pilotní fázi projektu bude již v roce 2022 vyrobeno přibližně 130 tisíc litrů e-paliva. Ve dvou dalších fázích se roční výrobní kapacita postupně navýší cca na 55 milionů litrů e-paliva do roku 2024, resp. cca. 550 milionů litrů do roku 2026. Hlavním odběratelem ekologického paliva bude Porsche. Projektu se účastní i další partneři: AME, petrolejářská společnost ENAP z Chile a italská energetická společnost Enel.
Pilotní projekt s názvem „Haru Oni“ v provincii Magallanes využívá výhodné klimatické podmínky na jihu Chile s příznivým prouděním větru k výrobě klimaticky neutrálního paliva za pomoci energie větru.
Spolkové ministerstvo hospodářství a energetiky dnes oznámilo, že projekt Siemens Energy v rámci německé národní vodíkové strategie získá dotaci ve výši asi 8 milionů eur.
Komentuje Christian Bruch, generální ředitel Siemens Energy: „Budování ekonomiky na bázi udržitelných energií si žádá určitou změnu myšlení. Obnovitelné energie se nebudou vyrábět pouze tam, kde jsou zapotřebí, ale kde jsou ve velké míře k dispozici přírodní zdroje, např. vítr a slunce. Tudíž budou po celém světě vznikat nové dodavatelské řetězce s cílem přenášet obnovitelnou energii mezi jednotlivými regiony. To je důležité zejména pro Německo, které – má-li uspokojit celonárodní poptávku – musí energii dokonce dovážet. V otázce ukládání a přepravy energie bude hrát stále důležitější roli vodík. Proto je podpora projektu ze strany německé vlády důležitým signálem.“
Komentuje Oliver Blume, generální ředitel Porsche: „Pro Porsche je elektromobilita nejvyšší prioritou. Užitečným doplňkem jsou e-paliva k pohonu automobilů – pokud se vyrábějí v těch částech světa, kde je k dispozici přebytek udržitelné energie. Jsou důležitým prvkem na cestě k eliminaci uhlíkových emisí. Jejich výhody spočívají v jednoduchosti použití: e-paliva lze využívat ve spalovacích motorech a plug-in hybridech, přičemž lze využít stávající sítě čerpacích stanic. Jejich používáním můžeme ještě výrazněji přispět k ochraně klimatu. Jako výrobce vysoce výkonných a hospodárných motorů disponujeme širokými technickými zkušenostmi. Známe přesně potřebnou charakteristiku paliva pro naše motory, abychom mohli zajistit fungování s minimálními dopady na klima. Naše zapojení do celosvětově prvního integrovaného závodu pro komerční výrobu e-paliva v průmyslovém měřítku je podporou rozvoje alternativních paliv budoucnosti.“
Peter Altmaier, ministr německého Spolkového ministerstva hospodářství, uvedl: „Vodík je klíčem k úspěšné energetické transformaci ve všech odvětvích. Proto chceme prostřednictvím Národní vodíkové strategie využít příležitostí nabízených vodíkem z pohledu klimatické, energetické a hospodářské politiky. Uvědomujeme si, že celonárodní poptávku nebudeme schopni plně pokrýt samotnou tuzemskou výrobou, a proto bude nutná spolupráce s mezinárodními partnery. Proto mne těší, že Siemens Energy a Porsche připravují výrobní kapacity v dalších zemích společně s řešeními pro dovoz ekologického vodíku a vedlejších produktů. Nyní se díky německému know-how poprvé na světě použijí laboratorní inovace přímo v integrovaném závodu pro komerční výrobu.“
Porsche jako hlavní odběratel uvedeného paliva plánuje zpočátku využívat e-paliva z Chile v rámci zkušebních projektů. Jedná se např. o používání e-paliva ve vozech Porsche nasazovaných do motoristických soutěží, v rámci center Porsche Experience Center a výhledově i v sériově vyráběných sportovních vozech. Výrobce sportovních vozů v první fázi do projektu investuje cca. 20 milionů eur.
Společnost AME je hlavním vývojářem a současně vlastníkem projektové společnosti HIF (Highly Innovative Fuels). Enel se podílí na financování závodu se zaměřením na energii větru a elektrolýzu. ENAP podpoří projekt poskytnutím provozního personálu, jakožto i zajištěním údržby a logistiky.
Chile dokáže nabídnout velmi příznivé klimatické podmínky k levné výrobě elektřiny s využitím energie větru; má proto v mezinárodním měřítku velmi vysoký potenciál z pohledu výroby, vývozu a místního využití zeleného vodíku. Při výrobě ekologického vodíku s využitím energie větru rozkládají elektrolyzéry vodu na dvě složky – kyslík a vodík. Plánem v druhém kroku je filtrovat CO2 z ovzduší a poté jej společně se zeleným vodíkem využívat k výrobě syntetického metanolu. Výsledkem je obnovitelný metanol, který lze proměnit v klimaticky neutrálního palivo s využitím technologie MTG (Methanol To Gasoline) pod licencí a za podpory firmy ExxonMobil.
Tuto tiskovou zprávu společně s fotografiemi pro tisk naleznete na stránkách: www.siemens‑energy.com/press
Další informace o projektu „Haru Oni“ naleznete na: www.siemens-energy.com/haru-oni
Najdete nás na Twitteru: www.twitter.com/siemens_energy
Kontakty pro novináře:
Siemens Energy AG
Alfons Benzinger
Telefon: +49 174 155 9447
E-mail: alfons.benzinger@siemens-energy.com
Porsche AG
Peter Gräve
Telefon: +49 1523 911 3486
E-mail: peter.graeve@porsche.de
Siemens Energy se řadí k předním světovým společnostem v oboru energetických technologií. Společně se svými zákazníky a partnery pracuje na energetických systémech budoucnosti s cílem podpořit vyšší trvalou udržitelnost ve světovém měřítku. Portfolio produktů, řešení a služeb Siemens Energy pokrývá prakticky celý hodnotový řetězec energetiky – od výroby energie přes přenos až po ukládání. Součástí firemního portfolia jsou technologie pro konvenční výrobu energie i výrobu z obnovitelných zdrojů, jako např. plynové a parní turbíny, hybridní elektrárny s využitím vodíkového paliva nebo generátory energie a transformátory. Přes 50 procent firemního portfolia již prošlo ‚dekarbonizací‘. Vzhledem k majoritnímu podílu ve firmě Siemens Gamesa Renewable Energy (kód na burze: SGRE) je Siemens Energy leaderem světového trhu na poli obnovitelných energií. Odhaduje se, že na technologiích od Siemens Energy je postavena jedna šestina světové produkce elektřiny. Siemens Energy zaměstnává přes 90 tisíc pracovníků ve více než 90 zemích světa a za fiskální rok 2020 dosáhla tržeb přibližně 27,5 mld. eur.
www.siemens-energy.com.
Společnost Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG se sídlem ve Stuttgartu-Zuffenhausenu je jednou z nejziskovějších automobilek světa. V roce 2019 prodalo Porsche zákazníkům z celého světa 280 800 vozidel modelových řad 911, 718 Boxster, 718 Cayman, Cayenne, Macan, Panamera a Taycan. Meziročně tak zvýšilo prodej o deset procent. Provozní zisk (před mimořádnými položkami) uvedeného výrobce sportovních vozů tak činil 4,4 mld. eur (nárůst o tři procenta). Porsche provozuje závody ve Stuttgartu a Lipsku, jakožto i vývojové centrum ve Weissachu. Výrobce sportovních vozů v současnosti zaměstnává 35 429 lidí. Porsche se zasazuje o inovace, přičemž mnoho technologií této značky pochází z motoristického sportu. Porsche vnímá všechny aspekty své firemní odpovědnosti: hospodářské, klimatické i společenské.
https://newsroom.porsche.com/en.html
03.12.2020
© 2025 Porsche Inter Auto CZ spol. s r.o. | Zásady ochrany osobních údajů | Ochranné známky | Zásady používání souborů cookie | VOP | Rádiová zařízení dle EU | Deklarace konformity EU