Výkon | 220 kW (300 PS) při 6 500 1/min |
0 - 100 kmh | 5,1 s |
Maximální rychlost | 275 km/h |
Kombinovaná spotřeba | 9,7 - 9,3 l |
Emise CO2 | 220 - 212 g/km |
Cena | 1 617 673 Kč včetně DPH |
Výkon | 220 kW (300 PS) při 6 500 1/min |
0 - 100 kmh | 5,1 s |
Maximální rychlost | 275 km/h |
Kombinovaná spotřeba | 9,7 - 9,4 l |
Emise CO2 | 220 - 212 g/km |
Cena | 1 670 555 Kč včetně DPH |
Cena | 1 820 256 Kč včetně DPH |
Cena | 1 872 848 Kč včetně DPH |
Výkon | 257 kW (350 PS) při 6 500 1/min |
0 - 100 kmh | 4,6 s |
Maximální rychlost | 285 km/h |
Kombinovaná spotřeba | 10,3 - 10,1 l |
Emise CO2 | 235 - 228 g/km |
Cena | 1 955 002 Kč včetně DPH |
Výkon | 257 kW (350 PS) při 6 500 1/min |
0 - 100 kmh | 4,6 s |
Maximální rychlost | 285 km/h |
Kombinovaná spotřeba | 10,4 - 10,1 l |
Emise CO2 | 235 - 229 g/km |
Cena | 2 006 838 Kč včetně DPH |
Výkon | 294 kW (400 PS) při 7000 1/min |
0 - 100 kmh | 4,5 s |
Maximální rychlost | 293 km/h |
Kombinovaná spotřeba | 10,9 l |
Emise CO2 | 247 g/km |
Cena | 2 307 257 Kč včetně DPH |
Výkon | 294 kW (400 PS) při 7000 1/min |
0 - 100 kmh | 4,5 s |
Maximální rychlost | 293 km/h |
Kombinovaná spotřeba | 10,9 l |
Emise CO2 | 247 g/km |
Cena | 2 360 429 Kč včetně DPH |
Cena | 4 113 864 Kč včetně DPH |
Cena | 4 113 864 Kč včetně DPH |
Cena | 3 109 719 Kč včetně DPH |
Cena | 3 375 552 Kč včetně DPH |
Cena | 3 472 952 Kč včetně DPH |
Cena | 3 308 382 Kč včetně DPH |
Cena | 3 672 892 Kč včetně DPH |
Cena | 3 501 585 Kč včetně DPH |
Cena | 3 867 838 Kč včetně DPH |
Cena | 3 701 555 Kč včetně DPH |
Cena | 4 061 767 Kč včetně DPH |
Cena | 3 672 892 Kč včetně DPH |
Cena | 4 061 767 Kč včetně DPH |
Cena | 3 952 141 Kč včetně DPH |
Cena | 4 315 518 Kč včetně DPH |
Cena | 4 153 156 Kč včetně DPH |
Cena | 4 519 263 Kč včetně DPH |
Cena | 4 519 263 Kč včetně DPH |
Cena | 5 300 671 Kč včetně DPH |
Cena | 5 791 796 Kč včetně DPH |
Cena | 6 274 905 Kč včetně DPH |
Cena | 6 615 660 Kč včetně DPH |
Výkon | 375 kW (510 PS) při 8400 1/min |
0 - 100 kmh | 3,4 s |
Maximální rychlost | 318 km/h |
Cena | 5 066 870 Kč včetně DPH |
Cena | 5 066 870 Kč včetně DPH |
Cena | 6 597 365 Kč včetně DPH |
Cena | 7 310 338 Kč včetně DPH |
Výkon | 350 (Performance Battery Plus) kW (476 (Performance Battery Plus) PS) |
0 - 100 kmh | 5,4 s |
Maximální rychlost | 230 km/h |
Cena | 2 361 213 Kč včetně DPH |
Výkon | 420 (Performance Battery Plus) kW (571 (Performance Battery Plus) PS) |
0 - 100 kmh | 4.0 s Launch Control s |
Maximální rychlost | 250 km/h |
Cena | 2 904 784 Kč včetně DPH |
Výkon | 500 kW (680 PS) |
0 - 100 kmh | 3 s |
Maximální rychlost | 260 km/h |
Cena | 4 175 139 Kč včetně DPH |
Výkon | 560 kW (761 PS) |
0 - 100 kmh | 2,8 s |
Maximální rychlost | 260 km/h |
Cena | 5 031 122 Kč včetně DPH |
Výkon | 350 kW (476 PS) |
0 - 100 kmh | 5,1 s |
Maximální rychlost | 220 km/h |
Cena | 2 619 001 Kč včetně DPH |
Výkon | 420 kW (571 PS) |
0 - 100 kmh | 4,1 s |
Maximální rychlost | 240 km/h |
Cena | 3 043 711 Kč včetně DPH |
Výkon | 500 kW (680 PS) |
0 - 100 kmh | 3,3 s |
Maximální rychlost | 250 km/h |
Cena | 4 215 795 Kč včetně DPH |
Výkon | 560 kW (761 PS) |
0 - 100 kmh | 2,9 s |
Maximální rychlost | 250 km/h |
Cena | 5 067 422 Kč včetně DPH |
Cena | 2 385 491 Kč včetně DPH |
Cena | 2 929 062 Kč včetně DPH |
Cena | 3 550 895 Kč včetně DPH |
Cena | 3 575 114 Kč včetně DPH |
Cena | 4 203 656 Kč včetně DPH |
Cena | 5 055 312 Kč včetně DPH |
Cena | 2 632 091 Kč včetně DPH |
Cena | 2 882 324 Kč včetně DPH |
Cena | 2 710 502 Kč včetně DPH |
Cena | 3 192 618 Kč včetně DPH |
Cena | 3 553 279 Kč včetně DPH |
Cena | 3 292 048 Kč včetně DPH |
Cena | 3 034 610 Kč včetně DPH |
Cena | 3 229 171 Kč včetně DPH |
Cena | 3 109 879 Kč včetně DPH |
Cena | 3 499 711 Kč včetně DPH |
Cena | 3 859 068 Kč včetně DPH |
Cena | 3 590 662 Kč včetně DPH |
Cena | 3 772 237 Kč včetně DPH |
Cena | 3 846 794 Kč včetně DPH |
Cena | 4 986 259 Kč včetně DPH |
Cena | 5 340 428 Kč včetně DPH |
Cena | 5 102 675 Kč včetně DPH |
Cena | 5 138 990 Kč včetně DPH |
Cena | 5 487 645 Kč včetně DPH |
Cena | 5 250 278 Kč včetně DPH |
Cena | 2 953 146 Kč včetně DPH |
Cena | 3 028 859 Kč včetně DPH |
Cena | 3 298 747 Kč včetně DPH |
Cena | 2 610 260 Kč včetně DPH |
Cena | 2 357 061 Kč včetně DPH |
Cena | 2 689 888 Kč včetně DPH |
Cena | 2 858 378 Kč včetně DPH |
Čas na výměnu oleje
Přesně k termínu zahájení sezóny uvádí Porsche Classic na trh vlastní motorový olej pro vzduchem chlazené čtyř- a šestiválcové motory s protilehlými válci: motorový olej Porsche Classic. A na čem je napsáno Porsche, to také obsahuje Porsche. Společně s vývojovým centrem Porsche ve Weissachu vyvinuli experti Porsche Classic nový motorový olej a přizpůsobili jej specifickým požadavkům modelů 356 a 911, včetně konstrukční řady 993. Olej se přitom musel osvědčit při rozsáhlých laboratorních a praktických zkouškách z pohledu jízdních a mazacích vlastností. Motorový olej Porsche Classic je k dostání ve dvou verzích: 20W-50 pro všechny modely 356, 914 a 911 až do 2,7 litru a model G a 10W-60 pro šestiválcové motory s protilehlými válci od objemu válců 3,0 litru až po 911, typ 993. Motor je srdcem každého Porsche. A právě vzduchem chlazený motor s protilehlými válci klade obzvláštní požadavky na mazací prostředek. Například tepelné zatížení je vyšší než u agregátů chlazených vodou, a proto musí motorový olej více přispívat k chlazení. Velký objem oleje vyžaduje na jedné straně delší čas na jeho prohřátí a na druhé straně vyžaduje optimální průběh chlazení. Vysoký objemový výkon motorů dále způsobuje vysokou kompresi s vysokými tlaky. V kombinaci s různými tepelnými zónami v motoru, podmíněnými vzduchovým chlazením, to vyžaduje velkou, takzvanou tichou rezervu oleje.
Důsledkem kompaktní a lehké konstrukce motoru jsou v poměru ke zdvihu pístů poměrné krátké ojnice, což má opět za následek vysoké boční síly pístů a klade to odpovídající vysoké nároky na stabilitu olejového mazacího filmu. Zkrátka a dobře: obzvláště starší motory s protilehlými válci není možné mazat každým olejem. Vývoj motorového oleje pro klasické vzduchem chlazené motory s protilehlými válci je spojnice mezi tradicí a inovací: Tak pokrokový, jak je to možné, a tak tradiční, jak je to nutné.
Moderní oleje jsou sice z technického hlediska lepší, ale ne pro klasické vzduchem chlazené motory s protilehlými válci. Nízká viskozita oleje 0W-30 totiž například znamená kromě jiného optimální chování při studeném startu a nízký odpor v motoru. U modelu 356 může například takový olej z důvodu větších výrobních tolerancí motoru a nižšího tlaku oleje při provozu mít za následek netěsnosti a zvýšenou spotřebu oleje.
Moderní oleje kromě toho čistí velmi dobře motor pomocí účinných čisticích a dispergačních látek a spolehlivě odvádějí nečistoty. Pro klasický motor Porsche to však může znamenat příliš mnoho dobrých vlastností najednou. Platí zde sice nutnost bránit vzniku dodatečných usazenin a udržovat v pohybu nečistoty rozpuštěné v oleji, jako jsou saze, voda a prach, dokud nebudou odloučeny v olejovém filtru nebo odstraněny při příští výměně oleje. Nesmí však přitom dojít k náhlému rozpuštění usazenin, které vznikaly po desetiletí, nebo k poškození těsnění.
Protože se ne každý klasický automobil používá pro běžné účely, existují na motorový olej ještě další požadavky: Právě proto, že klasické automobily často dlouho stojí a pohybují se pouze sporadicky při krátkých jízdách, tvoří se v případě, že se motor důkladně nezahřeje, v oleji kondenzát. V součinnosti s agresivními zbytky ze spalování se může olejová náplň okyselit, v důsledku čehož dojde k napadení konstrukčních dílů motoru. Obzvláště ohroženy jsou slitiny používané v době výroby a kovy, včetně těsnicích materiálů. Firma Porsche proto věnovala tomuto aspektu při vývoji motorového oleje Porsche Classic zvláštní pozornost. Speciální receptura obsahuje vysokou alkalickou rezervu, která vznikající kyseliny neutralizuje. Takzvané dodatečně protikorozní prostředky chrání ohrožené konstrukční díly navíc také po dobu delšího odstavení.
20W-50 pro 356, 914 a první 911.
Pro všechny 356, 914 a 911 až do 2,7 litru a model G doporučuje Porsche víceúčelovou variantu s viskozitou 20W-50. V padesátých, šedesátých a sedmdesátých letech se motory vyráběly ještě s velkorysejšími tolerancemi než dnes, z toho důvodu musel být olej při studeném startu řidší než dnes, aby se pokud možno rychle a rovnoměrně dostal do všech částí motoru. Na druhé straně nesmí být v horkém stavu příliš řídký, aby zůstal zachován stabilní olejový film. Zvláštní důraz kladou vývojáři na velmi dobré vlastnosti oleje při studeném startu, aby bylo při startu co nejrychleji zajištěno promazání motoru. Zde je velmi důležitý test CCS, který simuluje chování oleje v ložisku klikové hřídele při studeném startu a při nízkých teplotách.
10W-60 pro 911 od 3,0 litru objemu válců.
Od třílitrového motoru s mazáním se suchou klikovou hřídelí se hodí pro šestiválcový motor s protilehlými válci použití plně syntetického oleje. Vzduchem chlazený motor tak má prospěch z technického pokroku při vývoji oleje. Varianta 10W-60 Porsche Classic je absolutní vysoce výkonný olej. Jeho viskozita garantuje optimální podmínky mazání – jak při studeném startu, tak také u teplého motoru při plném zatížení. Plně syntetický olej na základě PAO (polyalfaolefiny) kromě toho vykazuje vynikající vlastnosti v oblasti ztráty odpařováním, HTHS a odolnosti proti střihu. Udělá dobře i ten, kdo se vydá s devětsetjedenáctkou na závodní dráhu a použije 10W-60, protože olej šetří motor a udržuje jej v čistotě. Aditiva například zajišťují, aby proud oleje odvedl částice a nečistoty spolehlivě do olejového filtru.
© 2023 Porsche Inter Auto CZ spol. s r.o. | Zásady ochrany osobních údajů | Ochranné známky | Zásady používání souborů cookie | VOP | Rádiová zařízení dle EU | Deklarace konformity EU